Wanneer starten?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501

Re: Wanneer starten?

Bericht door Anon20180501 »

Hai Mieke,

"Met de wetenschap van nu..." wat hetzelfde betekent als "na voortschrijdend inzicht..." is modern jargon voor jezelf vrijpleiten van alle blaam. Dat bedoelde ik te zeggen met; "Sorry voor mijn fouten en al u het leed wat u daardoor overkomen is. Hier zal u het mee moeten doen!" maar het VUmc heeft nooit op geen enkele manier excuses aangeboden aan mij maar daarvoor heb ik ze ook geen gelegenheid gegeven.
Rond 2002 was de gezondheidszorg na aanpassing van de artseneed toegankelijk geworden voor bemoeienis van buitenaf met als gevolg een grote leegloop vanwege gewetensbezwaarde zorgverleners. De overheid en het UWV kregen grip op het interne functioneren van de gezondheidszorg. Het nieuwe streven werd om zoveel als mogelijk economisch rendement te genereren uit behandeling én klant/patiënt. Alles was er op gericht om patiënten zo goedkoop en snel mogelijk weer deel te laten nemen aan het arbeidsproces.
Ik ga het verhaal over wat de gevolgen waren voor mij met mijn WAO-uitkering niet nog eens herhalen maar je kan je er vast van alles bij voorstellen. Mij wordt/werd vaak luchtfietserij verweten maar door ingewijden is mijn verhaal bevestigd en ik heb hierover een rechtszaak gewonnen. Ik was dus toch niet van het padje af.

Liefs Daniéla