Stemmen

Nieuwsberichten
Veronica

Re: Stemmen

Bericht door Veronica »

Moet wel kwijt dat dat hele stemmen een gedoe was, mevrouw heeft de paspoort van haar vriend gebruikt.

Vaag? Ze dachten dus dat dat niet mijn paspoort was maar van mijn vriend nou had ik mij erop voorbereid maar dat bleek onnodig te zijn, zij dachten namelijk dat mijn "vriend" een machtiging aan mij gaf.

Lol :lol:
Afbeelding
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Dat gaat goed Veronica

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Veronica

Bericht door Veronica »

Barbarella schreef:Dat gaat goed Veronica

Barbarella
Het is meer de leeftijd van de foto zelf denk ik, de foto op de paspoort is uit 2006 (Poolse paspoort is 10 jaar geldig namelijk) en ik had gewoon kort haar, verder was ik pas 15 nou wordt ik volgende week 23 dus de verschil is enorm.

Maar ik vond het wel leuk dat zij een vergissing maakten, al in de trein paar keer meegemaakt dat een OV niet van mij is en in de winkel mocht ik een tijd terug geen sigaretten voor mijn moeder halen omdat dat niet mijn paspoort was :D
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Gaat goed allemaal :D

Uiteindelijk heb ik besloten niet te stemmen, hoewel ik de hele dag tegen die gleufkliko aan heb zitten kijken en mijn stempas en kegitimatie met goed lijkende foto bij me had... Maar de voorzitster van het stembureau begon een leuk gesprek met me dat al snel over haar kinderen, stiefkinderen en mijn kinderen en stiefkinderen ging. En op een gegeven moment begon het er toch wel erg op te lijken dat ze dacht dat de ex van mijn ex een vrouw was, mijn ex een man en ik de moeder van mijn kinderen. Durfde de betovering niet te verbreken met mijn toch wel M klinkende voornamen in mijn paspoort en op de stempas, en de M tussen het stempasnummer en de geboortedatum...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Emma schreef:Gaat goed allemaal :D

Uiteindelijk heb ik besloten niet te stemmen, hoewel ik de hele dag tegen die gleufkliko aan heb zitten kijken en mijn stempas en kegitimatie met goed lijkende foto bij me had... Maar de voorzitster van het stembureau begon een leuk gesprek met me dat al snel over haar kinderen, stiefkinderen en mijn kinderen en stiefkinderen ging. En op een gegeven moment begon het er toch wel erg op te lijken dat ze dacht dat de ex van mijn ex een vrouw was, mijn ex een man en ik de moeder van mijn kinderen. Durfde de betovering niet te verbreken met mijn toch wel M klinkende voornamen in mijn paspoort en op de stempas, en de M tussen het stempasnummer en de geboortedatum...
Ach emma, de partij waar jij op wou stemmen heeft toch gewonnen ;)
“good enough”
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Sabrina schreef:Ik ga altijd stemmen. Wij hebben er hier recht op en dan zal ik het ook gebruiken. Ik zie het als mijn verantwoordelijkheid om iets aan de politiek te doen, zonder er alleen maar om te klagen.
jacqueline schreef:ik weet niet eens of ik kan gaan stemmen. Je moet je wel legitimeren met je paspoort. En ik zie er in het echt toch wat anders uit dan die rotkop in dat rode boekje....
Heb bij de eerste keer dat ik als vrouw ging stemmen nergens last van gehad. Ik zei dat het "een oude foto was" en daar ging de mevrouw achter de balie heel discreet mee om.
Zojuist heb ik weer gestemd voor Europa ditmaal. Het ging helemaal goed, alhoewel mij nog eens gevraagd werd of ik inderdaad diegene was die op mijn ID kaart stond.
Mijn antwoord "ja" was toereikend om verder te mogen. Ik vroeg toch nog "weet u het zeker?, want er staat M op het ID bewijs".
"Ja hoor, is geen probleem was het antwoord".

Prima toch :)
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Vandaag hebben wij uiteraard ook weer gestemd en ging mijn legitimatie van nummer 1 naar nummer 3 en snapten ze er even niks van waarna een Marokkaanse dame die de voorzitster bleek te zijn het overnam en me netjes aansprak met mevrouw. Na het stemmen kregen we een "dank u voor het stemmen" en een compliment van deze dame. Wat zal ik blij zijn als het eenmaal juli is en ik mijn al anderhalf jaar verlopen legitimatiebewijs kan vernieuwen met een V en vrouwelijke foto.
Danielle

Bericht door Danielle »

Ik heb geen rare opmerkingen gehad van over de M op mijn ID. Nu is die kaart en foto van vorig jaar en sta ik erop met lang haar. Nu was ik ook niet op mijn vrouwelijkst gisteren. Stevige baardschaduw van het laseren eerder die ochtend en boyfriend jeans.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Deze keer wel op mijn eigen stembureau gestemd. De andere twee waren mannen, ambtenaren die verplicht op het stembureau moesten zitten wegens een nijpend tekort aan vrijwilligers. Werd met uitermate veel respect behandeld door de heren. Het feit dat ik best wel veel mensen kende en veel mensen mij kenden hielp daar ook aan mee. In ieder geval, de foto op mijn paspoort klopte al en verder werd geloof ik alleen mijn geboortedatum nog maar gecontroleerd :-)

Op Facebook schreef ik gisteren dit:
"Geef dit briefje maar aan die mevrouw daar."

"Hee, Emma!"

"Kijk eens ik heb nieuwe slippers gekregen!"

"Daar is mevrouw Laurijssens"

En dan een rijtje mensen die me niet meer herkenden, waarvan een paar me wel aan bleven kijken zo van, en toch ken ik je ergens van. En ongetwijfeld mensen die me wel herkenden maar niet wisten wat ze er mee aan moesten.

Waarom zou ik ook alweer weg gaan hier op termijn? De buurt zit vol mensen die eigenlijk te veel van mijn transitie weten om onzichtbaar te zijn, en toch voelt het aan of ik vóór anderhalf jaar terug geen ander leven heb gehad hier dan zo.

Geluksmomentjes. Dat zijn het.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Groot respect voor wat je doet en hoe je het doet, Emma!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)