Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederland?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Hoe groot is de transfobie en cisseksisme nou in Nederla

Bericht door Emma »

Emma schreef:
[mod mode on]
Ik deel geen waarschuwingen of bans uit vanavond, er zijn te veel schuldigen in deze discussie. Ik doe het onderwerp op slot tot ik er morgenmiddag of zo ergens aan denk het slot er weer af te halen. Zoals Daniéla zegt is het onderwerp eigenlijk te belangrijk om zomaar op slot te doen. Maar wie daarna de flame war voortzet krijgt zonder verdere waarschuwing een weekban. Verder discussieren gebeurt alleen nog on-topic.
[mod mode off]

Ik heropen het onderwerp, maar ik vertrouw er op dat er niet meer gereageerd gaat worden op de laatste OT posts. Wie op dezelfde voet doorgaat krijgt een weekje rust aan de broek.

Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Wat is pasabel? Ik kom regelmatig een dochter van Hanna Tokkie met haar vriendinnen tegen en voel me dan iedere keer weer een fotomodel, en die lopen toch ook vrij op straat. Of je pasabel bent bepasl je zelf en niemand anders, fuck de mening van anderen anders heb je geen leven.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

F*ck..! dat wordt misschien weer een adempauze... :)
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

:think: Laat toch even duidelijk zijn, dat er een groot verschil is tussen : je trans-zijnde op dringen tegenover de massa ! En je trans-zijnde, jammer genoeg moeilijk/niet kunnen verbergen, tegenover de massa ! Net die mensen zijn dan ook extra kwetsbaar tegenover transfobie ! Maar of het nu in Nederland is of waar ter wereld dan ook, verbetering is overal meer dan welkom ! Met andere woorden: Wat is pasabel ? Dat is eerder een anders oordeel !Maar niet het" recht" om iemand daardoor te veroordelen of dergelijke ! Ieder mens is anders, gelukkig ! Laat ieder dan ook terecht anders zijn ! In het dorp waar ik woon: zeggen ze dan, veeg voor je eigen deur en het dorp zal veel properder en aangenamer zijn voor iedereen ! Niemand is perfect !

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Zoals ik al eerder zei, transfobie ontstaat door de ingesleten gender-binary ideeën, en de enige manier om die te doorbreken is om je er geen bal van aan te trekken en het tegenwicht te bieden ;)

Toevallig liet m'n zus me gisteren een hele relevante comic daarover zien: http://everydayfeminism.com/2016/02/gen ... ts-us-all/
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik pak de popcorn wel...

(Kon het plaatje weer eens niet plaatsen vanwege de t-nl bug...)

En ik geef jullie een mooi voorbeeld hoe ouderwets de wereld kan denken, recent heeft een rechter in Amerika bepaald dat Apple maar de privacy van een terrorist moet schenden en een iphone moet aanpassen on versleutelde data binnen te kunnen komen, Apple weigert dat omdat de kans bestaat dat de Amerikaanse regering daar misbruik van zal maken en op ten duur dat constant bij elke telefoon zal eisen.

Maar wat is hier ouderwets aan? De rechter heeft dit bepaald op basis van een extreem verouderde wet van meer dan 200 jaar oud, zie je het al aankomen? Nonsens dus.

Kern van dit verhaal? Mensen denken vaak heel eentonig en ouderwets en halen te vaak dingen van vroeger naar boven.
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Dat van Apple ligt nog iets anders... De rechter heeft Apple bevolen de FBI een algemene manier te bieden om de telefoon binnen te komen. Daarmee zouden ze dus meteen elke iPhone binnen kunnen komen, zonder tussenkomst van Apple. Dat gaat Apple te ver. Zou het om een bevel gaan dat Apple die ene telefoon voor de FBI moet ontsleutelen, dan is er geen vuiltje aan de lucht, dat doen ze met grote regelmaat...

Maar nu weer on topic ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
LunaWeisse

Veronica schreef:Ik pak de popcorn wel...
Afbeelding Wel langzaam eten en van genieten he .. :P

Klopt, Mensen houden veelal niet van verandering, want dat brengt onzekerheid en is dus eng. Op de ene plek in de wereld gaat wat sneller dan op de andere, en op sommige plaatsen gaat het eerder achteruit geloof ik.

De gender binary zit er nog te veel in en iedereen die daar vanaf wijkt kan het moeilijk krijgen. Zo zag ik laats een filpmje op youtube over iets heel anders, maar waar gingen de comments over? Over een straight male met nagellak die nauwelijks in beeld kwam. Maar het tegenwicht is er wel, en de acceptatie golf is al in beweging als je het vergelijkt met een eeuw geleden. Verschilt per cultuur, natuurlijk.

Ook een interessante observatie is dat de groepen(binary-denkers, religieuze fanatici) die veelal anti-trans ook allergisch zijn voor alles wat er verder niet in hun wereldbeeld past, e.g. gothics, alternativos, neo-pagans etc.
Dan is er de groep die het best vindt zolang het niet te dichtbij komt, dat is eigenlijk de grootste. Zij bewaren hun oordeel voor zichzelf en zijn niet actief aan het hinderen, of ze prevelen iets als 'moet kunnen' en is het klaar.
Starless, unending skies
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Veronica

Bericht door Veronica »

Emma schreef:Dat van Apple ligt nog iets anders... De rechter heeft Apple bevolen de FBI een algemene manier te bieden om de telefoon binnen te komen. Daarmee zouden ze dus meteen elke iPhone binnen kunnen komen, zonder tussenkomst van Apple. Dat gaat Apple te ver. Zou het om een bevel gaan dat Apple die ene telefoon voor de FBI moet ontsleutelen, dan is er geen vuiltje aan de lucht, dat doen ze met grote regelmaat...

Maar nu weer on topic ;)
Dan voeg ik even het allerlaatste toe voordat we terug on-topic gaan.

Als het nu de FBI lukt om deze telefoon te ontsleutelen willen ze nog eens 12 telefoons laten ontsleutelen en willen ze ook weten hoe dat moet (en volgens geruchten liggen er nog ergens 170 andere telefoons klaar om onstsleuteld te worden, mocht dat kloppen... :fpalm: )

Probleem is dat Apple hierdoor een slechte naam krijgt, dat is de voornaamste reden dat ze de iOS in de iPhone zo enorm hebben dichtgesleuteld zodat hun handen schoon blijven en de klanten blij, probleem is ook niet zozeer dat de reden die FBI geeft niet terecht is, ik vind van wel maar probleem is dat als Apple eenmaal met een oplossing kom om de boel te omzeilen dit gegarandeerd leidt tot meer eisen van de US instanties.

Apple werkt mee aan verzoeken, tenzij het betreft het omzeilen van de encryptie van iPhones met iOS 8 of hoger.

Back on topic dan maar, het ging meer erom dat in deze zaak een hele oude wet is gebruikt.
FullMoonSynch schreef:
Veronica schreef:Ik pak de popcorn wel...
Afbeelding Wel langzaam eten en van genieten he .. :P

Klopt, Mensen houden veelal niet van verandering, want dat brengt onzekerheid en is dus eng. Op de ene plek in de wereld gaat wat sneller dan op de andere, en op sommige plaatsen gaat het eerder achteruit geloof ik.

De gender binary zit er nog te veel in en iedereen die daar vanaf wijkt kan het moeilijk krijgen. Zo zag ik laats een filpmje op youtube over iets heel anders, maar waar gingen de comments over? Over een straight male met nagellak die nauwelijks in beeld kwam. Maar het tegenwicht is er wel, en de acceptatie golf is al in beweging als je het vergelijkt met een eeuw geleden. Verschilt per cultuur, natuurlijk.

Ook een interessante observatie is dat de groepen(binary-denkers, religieuze fanatici) die veelal anti-trans ook allergisch zijn voor alles wat er verder niet in hun wereldbeeld past, e.g. gothics, alternativos, neo-pagans etc.
Dan is er de groep die het best vindt zolang het niet te dichtbij komt, dat is eigenlijk de grootste. Zij bewaren hun oordeel voor zichzelf en zijn niet actief aan het hinderen, of ze prevelen iets als 'moet kunnen' en is het klaar.
Klopt, je bent meteen of gay of gothic als je als man nagellak draagt, bewijst hoe eentonig mensen blijven denken (overigens is het bizar dat mensen nagellak met homoseksualiteit associëren, je kan er vanuit gaan dat 95% van de homoseksuelen GEEN nagellak draagt).

En wat religie betreft ben ik heel simpel, veel priesters spreken dat als LGBT je de hel in gaat omdat het een zonde is, moet je eens een keer tegen zo'n priester zeggen dat in de bijbel staat dat God van IEDEREEN houdt ongeacht hoe of wat diegene is, wedden dat er een hele lange stilte valt en ineens de thema veranderd zal worden?

Waarom? Omdat dat werkelijk in de bijbel staat dat God van iedereen houdt, het zijn de mensen en dus in dit geval de priesters die een eigen mening hebben erover en het als een feit neerzetten, er staat helemaal niks over LGBT in de bijbel, en wat vaak als voorbeeld gebruikt wordt slaat vaak nergens op.

Opzich kunnen priesters in Nederland zeggen wat ze willen, meeste mensen die al tegen T's zijn, zijn dat vaak door andere redenen (niet zozeer geloof maar meer zoals "wat de boer niet kent, dat eet hij niet").

Echter in landen zoals Polen geloven veel mensen vooral wat de kerk zegt, naast het feit dat de kerk in Polen extreem tegen T's is (homoseksuelen tot daar aan toe) komen ze met de raarste redenen waarom dat zo is (dingen al dat transgenders de maatschappij kapot willen maken en kinderen van vaders en moeders willen ontnemen om zo oorlogen te voeren, ze zeggen serieus en vooral de ouderen geloven dat).

In dat soort landen loopt het sneller uit de hand, mensen zijn dan sneller tegen jouw als trans.
Afbeelding
LunaWeisse

Ja en zelfs als een man nagellak zou dragen en hij gay en/of gothic is... so what. Maar inderdaad, de assumpties die gemaakt worden bij de kleinste details zijn even lachwekkend als om te huilen.
Heb zelf enorm veel commentaar gekregen omdat ik het lef had om als 'jongen' lang haar te hebben. Onzin als 'huh ben je gay of zo', maar ook 'hippie' en leraren die denken dat ik een stoner ben :P
Nou ja. Liever de domme opmerkingen van andere afweren dan niet mezelf zijn, op welke manier dat dan ook is.

Wat religie betreft, daar zal ik niet veel op in gaan per de forum regels ( ;) ). Denk dat ik wel de observatie mag maken dat anti-lgbt bijna strict Abrahamisch is. Bij de meeste polytheïstische geloven is het volstrekt normaal. Als Griekse god of godin val je namelijk nogal uit de toom als je straight bent :) (zijn zelfs een paar trans goden)
Starless, unending skies
Drapes the mountains...

Winter Thrice!