Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
82c65d4a

Re: Ik ben een (nieuwe) vrouw, en soms is dat kut.

Bericht door 82c65d4a »

Suikerklontje schreef:
fenke schreef: Wat wilde je nu eigenlijk zeggen daar?
Ze komt vel en denigrerend over en trekt conclusies welke ik nooit heb gezegd.
Ik zie haar reactie niet als ongepast fel, jij blijkbaar wel, waarom? En wat voor conclusies trekt zij die jij nooit hebt gezegd?
Wat ik er mee wil zeggen is dat 'ik' het prima zou vinden als mannen en vrouwen samen konden omkleden. Hoezo niet? Maar er zijn zwarte schapen, altijd.. oeroude regels van gescheiden geslachten en dat kan je niet opeens omdraaien. Ik snap dat niet iedereen het prima vindt. Maar ik zou, mits ik zeker wist dat iedereen er zo in zou staan, prima kunnen omkleden met een man naast mij. In de sauna zie je elkaar ook naakt?
In bed ook :/

Als je zeker wist dat iedereen er 'zo in staat' ... hoe in staat? Wat bedoel je?

Je zegt dat er oeroude regels van gescheiden geslachten zijn, en toch vindt je dat sommige vrouwen zich niet bij de vrouwen maar bij de mannen zouden moeten omkleden? Ik begrijp je niet.

Je snapt dat niet iedereen het prima vindt? Betreft dat 'niet iedereen' alleen cis-vrouwen of ook transvrouwen? En als je snapt dat transvrouwen het niet (altijd) prima vinden om zich met mannen om te kleden, waarom verwacht je van hen wel dat ze dat toch doen?

Of bedoel je dat transvrouwen het gemekker van cis-vrouwen moeten negeren (dus zonder er tegen in te gaan) en zich gewoon bij de cis-vrouwen blijven omkleden. Zou dat werken?
Amy

Bericht door Amy »

Suikerklontje schreef:@Tanisha Ik zeg geen van jouw punten, je luistert denk ik niet omdat ik je kennelijk irriteer. Maar als je er alleen denigrerend op kan reageren, zeg dan niks.

@Amy Weer een conclusie dat ik zou zeggen, 'zoeken jullie het maar uit.' Ik houd niet van die zelf bedachte conclusies. Tijdens mijn werk zat ik en werd ik benaderd door TV zenders. Geloof mij dat ik, anoniem als ik liever had willen blijven, er voor zorgde dat transseksuelen niet werden neergezet als mentaal ondergeschikt. Het zal je verassen hoe veel mensen dit nog denken, mede door de media die het niks boeit hoe transseksuelen gezien worden. De media vindt het leuk om te shockeren want dat geeft kijkcijfers.

Ook, je tweede conclusie, ik scheer mannen en transvrouwen niet over één kam. Wel snap ik waarom sommige vrouwen dit wel doen. Nogmaals noem ik hem op, want Nick verwoord het in zo'n post al perfect:
http://t-nederland.nl/viewtopic.php?f=7 ... 100#p92986

Discriminatie is nooit goed, maar het gebeurd overal. Dit wil niet zeggen dat het maar moet blijven gebeuren maar je gaat het niet veranderen door met stenen te blijven gooien door maar te roepen dat het andermans probleem is om zich aan jou te veranderen. Het is jouw (in het algemeen dus) probleem dat iets je onzeker maakt. Als iemand je aanspreekt met meneer dan maakt hem dit niet automatisch een hufter. Dat iemand er moeite mee heeft om je al als vrouw te zien, voor je operatie, dan is dat diegene zijn onzekerheid. Ik snap oprecht niet waarom velen het niet snappen dat, zo lang je blijft roepen dat het simpelweg allemaal hun probleem is, zij hetzelfde bij jou zullen doen. Actie, reactie. Begin bij jezelf en roep acceptatie op door er allemaal niet zo'n groot ding van te maken. Ja, daar zullen mensen onder lijden maar degene die eronder lijden zijn die, die nog te onzeker zijn. If anything word je als transseksueel enorm gepushed maling te hebben aan anderen en je eigen pad te bewandelen. Dat is best naadje, maar niet exclusief aan transseksuelen.

Beweging moet blijven gebeuren maar naar mijn mening moeten velen stoppen alles naar hun hand te willen veranderen. Wanneer stopt het? Waarom kijken maar zo weinig naar hun aandeel hier in?

Geef mensen de tijd om het even een plekje te geven en begin met de veranderingen aan jezelf. Laat zien dat je gewoon mens bent, je plekje probeert te vinden en niet alleen maar gefrustreerd rechtszaken begint met iedereen die zich niet opstelt zoals jij het liefst zou willen zien.

Overigens Amy houd ik er niet van als een wildvreemde zijn handen op mijn kont heeft. Jij vindt het niet erg. Dat je vriend het zelfs leuk zou vinden roept bij mij vooral een 'eh?' op. Je hebt gezegd dat je meeleefde met mijn gevoelens in je eerste bericht en dat waardeer ik. Hoe jij er andersom dan in staat vind ik wel apart maar dat is jouw ding. Dus, we hebben een middenweg gevonden. Ik kan andersom ook conclusies gaan trekken en ruzie met je zoeken omdat je er anders in staat maar daar maak je geen vrienden mee en if anything hebben transseksuelen dat het meest nodig. Mensen die hun bijstaan. Maar hier lijkt men te vergeten dat je er niet altijd 100% hetzelfde in hoeft te staan om vrienden te zijn.
Conclusie conclusie... zo komt wat je zegt gewoon op mij over.
En dat van die tweede conclusie is juist waar het over gaat. Ik snap ook wel waarom die vrouwen dat doen maar als ze nou eens hun hersens en wat empathie gebruiken en zich wat proberen in te leven in iemand anders in plaats van direct proberen die ander weg te werken. Zo ver ik weet is het ook maar een klein deel van de vrouwen die daar moeilijk over doen, de wat meer simpele types en die ga je toch niet veranderen. Die forceer je gewoon om normaal te doen door de wetgeving te gebruiken.

Ik weet trouwens ook wel hoe de meeste mensen denken over transseksuelen en het klopt ook wat je zegt. Lees maar eens was comments over nieuws berichten die over transgenders gaan op nujij of zo en dat zijn dan nog nederlanders. Youtube is helemaal erg.

En voor de duidelijkheid, ik sta helemaal niet anders tegenover dat aanranden, het was sarcasme wat ik over mijn vriend zei.
Ruzie maken waar haal je dat nou weer vandaan?

@Daniéla
Oh jou ook? Dan heb ik het niet duidelijk genoeg geschreven denk ik.
Laatst gewijzigd door Amy op 23 aug 2016, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
3B67-A22C

Bericht door 3B67-A22C »

Is dat hele toilet/ kleeddkamer gebeuren in Nederland serieus een issue? Ik heb eerder de indruk dat het een gevecht over een fictief probleem is van enerzijds Amerikaanse social justice warrior linksgekkies die vaak niet eens zelf trans zijn (eerder otherkin of furry zodat ze zich ook een special snowflake kunnen voelen), maar gewoon een aanleiding zochten om hun bespottelijke "identity politics" op te botvieren en anderzijds evangelische rechtsgekkies die een nieuw onderwerpje nodig hadden nadat ze hun mismaakte strijd tegen homorechten glansrijk verloren. Het gaat in de laatste analyse niet eens over ons. Dat het over onze rug gaat betekent niet dat wij er linksom of rechtsom iets aan hebben.

Ik vind genderneutrale toiletten bouwen belachelijk en onnodig. Als ik me vrouwelijk presenteer ga ik naar het damestoilet en als ik me mannelijk presenteer naar het herentoilet. Gevoelens van awkwardness bij het betreden van een damestoilet lagen vooral bij mij, omdat ik er dankzij al die discussies angstig over was geworden dat het een probleem zou zijn. Is nooit gebeurd, het is een totaal nonissue.

En om overal speciale toiletten te gaan bouwen voor een groep van mensen die zo ongeveer 0,3% van de bevolking beslaat vind ik zonde van het geld. Als we op zo'n manier elke marginale doelgroep gaan bedienen is het einde natuurlijk zoek.

Eén uitzondering: ik vind wel dat er genderneutrale toiletten in genderklinieken zouden moeten zijn, maar dat heeft eerder te maken met onze gevoelens tijdens onze transitie, dan die van anderen.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

In Amerika is het helaas daadwerkelijk een punt: het is nu in bepaalde staten volgens de wet illegaal om een toilet te gebruiken dat niet correspondeert met het gender waarmee je geboren bent. Dit heeft al als gevolg gehad dat een butch meisje een vrouwentoilet uit gezet is, omdat zij haar ID-kaart niet bij haar had (natuurlijk door mannelijke politieagenten). In de zuidelijke staten is het dus niet fictief, helaas, en ook is gay-bashing daar een groot groot probleem. Transgender vrouwen lopen nogal een hoger risico vermoord te worden in Amerika...

(Maar ja, die otherkin/furry special snowflakes gaan veel, veel, veel verder dan nodig in deze discussie. Plantkin vind ik nog steeds the most amazing uitvinding ooit...)

Ik denk dat mannen/vrouwentoiletten functioneel zijn, maar ook dat er meer tolerantie mag komen onder deze groepen voor mensen die niet binnen die twee vlakjes vallen.

(Genderneutrale toiletten in genderklinieken zou ik evenzeer nodig noemen als invalidentoiletten: onmisbaar, dus).
meerdere zakken met zaagsel
3B67-A22C

Bericht door 3B67-A22C »

Yup, in de VS is het een probleem. Hier niet. Moeten we vooral zo laten. Op susans.org schreef ik er nog wel stukjes over omdat het nieuws er nou eenmaal bol van stond, maar op een bepaald moment was ik die hele discussie echt spuugzat en heb ik een Amerikaanse redactrice gevraagd dat stokje van me over te nemen. Het is een strijd die niet op federaal niveau voor eens en voor altijd geregeld wordt, maar die ze dus staat voor staat afkaarten. Dus je kan er elke dag wel een kaasstukje over publiceren. Hondsvermoeiend.
Elise

Bericht door Elise »

Helaas wordt de discussie hier ook vaak geframed alsof transgenders hun eigen transgender toilet zouden willen hebben, waar de discussie natuurlijk niet over gaat.

Leuk trouwens dat je stukken schrijft voor Susans.org Naomi :)
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Het was leuk en ik heb genoten van de discussie maar er komen helaas geen antwoorden , alleen maar dezelfde stellingen in een iets andere vorm .

Oh ja heel erg aanvallend en conclusies trekken die nooit gezegd zijn ......... Ik vraag me af waar

Op dit moment heeft het ook voor mij geen zin om er nog een woord aan te besteden .

als er wat antwoorden komen ben ik weer game

Ik lees wel mee
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Suikerklontje schreef:@Tanisha Ik zeg geen van jouw punten, je luistert denk ik niet omdat ik je kennelijk irriteer. Maar als je er alleen denigrerend op kan reageren, zeg dan niks.
Je maakt een hele fijne stelling wat een één klap alles teniet doet wat de transen voor jouw hebben berijkt hebben dat is namelijk wel de reden waarom je vandaag de dag normaal over straat kan en het is helaas nog lange niet klaar.

Je komt op mij totaal wereld vreemd over met je opmerkingen!
Amy

Bericht door Amy »

Ik heb nog eens na zitten denken over dit hele gedoe en ik denk dat ik eigenlijk niet of niet veel beter ben dan die cis vrouwen waar de discussie deels over gaat.
Ik zie dit forum als een redelijk veilige plek en ik denk dat ik jou, Suikerklontje als een bedreiging zie en daarom dat ik nogal stevig tegen je in ga.

Dat begon al met die discussie over de vergoeding van borstvergrotingen een tijdje terug, toen kwam je op mij al redelijk elite over en alsof je niet aan onze kant stond.
Nu in deze discussie heb je een standpunt wat die conservatieven in het zuiden van amerika ook aan zitten te dragen wat ik heel eng vind en wat dit gevoel voor mij nog erger maakt.

Wat mij denk ik wel net iets boven die vrouwen uit de discussie zet is dat ik niet geniepig naar de directie of mods in dit geval ben gegaan met iets van heej ik voel me niet veilig met die persoon hier. Als ik dat al zou willen dan zou hier ook niet werken omdat iedereen hier een fatsoenlijke kans krijgt en dan hadden ze me waarschijnlijk gewoon verteld van ja bekijk het wat eigenlijk op zo'n sport school of net wat ook zou moeten gebeuren.

Dat ik jou zo zie ligt denk ik wel aan mij en zal inderdaad wel door bepaalde onzekerheden komen en ik denk ook dat ik geen fatsoenlijke bijdrage aan deze discussie meer kan leveren hier door dit. Ik zal daarom proberen mijzelf hier van weg te houden. Sorry dat ik je als bedreiging zie, ik weet ook niet wat ik daar verder mee moet of aan kan doen.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik denk dat we deze herhaling van zetten misschien dan even moeten laten rusten...

Als je merkt dat je de neiging hebt je snel aan iemand's posts te storen of er meteen fel op in te gaan, doe dan niet 10 tellen voordat je reageert, maar 11. Lukt niet altijd maar het helpt wel...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]