Aangezichtschirurgie, FFS, postoperatieve depressie en ervaringen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
doll89

Re: Aangezichtschirurgie, FFS, postoperatieve depressie en ervaringen

Bericht door doll89 »

Fiona schreef: 21 okt 2017, 13:41 Maandag 6 november lig ik op tafel bij Brigitte Meijer. Eerst mijn voorhoofd. Ooglidcorrectie boven en onder. Haarlijn en wenkbrauwlift en bot boven wenkbrauwen.
Hoi fiona,
Ik vroeg me af hoe je operatie is gegaan :) is het mee of tegen gevallen? Hoe voel je je na de operatie en kun je nu gewoon lopen en dingen doen zoals even wandelen op de gang etc of ben je erg moe etc?
Als je wakker word op de uitslaapkamer, voelt het verband dan ook vervelend?
verder nog bijzonderheden? :)
Sterkte met je herstel!
Fiona

Bericht door Fiona »

doll89 schreef: 06 nov 2017, 20:37
Fiona schreef: 21 okt 2017, 13:41 Maandag 6 november lig ik op tafel bij Brigitte Meijer. Eerst mijn voorhoofd. Ooglidcorrectie boven en onder. Haarlijn en wenkbrauwlift en bot boven wenkbrauwen.
Hoi fiona,
Ik vroeg me af hoe je operatie is gegaan :) is het mee of tegen gevallen? Hoe voel je je na de operatie en kun je nu gewoon lopen en dingen doen zoals even wandelen op de gang etc of ben je erg moe etc?
Als je wakker word op de uitslaapkamer, voelt het verband dan ook vervelend?
verder nog bijzonderheden? :)
Sterkte met je herstel!
Ik ben maandagochtend geopereerd om 8.30 in narcose gegaan en om 13.30 weer wakker. De operatie heeft bij mij 5 uur geduurd terwijl ze hadden gezegd ongeveer 3 uur. Heb een ooglid correctie onder gehad. Wenkbrauwlift en haarlijn naar voren en wenkbrauwbot verwijderd. Ik was na de narcose suf maar geen pijn gehad. De volgende dag weer naar mijn schoonzus en vandaag zelfstandig met de trein naar huis. Onderweg nog even koffie gedronken in Zwolle en daarna verder naar mijn woonplaats Emmen. Dus ben nu al behoorlijk actief. Na de operatie waren mijn ogen erg opgezet. Kon moeilijk zien. Ik heb nog een facebook m,aar ook een speciale pagina. Daar kan je wel foto's zien of even naar youtube voor wat filmpjes in het ziekenhuis. Verder ik het erg meegevallen. In februari mijn kaaklijn en jukbeenderen. Even zoeken op youtube of fb onder de naam Fiona de Bruin
Fiona

Bericht door Fiona »

De afspraak was dat ik vandaag om 7 uur aanwezig moest zijn in het VUmc en om 08.00 geopereerd zou worden. Later kreeg ik een mail van de chirurg dat de datum vervroegd was en dan op maandag 6 november in het Boerhaave Medische Centrum geopereerd zou worden. Ik moest dan om 9.00 uur aanwezig zijn en om 10.00 uur de operatie. Ik was maandag net aangekleed en toen ging de telefoon. Iemand van Boerhaave MC aan de telefoon met de vraag waar ik was. Want ik zou om 8 uur al eigenlijk op de operatietafel moeten liggen. Gelukkig verbleef ik bij familie een paar huizenblokken verderop. Ze hadden een vergissing gemaakt wat de tijd betreft. Ik haastte me toen meteen lopend van de Bernissestraat naar de Dintelstraat. Daar werd ik al opgewacht en kon meteen mee naar een kamer om me uit te kleden. Snel operatiejasje aan en plastig sokken. Ik moest door de lange gang richting operatiekamer lopen. Ik liep zo naar binnen en de anasthesioloog zei dat ik meteen kon gaan liggen op de operatietafel. Door de haast bonkte mijn hart nog in mijn keel. Een kalmeringsmiddel hoefde ik niet in te nemen omdat de anasthesioloog me meteen na een paar voorbereidingen onder narcose bracht. Ik had hem nog wel verteld dat ik slijmvorming in mijn luchtpijp had. Om half negen onder narcose en om half twee weer wakker. Dus een operatie van 5 uren. Ze hadden eerst gezegd dat de operatie 3 uren zou gaan duren. Op de OK zeiden dat het 4 uren zou gaan duren maar uiteindelijk werd het dan 5 uren. Ze hadden een extra service gedaan. Mijn sinus holten gespoeld en schoongemaakt. Daar zat bedorven slijm en was dus de oorzaak van mijn benauwdheid. Daardoor kan ik nu weer goed ademen. Hebben ze het toch weer goedgemaakt met me. Nou ja, ik heb het overleefd en dat is het belangrijkste. Het ziet er nu allemaal goed uit en de blauwe plekken gaan snel weg. Ik denk dat ik volgende week mijn werkzaamheden weer ga hervatten. En o ja, ik ben de volgende dag op eigen gelegenheid met de trein naar huis gegaan.
Fiona

Bericht door Fiona »

Morgen, maandag, de hechtingen van mijn oogleden laten verwijderen door de huisarts. Dinsdag 14 november weer aan het werk. 22 november de craniale hechtingen laten verwijderen in het VU. Het herstel gaat bij mij heel goed. En geen pijn gehad. Alleen mijn voorhoofd zal een tijd gevoelloos zijn maar het resultaat mag er zijn. Nu wachten op februari, dan de onderkaak en jukbeen kanteling. Ik verwacht dat deze operatie een pijnlijker vervolg zal hebben. We wachten af. Had eigenlijk nog het plan om afgelopen vrijdag naar Amersfoort te komen maar dat ga ik de volgende keer wel doen. :D
doll89

Bericht door doll89 »

Fiona schreef: 12 nov 2017, 08:48 Morgen, maandag, de hechtingen van mijn oogleden laten verwijderen door de huisarts. Dinsdag 14 november weer aan het werk. 22 november de craniale hechtingen laten verwijderen in het VU. Het herstel gaat bij mij heel goed. En geen pijn gehad. Alleen mijn voorhoofd zal een tijd gevoelloos zijn maar het resultaat mag er zijn. Nu wachten op februari, dan de onderkaak en jukbeen kanteling. Ik verwacht dat deze operatie een pijnlijker vervolg zal hebben. We wachten af. Had eigenlijk nog het plan om afgelopen vrijdag naar Amersfoort te komen maar dat ga ik de volgende keer wel doen. :D
Wat fijn om te horen!

Hoe ging het haar wassen de eerste keer en na hoeveel dagen deed je dit? Heb je het daarna kunnen fohnen? Veel haaruitval gehad?

En hoe lang bleef de zwelling en/of blauwe pleklen bij je ogen en voorhoofd zitten?
Fiona

Bericht door Fiona »

Hoi,
Geen blauwe plekken op voorhoofd gehad. Wel blauwe oogleden maar dat zakte naar onderen bij mijn kaaklijn en wangen. Had maandag de operatie en de vrijdag daarop mocht ik het haar wassen. Heb ik door de kapper laten doe. Had lang haar tot mijn bh bandje maar nu schouderlengte. Was wat haar afgebroken. Kennelijk hebben ze lijm in mijn haren gedaan en zat ook onder gedroogd bloed. Ik denk als er ijzer in blied zit en dat een aantal dagen in je haren verdroogd het dan af kan breken.
Ze hadden mijn lange haren in een strakke staart gevlochten. Echt heel strak. Niet echt gezond voor het haar.

Groetjes, Fiona de Bruin
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Zijn er mensen die moeilijkheden hebben gehad met de aanvraag bij de verzekeraar? Ik heb netjes een indicatie genderteam met 4 uiterlijke kenmerkenlijsten opgestuurd maar ben afgewezen met de reden "Uit de aanvraag blijkt niet dat het om een passabiliteitsprobleem gaat".

Ik ga een bezwaar indienen maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Fiona

Bericht door Fiona »

Heb dit ook gehad en uiteindelijk mijn gelijk gekregen.
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

Fiona schreef: 13 nov 2017, 12:52 Heb dit ook gehad en uiteindelijk mijn gelijk gekregen.
Uiteindelijk? Was het een lang gevecht? Welke argumenten heb je nodig gehad?
Fiona

Bericht door Fiona »

Mirthe_s schreef: 13 nov 2017, 13:33
Fiona schreef: 13 nov 2017, 12:52 Heb dit ook gehad en uiteindelijk mijn gelijk gekregen.
Uiteindelijk? Was het een lang gevecht? Welke argumenten heb je nodig gehad?
Ik heb jou een pm gestuurd.