Paul schreef:Maar voor hier op dit forum; het siert ons dan weer dat de meesten hier niet zo'n hokjesgeest promoten!
Inderdaaad, dat is nou precies wat ik hier zo prettig vind.
In mijn geval is het dat ik niet in het hokje "man" pas, maar ook niet in het hokje "vrouw". Dat is waar ik me goed bij voel. Dat is zoals ik ben.
Voor sommigen hier zal dat nogal onbegrijpbaar zijn, maar ik heb het idee dat dat wel geaccepteerd wordt.
En dan nog even terugkomen op iets van alweer een flinke tijd geleden:
Naomi schreef:maar ik kan me op een fysiek niveau niets vrouwelijkers voorstellen dan dat. Ongesteld zijn, bedoel ik.
Klink ik nou heel eng of snappen meer mensen dit?
Dat snap ik wel. Het voelt toch als een bevestiging van vrouw zijn. Daarom ben ik dus zo blij dat ik daar nooit last van kan krijgen. Wat lijkt het mij vreselijk om op die manier zo uitdrukkelijk met "vrouw zijn" geconfronteerd te worden. Dan zou ik veel te veel vast in dat hokje zitten. Natuurlijk zou ik wel een beetje uit dat hokje kunnen klimmen d.m.v. uiterlijk, kledingstijl en gedrag, maar toch zou ik er dan niet helemaal uit kunnen komen.
Paul schreef:Hokjes... helaas is de wereld vergeven van hokjes!
Ik haat het absoluut, maar moet bekennen dat ik naar mezelf ook altijd in een hokje heb gedacht. Best jammer, vind ik zelf, maar dat komt dan weer doordat men dingen van me verwachtte, en ik me daar aan heb aagepast om maar vooral niet buiten de boot te vallen of getreiterd te worden.
Dat is begrijpelijk. Velen met genderdysforie zullen dat aanpassen gedaan hebben. Het is nogal een grote stap om er aan toe te geven, dus dan lijkt het makkelijker om je aan te passen aan het hokje waar in schijnt te horen.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.