"oh ja, jij mag aan de hormonen."

Nathan90

Re: "oh ja, jij mag aan de hormonen."

Bericht door Nathan90 »

Hé goed van je te horen ^^ klinkt allemaal positief zo!

En dan na de zomer zonder binder en als het een beetje opschiet ook een M op je paspoort met de nieuwe wet. ;)

Betreft de operatie, het is voor mij nog een end weg, maar zover ik nu sta denk ik ook buiten het VU deze te regelen.
Holden

Bericht door Holden »

Ik heb groen licht voor de operaties gekregen :D. op Dinsdag ff Slotervaart gebeld en ik heb op 30 April een consult met Dr van Loenen. Ben benieuwd van wat zij gaat zeggen over de mogelijkheden voor de masectomie. Ben blij dat het consult al zo snel komt. Van wat ik gehoort heb is de wachttijd van consult tot operatie ongeveer 6 weken, we zullen zien of dat klopt. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de baarmoeder et al bij VU laat verwijderen of of ik dat ook bij Slotervaart doe (of bij geen van beide maar tijdens mijn phallo).

Waar (en bij wie) ik mijn phallo laat doen weet ik nog niet zo goed.. Serbie is nog steeds mijn eerste keuze maar ik weet nog niet of m'n vezekering 'm dan vergoed. Duitsland en (mss) Belgie is ook wel een optie. Ik wil niet de RFF (voorarmhuid als donor). Het liefst wil ik de MLD (huid zijkant van rug, onder je arm) maar die is dus alleen in Serbie te krijgen. De ALT is ook wel een optie (bovenbeen) maar die laat ook wel een heel groot litteken achter. Daarnaast is ook de abdominal flap (minder gevoel) maar ik weet niet of die in Europa wordt gedaan (Dr Meltzer in Arizona USA doet die), omdat die in Amerika is denk ik niet dat de verzekering die vergoed..

Wie heeft hier al ervaring met de phallo en chirurgen die het (goed) kunnen? Ik ben al lid van de yahoo group maar ik zoek antwoorden iets dichter bij thuis.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Gefeliciteerd met het groene licht voor de operaties Holden
en succes bij je zoektocht naar de voor jou meest geschikte
behandelaar(s) en behandelingen.

x'jes en liefs
Daniéla
Jake

Bericht door Jake »

Van Loenen is zeker een goede keuze! Ik heb van haar alleen nog maar goede resultaten gezien. Ik ben daar zelf ook heen gegaan en ik ben dik tevreden! Als je de buikoperatie ook wilt dan zou je Dr. Milo van het Slotervaart kunnen kiezen, daar heb ik ook alleen nog maar positieve dingen over gehoord. De wachttijd voor een combi is wel iets langer, want dat is iets lastiger in te plannen. De wachttijd voor enkel de borstoperatie is inderdaad heel kort. Bij mij was 't 8 weken, maar dat vond ik eigenlijk wel fijn. Het had ook na 2 weken gekund, want ze hadden toevallig een gaatje, maar dat leek me toch wel te snel x]

Succes in ieder geval straks!
Holden

Bericht door Holden »

Ik was op Woensdag in het Slotervaart ziekenhuis voor de consult met Dr. van Loenen en daarna met Dr. Milo. Ik ben heel erg tevreden met hoe dat ging. Alles werd duidelijk en vriendelijk uitgelegd. Iedereen was super aardig en leek ook gewoon geintereseerd in mij als patient ipv als labrat (het gevoel dat ik bij VU krijg). Ik zal de combi operatie krijgen, ben de 4e op de lijst dus dat betekent dat ik halverwege Augustus aan de beurt ben (beide artsen gaan daarvoor op vakantie en niet tegelijkertijd, anders was het eerder geweest). Ik was door VU verteld in Februari dat de wachttijd (ook bij Slotervaart) 12 maanden zou zijn voor de combi, ik kan dus met zekerheid zeggen dat dit voor geen meter klopt. Ik had eerst alleen maar een afspraak met Dr. van Loenen op Woensdag ochtend maar toen ze zei dat de combi al in de zomer mogelijk zou zijn (wat mij totaal verbaasde) had Hind (zij maakt de planning voor operaties) mij nog even voor een consult bij Dr. Milo kunnen proppen voor diezelfde middag! Zo'n soort service had ik nooit van kunnen dromen omdat ik dus alleen het VU gewend ben.

Volgende week heb ik nog een afspraak bij VU voor de tweede dexa-scan, bloedwerk, en de gewoonlijke psycho/endo afspraak. Ik hoop ook dat dit dan de laatste zijn omdat ik niet zou weten waarom ik daar daarna nog langs moet gaan (groen licht heb ik al, eerste twee operaties gebeuren deze zomer en niet bij hen, testo zou ik in principe ook bij de huisarts kunnen regelen lijkt mij). Maar goed, we zijn wel hoe dat zal gaan. Op dit moment ben ik alleen maar HEEEEEEL erg blij en opgelucht dat ik de combi kan laten doen, iets wat ik dus allang uit mijn hoofd had gehaald. Fijn weekend!

Oh, nog 1 vraag voor diegene die al een operatie hebben gehad (vraag voor mannen en vrouwen): Hebben jullie iets geregeld met ziektewet ofzo om geld te krijgen voor de weken die jullie niet konden werken? Ik mag de eerste week het huis niet uit, en daarna wat rustig rond lopen. Pas na 4-6 weken mag ik weer gewoon normaal dingen dragen (daarvoor alleen minder dan 5kg), lopen, fietsen, etc.