Wanneer cisvrouwen zich ongemakkelijk voelen, 'lijden' in aanwezigheid van een transvrouw is dat inderdaad uitsluitend hun probleem.Sigy schreef:Wanneer cisvrouwen zich ongemakkelijk voelen, 'lijden' in aanwezigheid van een transvrouw is dat inderdaad uitsluitend hun probleem. Want waar trek je de grens? Misschien voelt iemand zich ongemakkelijk in aanwezigheid van iemand met een andere huidskleur, of met ros haar, of met grotere borsten (oei oei, risico op minderwaardigheidscomplex), of met een hoger iq, of met een andere politieke of religieuze overtuiging. Jammer dan, live with it.
Jammer dan, live with it.
Al een transgender weg gepest wordt is het haar probleem.
Jammer dan, live with it.
Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla.
Niet alleen zeelui moeten kunnen vechten met tegenspoed, ook transgenders moeten leren er mee om te gaan om te weten hoe het leven is.
Vele transgenders hebben een te hoog verwachtingspatroon van het dagelijkse leven in hun nieuwe geslacht die geheel anders kan uitpakken dan dat zij verwachten.
En dat zou, in mijn optiek, in het bijzonder gelden voor non-ops die van geslacht gewisseld zijn.
@Renée,
"Eigenlijk heb ik , om dit soort dingen te voorkomen , …"
Tijdens mijn transitie heb ik ongeveer de zelfde gedachte gehad.
Hoe vreemd het ook klinkt, ik leef niet alleen op deze wereld en daar ik ook geen hekel aan mijzelf had/heb heb ik mij enigszins terughoud opgesteld bij kleedkamers zwembaden etc.. Ik weet het, weg lopen voor mogelijke problemen maar ik kon mij meer en beter concentreren op andere problemen.