Ylse naar Kanhai, datum is bekend

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ylse naar Kanhai, datum is bekend

Bericht door Ylse »

Vandaag zijn de drains verwijderd. Kanhai was tevreden over het behaalde resultaat en heeft aangegeven dat ik vandaag ook nog even van bed mag. Dit laatste uiteraard alleen onder begeleiding van de verpleegkundige. Mijn ouders zijn ook nog op bezoek geweest en ik moet zeggen dat ik daarna toch wel erg moe was. Niet omdat mijn ouders lastig waren maar gewoon omdat ik nog niet de kracht heb om anderhalf uur gezellig te doen. Vanavond mag ik ook weer voor het eerst een warme maaltijd nuttigen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
J1nny

Bericht door J1nny »

Ahhhh, wat zijn die rauwe bonen dan lekker zoet.........
Ylse

Bericht door Ylse »

Ik had de eerste 3 nachten in Alkmaar erg slecht geslapen, geen idee waar dat aan lag maar ik raakte er knap gefrustreerd en sjacherijnig van. Ik had al eens om slaapmiddelen gevraagd maar die kreeg ik niet vanwege de valiumachtige producten die ik mocht slikken. Gisteren was ik er echt helemaal klaar mee en had de verpleging gevraagd om een slaapmiddel te verstrekken. Dat mocht gelukkig want die valium was verleden tijd.

Ondertussen was ook mijn blaastraining begonnen en werd dat katheter een steeds groter probleem. Afijn, 's avonds al vroeg het slaapmiddel genomen want ik was moe, en tot mijn verbazing en ergernis werd ik na een uurtje toch weer wakker, voor mijn gevoel had ik helemaal niet geslapen dus de frustratie groeide. Na weer een kwartier hebben liggen woelen en het katheter verwensen de verpleegkundige opgeroepen, die wilde me nog wel een slaappil geven zodat ik dan misschien de rest van de nacht door zou komen. Wel, dream on.... uurtje later gewoon weer wakker en alle frustratie kwam er uit. Uiteraard weer de verpleegkundige opgeroepen en gevraagd of er niet wat mogelijk was want dit schoot niet op. Ook zij zat met haar handen in het haar want ja wat kan je nog doen. Ik kreeg een dyclofenac als mogelijke oplossing en de woorden je zal nog even door moeten zetten. Ik had er een hard hoofd in. Tot ik vanmorgen door de dame gewekt werd die het ontbijt kwam brengen. Ik moet wel zeggen dat ik nog een half kannetje limonade leeg heb gedronken vannacht want misschien had ik inderdaad war te weinig gedronken.

Ik heb dus een redelijke nacht achter de rug, mijn ontbijt weer achter de kiezen, en een goed gesprek met de nachtzuster gehad waarin ik haar mijn excuses voor mijn gedrag heb aangeboden. Al vond ze zelf dat ik helemaal niet zo raar had gedaan en dat ze goed begreep wat mijn frustraties waren. Ik ben dus weer redelijk fit voor een volgende dag in het ziekenhuis.
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
J1nny

Bericht door J1nny »

Kan zomaar gebeuren...
Ik sliep ook niet altijd even goed...
Ylse

Bericht door Ylse »

Nadat ik overdag veel had geslapen, hoopte ik eigenlijk dat ik ook de nacht wel weer goed zou slapen. Nou helaas. Het is half 5 als ik hiermee begin te schrijven en ik heb nog geen oog dicht gedaan. Ondanks de 2 slaaptabletjes en de dyclofenac.ik vrees datik me dit lot moet laten overkomen en dan maar afwachten hoe het vandaag gaat.

Ik hoop dat Kanhai niet te laat langs gaat komen om de katheter te verwijderen want dat ding ben ik wel zat nu. Verder blijf ik een zere kont houden en dat is gewoon uitermate ongemakkelijk.

Overigens kwam gisteravond tijdens bezoekuur mijn stoelgang in volle hevigheid op gang en is de eerste vaste ontlasting sinds een week nu een feit. Dat werkt gelukkig aalemaal weer. Nu hopen dat na verwijdering van het katheter de urine ook weer snel gaat stromen. Er is al gehint door Kanhai dat ik dan misschien al naar huis kan. Ik reken er nog niet op maar god wat hoop ik dat ik vandaag weer thuis zou kunnen slapen.
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
J1nny

Bericht door J1nny »

Goed zo...
Ylse

Bericht door Ylse »

De katheter is er uit, ik heb het resultaat mogen aanschouwen, en de instructies gekregen voor schoonhouden. Het ziet er nu nog een beetje uit als een gezwollen bult vlees, maar Kanhai is erg tevreden en geeft aan dat ik naar huis mag als het strakjes allemaal goed gaat. Oftewel, kan ik zelfstandig plassen, en ben ik fit genoeg om de thuisreis te aanvaarden. Zelf plassen heeft nu prio 1. Ondertussen doe ik wel fit worden en mijn vriendin kan de auto ook goed besturen.
All changes;
have their melancholy;

Anatole France
Anon20230219

Bericht door Anon20230219 »

Ylse schreef:De katheter is er uit, ik heb het resultaat mogen aanschouwen, en de instructies gekregen voor schoonhouden. Het ziet er nu nog een beetje uit als een gezwollen bult vlees, maar Kanhai is erg tevreden en geeft aan dat ik naar huis mag als het strakjes allemaal goed gaat. Oftewel, kan ik zelfstandig plassen, en ben ik fit genoeg om de thuisreis te aanvaarden. Zelf plassen heeft nu prio 1. Ondertussen doe ik wel fit worden en mijn vriendin kan de auto ook goed besturen.
Goede berichten Ylse,

Tja wel erg fijn dat je eigen vervoer hebt want dat scheelt een heel stuk.

Veel beterschap verder :hbeat:
Saskia

Bericht door Saskia »

Sterkte en beterschap. Geniet ervan ondanks de pijn/ongemakken.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Ylse

Bericht door Ylse »

Gisteravond rond 9 uur zijn we uit het ziekenhuis vertrokken, ik was er op gebrand om weg te gaan omdat ik van alle nachten daar er maar 1 redelijk heb kunnen slapen. Reden dat ik niet eerder weg kon of mocht was dat er teveel vocht in mijn blaas achterbleef na de 2ekeer zelfstandig plassen. De verpleging had geprobeerd om Kanhai te vragen om een goedkeuring maar de beste man stond weer eens in de ok en was onbereikbaar. Kees de verpleegkundige had zoiets van joh, als je nu nog een keer gaat plassen dan meten we nog een keer. Dat was nadat ik die middag al 3 keer naar het toilet geweest was. Kortom ik moest kijken of ik het kon redden om een 4e keer te kunnen plassen.

Uiteindelijk lukte dat en bleek er nog een paar drupjes vocht in mijn blaas te zitten. Kees vond het goed zo en gaf aan dat als ik naar nuis wou hij de laatste dingen zou regelen en aan mij meegeven. Ik heb mijn meisje opgebeld met het verzoek om mij weer op te halen. Daar had ze eerst niet zoveel zin in want ja dan moest ze nog een paar uurtjes autorijden. Gelukkig kwam ze even later en zijn we naar nuis gegaan. Onderweg nog een keer gestopt want mijn vriendin wilde even roken. Ik kon kort mijn benen even strekken en toe door.

Rond 11 uur kwamen we thuis aan. Doodop maar wel blij. We hebben de bedden opgemaakt en ik ben gaan slapen. Dat is niet helemaal in 1 stuk geweest maar ik ben 's nachts een paar keer wat wezen drinken en naar de wc geweest. Vanmorgen lekker samen ontbijten en daarna is mijn vriendin boodschappen gaan doen en ben ik nog even gaan liggen waarbij ik wederom in slaap gevallen ben. Tussen de middag hebben we een lekker zelfgemaakt soepje gehad en een beetje salade. Mijn vriendin is nu naar haar eigen huis om de huisdieren op te halen en even te kijken of haar dochter nog wat nodig heeft. Ikzelf probeer hier voorzichtig wat dingetjes weer op te ruimen.

Alles gaat in een heel traag tempo want ik ben zomaar moe, dat is helemaal niet erg. Ik moet toch rust nemen
All changes;
have their melancholy;

Anatole France