Onderzoek: het leven van transgenders in Nederland

Nieuwsberichten
Rense
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 feb 2013, 13:53
Gender: Trans FtM
Locatie: Nijmegen

Re: Onderzoek: het leven van transgenders in Nederland

Bericht door Rense »

Uiteraard zijn er heeeeeeeeel veel dingen waar ik niet bij was en niks van weet, maar persoonlijk ben ik - voor zover ik kan overzien - van mening dat TNN in samenwerking met Transvisie het juist erg goed doet op het gebied van belangenbehartiging. Tegenover flinke weerstand weten ze toch maar langdurige projecten zoals de wetswijziging er door te krijgen, ondanks de turbulentie door de scheiding met Humanitas de afgelopen jaren. Ze laten zich niet meeslepen in kleine korte termijnsprojecten.
Dat ze proberen met 1 stem te spreken naar de politiek is wat mij betreft logisch: dan sta je veel sterker. Ik kan me voorstellen dat het nooit mogelijk is iedereen te behagen, maar namens mij mogen ze zeker spreken met de hoge dames en heren (en overigen) in Den Haag.

Zelf werk ik regionaal aan korte termijns projecten zoals voorlichting en activiteiten voor en door transgenders, en ik denk dat dit een mooie manier van werken is: regionaal en divers voor de kleine projecten, maar samen voor de grote projecten.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Onderzoek: het leven van transgenders in Nederland

Bericht door Anon20180501 »

Ik dacht al; waar heb ik dit onderzoek eerder gezien en gelezen...

Hier dus... http://t-nederland.nl/forum/viewtopic.p ... 0&start=10" target="_blank

Op het onderzoek zelf ga ik niet opnieuw in (heb ik eerder al gedaan dus) maar ik ben het geheel eens met sommige hier die zeggen dat we als groep overeenkomen vwb T-gerelateerde issues maar verder vooral op veel gebieden veel verschillen onderling, gelukkig maar!
Ik heb net als anderen ook mogen ervaren dat het heel moeilijk is om ons te verenigen en als één homogene groep onze belangen te behartigen, de oorzaak daarvan ook gezocht in de onderlinge verschillen en de verschillende stadia waarin men zich bevindt.
Dat ik niet zo tevreden ben over de werkwijze en doeleinden van een aantal belangenorganisaties (die ik te eenzijdig vind) is ook geen verrassing meer. Dat dat komt door ook weer dezelfde onderlinge verschillen is voor mij wel duidelijk.

Hopelijk zal er ooit iets ontstaan als "verenigde transgenders - door en voor onszelf"
De tijd zal het leren.

Liefs Daniéla