Onderzoek: volwassenen gaan op hun naam lijken
-
Re: Onderzoek: volwassenen gaan op hun naam lijken
Religieuze tradities waren voor mij juist een grote reden om ver van mijn oude naam te blijven.
28-6-21: Verwijzing VUmc.
8-12-21: Verwijzing Radboud UMC en BuroJIJ.
10-1-22: Intake BuroJIJ.
Jan 22: Cryopreservatie.
4-3-22: Start HRT via GenderGP.
7-3-22: Deskundigenverklaring via Genderclinic.
15-8-22: Overname HRT door Genderclinic.
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dat is natuurlijk je goed recht, even goede vrienden.Sophie88 schreef: 23 aug 2024, 03:25 Religieuze tradities waren voor mij juist een grote reden om ver van mijn oude naam te blijven.
Zoals ik het zie heeft een religieuze traditie, of welke traditie dan ook, mijn naamkeuze niet direct beïnvloed.
Het gaat mij erom dat ik een betekenis aan een naam geef. Het is voor mij de verbinding tussen het voor- en nageslacht, tussen verleden en toekomst.
Dat perspectief wilde ik benadrukken en het contrast met "dat vond ik mooi". En dat laatste is natuurlijk ook prima.
-
Het feit dat ik deze naam heb gekozen omdat ik het een mooie naam vond, wil niet betekenen dat het geen betekenis heeft. Dat is een nogal kortzichtige aanname. Het geeft mij juist veel betekenis: het creëert afstand van ouderwetse, soms religieuze en soms onzinnige tradities. Het creëert afstand met het verleden juist doordat het een compleet andere naam is. Het geeft mij eindelijk het recht mezelf te zijn.
28-6-21: Verwijzing VUmc.
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ik zat zelf te twijfelen en namen te bedenken en een vriendin kwam aan met Sophie. Ik vind het een mooie naam, maar er was wat meer. Het klikte, het paste gewoon. Nog steeds verder gegaan met een lijstje maken, maar uiteindelijk is het Sophie gebleven. Staat ook ver van mijn deadname af en ik heb ook gekozen voor geen 2e naam om nog een stap extra van religie weg te gaan, ook al had ik mijn ouders de optie gegeven om een 2e naam te bedenken.
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Leuk onderwerp om over te filosoferen!
De ouders van mijn gfwb/bff hebben voor haar sterk getwijfeld tussen haar huidige naam of de naam.... Yvonne!
Ze lijkt als twee druppels water op mij, qua lengte & postuur maar ook zeker in karakter, ondanks dat ze ruim 9 jaar jonger is.
Meest bijzondere ? Haar huidige naam was op een haar na ook mijn naam geweest bij geboorte. Ik heb er bewust voor gekozen die naam niet te gebruiken voor mijzelf omdat deze erg veel lijkt op mijn deadname.
Live life!

De ouders van mijn gfwb/bff hebben voor haar sterk getwijfeld tussen haar huidige naam of de naam.... Yvonne!
Ze lijkt als twee druppels water op mij, qua lengte & postuur maar ook zeker in karakter, ondanks dat ze ruim 9 jaar jonger is.
Meest bijzondere ? Haar huidige naam was op een haar na ook mijn naam geweest bij geboorte. Ik heb er bewust voor gekozen die naam niet te gebruiken voor mijzelf omdat deze erg veel lijkt op mijn deadname.
Live life!
100% Myself 
Intimiteit en Sex Positive

Intimiteit en Sex Positive