Transitie en rouw
-
- Voornaamwoorden: Genderloos
Re: Transitie en rouw
Wens je veel sterkte... ik heb mijn beide ouders verloren in de afgelopen 6 jaar tijd. Was echt niet makkelijk, en heb er heel veel mee gezeten. Niets kan je er op voorbereiden, het is een mokerslag en het drukt je meteen op de feiten dat iedereen sterfelijk is.
-
- Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun
Och joh lieverd. Heel veel sterkte. 
heb je lieve mensen om je heen waar je gewoon even soms je verhaal bij kwijt kunt?
-
- Voornaamwoorden: Zij
Er is heel veel veranderd in mijn leven de laatste jaren.
Voor jezelf kiezen betekent dat er mensen verdwijnen, er zijn er een hele hoop verdwenen.
Wat over is is overigens ok, maar, iedereen heeft het vooral druk met eigen leven
Ik doe mijn transitie in me uppie, maar nu, met de srs voor de deur, de dood van mijn vader nog vers, ja idd mokerslag, merk ik dat het erg stroef gaat
Ik vind het loodzwaar, dat je na 13 jaar ook nog eens zo'n zware operatie aan moet gaan. Mentaal zwaar.
Overal wachtlijsten mbt hulp, dus ik loop op mijn eigen benen verder zoals ik de afgelopen 13 jaar heb gedaan
Het niet kunnen delen, behalve hier, dat nekt me.
Ik mis steun in real life, want gewone mensen snappen je niet, daar valt niets mee te delen.
Ook praktisch mbt de srs kan ik wel wat hulp gebruiken, om eea, te regelen, maar mijn hoofd zit propvol, ik schuif het voor me uit.
Soms heb je iemand nodig die je ff wat uit handen neemt he.
Zo staat het er nu voor.
Nu ben ik een doorzetter, vind mijn weg wel, maar zwaar, ja.
Fay
Voor jezelf kiezen betekent dat er mensen verdwijnen, er zijn er een hele hoop verdwenen.
Wat over is is overigens ok, maar, iedereen heeft het vooral druk met eigen leven
Ik doe mijn transitie in me uppie, maar nu, met de srs voor de deur, de dood van mijn vader nog vers, ja idd mokerslag, merk ik dat het erg stroef gaat
Ik vind het loodzwaar, dat je na 13 jaar ook nog eens zo'n zware operatie aan moet gaan. Mentaal zwaar.
Overal wachtlijsten mbt hulp, dus ik loop op mijn eigen benen verder zoals ik de afgelopen 13 jaar heb gedaan
Het niet kunnen delen, behalve hier, dat nekt me.
Ik mis steun in real life, want gewone mensen snappen je niet, daar valt niets mee te delen.
Ook praktisch mbt de srs kan ik wel wat hulp gebruiken, om eea, te regelen, maar mijn hoofd zit propvol, ik schuif het voor me uit.
Soms heb je iemand nodig die je ff wat uit handen neemt he.
Zo staat het er nu voor.
Nu ben ik een doorzetter, vind mijn weg wel, maar zwaar, ja.
Fay
-
Nu weet ik niet in welke omgeving je zit, maar wij (op het moment in WestFriesland) zijn best bereid om te ondersteunen, al was het maar telefonisch..
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 

-
- Voornaamwoorden: Genderloos
Ik heb mijn transitie ook alleen gedaan, niet leuk, maar toch gelukt. Ben zelf met de trein vanuit alkmaar naar huis gegaan. De operatie valt op zich wel mee, was er snel van herstelt en weinig pijn. Enige irritante was een katheter dragen in mijn geval. FFS moest ik veel langer van herstellen, de SRS was een makkie in vergelijking met FFS.
Ik ben voordat ik de SRS kreeg, de nacht voor de operatie, bij het Respijthuis Alkmaar geweest, daar kun je gratis logeren. Respijthuizen hebben ze overal in Nederland waar je gratis kunt verblijven en overnachten, bijvoorbeeld ivm operatie of psychische nood, of gewoon willen uitrusten dan kan dat daar. Er zal er vast ook eentje bij je in de buurt zijn. Ik werd er warm ontvangen, waren echt aardige mensen.
Ik ben voordat ik de SRS kreeg, de nacht voor de operatie, bij het Respijthuis Alkmaar geweest, daar kun je gratis logeren. Respijthuizen hebben ze overal in Nederland waar je gratis kunt verblijven en overnachten, bijvoorbeeld ivm operatie of psychische nood, of gewoon willen uitrusten dan kan dat daar. Er zal er vast ook eentje bij je in de buurt zijn. Ik werd er warm ontvangen, waren echt aardige mensen.
-
Wat lief, brabant btwMevr B schreef: 07 okt 2024, 11:50 Nu weet ik niet in welke omgeving je zit, maar wij (op het moment in WestFriesland) zijn best bereid om te ondersteunen, al was het maar telefonisch..
Ill keep it in mind
-
Zwaar he. Het loopt zoals het loopt, maar zag graag andersAlexandra11 schreef: 07 okt 2024, 16:28 Ik heb mijn transitie ook alleen gedaan, niet leuk, maar toch gelukt. Ben zelf met de trein vanuit alkmaar naar huis gegaan. De operatie valt op zich wel mee, was er snel van herstelt en weinig pijn. Enige irritante was een katheter dragen in mijn geval. FFS moest ik veel langer van herstellen, de SRS was een makkie in vergelijking met FFS.
Respijthuis, ga ik eens uitzoeken, dankje
Ik ga ook contact opnemen met wij Eindhoven, voor steun en hulp
Dank voort meedenken
-
Doe mij een pb, wisselen we wat uit....Fay Ola di jee schreef: 08 okt 2024, 19:35Wat lief, brabant btwMevr B schreef: 07 okt 2024, 11:50 Nu weet ik niet in welke omgeving je zit, maar wij (op het moment in WestFriesland) zijn best bereid om te ondersteunen, al was het maar telefonisch..
Ill keep it in mind![]()
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 

-
PB gestuurd mevr B 

-
En dan ineens gaat het ook heel slecht met je moeder, en moet je rekening houden met overlijden binnenkort, wat een rollercoaster, heb de dood van mij pa nog niet eens een beetje kunnen verwerken.
Life can be cruel... Bah
Life can be cruel... Bah