Sociale transitie

Gevoelens die je met de wereld deelt
Willemijn
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Sociale transitie

Bericht door Willemijn »

Ben na het vertellen aan echtgenote, in geleidelijk tempo om geturnd. het heeft ongeveer 1 jaar geduurd. Maar ik heb niet zoveel met jurken enz., staat me gewoon niet. Wel romantische lingerie en vrouwlijke t shirts, topjes, broeken, enkel bandjes en parel ketinkjes. En heb nu behoorlijk lang haar in staart waar ik erg trots op ben.
En prachtige wat chique parel oorbellen die ik altijd draag. Ik draag enkel dingen waar ik me goed bij voel.
vrouw met piemel
Willemijn

Bericht door Willemijn »

Oja en ik durf eindelijk roze te dragen, een kleur die ik altijd al heel mooi vond. En veel en met trots nu.
vrouw met piemel
Elise Mareijn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Elise Mareijn »

Wat mooi om te horen allemaal, dank jullie wel! Leuk om te lezen dat de meeste van jullie het rustig aan hebben gedaan. Dat klinkt in mijn oren ook wel het fijnst voor mezelf. Meer reacties zijn natuurlijk welkom, ik lees het heel graag :)
Je zegt mij dat het eng is om te vliegen
want wat nou als ik val
Maar misschien land ik in mijn val
wel precies op de juiste plek
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Fay Ola di jee »

Sociale transitie, betekent dat je als vrouw, jezelf, alles doet?

Soms moet ik 'mannendingen' doen, dan is het ook gewoon een mannenkloffie.

Het verschil zijn de moontjes, ik doe nu mannendingen als Fay, en ook vrouwendingen :)

Ik weet niet of dat bestaat, sociale transitie.

Voor de omgeving maakt het weinig uit heb ik gemerkt, die zien je voor wat je bent, zijn er niet mee bezig hoe jij je presenteerd.

Wijzelf vooral wel

Ik las dat ergens op dit forum, iemand zij dat het voor ons enorm beladen onderwerp voor de buitenwereld er amper toe doet.

Fijne relativering

Voor mij is een transitie een never ending story iig, waarin alles ok is, en je kunt blijven ontdekken

Fay
Elise Mareijn

Bericht door Elise Mareijn »

Mooi omschreven Fay! Dat klopt denk ik wel. In ieder geval de mensen die wat verder weg van je staan.
Je zegt mij dat het eng is om te vliegen
want wat nou als ik val
Maar misschien land ik in mijn val
wel precies op de juiste plek
Mevr B

Bericht door Mevr B »

Ineens.
Alleen voor mijn werk, helaas, ivm wat juridische ellende die de bedrijfsarts voorzag.
Degene die mij nog van vroeger kennen weten dat nog wel.
Geen dag spijt gehad van ineens.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... :mrgreen:
Fay Ola di jee

Elise Mareijn schreef: 07 okt 2024, 09:32 Wat mooi om te horen allemaal, dank jullie wel! Leuk om te lezen dat de meeste van jullie het rustig aan hebben gedaan. Dat klinkt in mijn oren ook wel het fijnst voor mezelf. Meer reacties zijn natuurlijk welkom, ik lees het heel graag :)
Eerste intake 2006, onderuit gegaan na hormonen en 0.0 begeleiding, gestopt dus.

Weer opgepakt in 2001, weer hrt ,sindsdien transitie.

Ik heb er de eerste jaren amper wat mee gedaan.

Ik weigerde een karikatuur van een vrouw te zijn.

Van het vu moest je geloof ik binnen 3 maanden helemaal om. Ik heb daar niet aan meegedaan, en nog niet.

Wat vooral lastig Is geweest is het continue zoeken naar balans, wat wil je, en wat kan je mentaal, mbt de snelheid van je transitie.

Spijt dat ik niet eerder in transitie kon, en dat de srs zo laat in mijn leven op de agenda kon, maar, je kunt alleen maar zo snel je kunt.

Advies, neem de tijd die je nodig hebt.

Beter te traag dan te snel.

Fay
Isabelle73

Bericht door Isabelle73 »

Sinds jaar en dag droom ik ervan om rokjes en kleedjes te mogen dragen. Pas de laatste jaren (ben nu 51j) heb ik er een woord voor gevonden, nl transgender. Sindsdien sta ik er mee op en ga er mee slapen,. Een coming-out en sociale transitie lijkt onoverkoombaar, maar het blijft een enorme stap om te zetten. In mijn gedachten is dit de moeilijkste stap. Eens over die drempel, dan denk ik dat ik 's morgens uit de kast een mooi rokje of kleedje zal kunnen kiezen ... of ben ik nu te naief?
DominiqueB

Bericht door DominiqueB »

Je mentale drempel is vaak het hoogste, Maar wat voelt dat lekker als je daar overheen bent.
Ook jij kunt het lieverd. Misschien dat je de eerste keer het met een vriendin samen doet. Kan de druk minder maken naar buiten toe.

Dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
Fay Ola di jee

Wat ik me ook afvraag in deze, hoe extreem waren de verschillen, voor en na transitie bij jullie?

Ik bedoel, ik heb mannen in 3 delig pak gezien, die in transitie in korte jurkjes liepen

Ik heb zelf het id dat dat bij mij niet zo ver uit elkaar lag mbt kleding, maar mijn omgeving vind miss wel.

Je vergeet ook deels wie je ook was.

Maar, zwart droeg ik veel, nu nog. Lang haar had ik vanaf mijn 16de,nu nog.. Slank was ik voorheen, nu nog.. En als mens was ik nooit de man.

Altijd vriendinnen om mij heen, en nog.

Ik kon nooit zoveel met mannen, maar in mijn huidige hoedanigheid moet ik bekennen dat de wens om een relatie met een man toch behoorlijk begint boven te komen, en ook dat was voorheen toch ook maar weggeduwd

Maar wat kan een mens zich foppen.. Mijn relaties waren met vrouwen, en liepen allemaal stuk, nu snap ik waarom.

Enfin, zomaar wat vragen...en onderzoek

Fay