Fijn dat ze er uiteindelijk wel gewend aan geraakt is MarijeMarije schreef: 15 dec 2024, 15:57 Mijn moeder was verdrietig toen mijn stem veranderde door de logopedie. Uiteindelijk is ze er aan gewend en nu ben ik haar meissie.
Totaal onherkenbaar
-
Re: Totaal onherkenbaar
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
-
Ja helaas is de medische wetenschap nog niet zo ver. Wie weet maken we dat nog mee. Stiekem droom ik wel eens dat ze mijn genen kunnen gebruiken om mijn lichaam te klonen. Alleen dan met andere chromosomen. Een hersen transplantatie en klaar . Of zoiets als in de serie 'altered carbon'. Lijkt mij ook wel watFay Ola di jee schreef: 15 dec 2024, 16:16Ik vind elke benaming tekort doen.Nikkie schreef: 15 dec 2024, 14:58 Haha ja dat zegt mijn mam ook. En dat is uiteindelijk ook niet erg! Hoewel ze wel constant mijn haren wil vlechten en een keertje de stad in wil gaan voor shoppen.
Wat vindt je te berkt aan het hokje trans dan?
Als mensen vragen wat ik ben zeg ik, ik ben gewoon Fay...
Dat is nog het fijnste hokje:)
Wat ik bedoel is, een transitie je geeft geen volledige bevrijding....omdat je het moet doen met plak en vliegwerk.
Dus ook daarin voel ik me beperkt, maar alles beter dan hokje man.... The horror..![]()
Dan zijn die hokjes ook niet meer nodig. Mij mogen mensen nu nog gewoon noemen zoals ze zelf willen. Alleen als ik echt die stap gemaakt heb zal dat wel anders zijn. Maar zelf identificeer ik mij wel als transvrouw, en echt niet als man
-
- Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun
Mensen herkennen mij wel. Maar als je door de jaren heen kijkt dan zie je wel dat ik steeds meer een andere kledingstijl heb gekregen, veel meer androgyn. En mijn laser behandelingen hebben me veel jonger gemaakt dan ik ben en geeft me ook wel een totaal andere look. Veel zachter. Mensen die me niet lang hebben gezien, zeggen vaak: wat ik zo leuk aan jou vind is dat je zo lekker jezelf bent. Nou, dat neem ik dan maar aan als een compliment.
-
Zeker als compliment zien ja! En waarom zou je ook je persoonlijkheid moeten veranderen. Volgens mij sla je dan juist de plank mis. Het stukje jonger eruit zien en een andere look krijgen zie ik ook bij mijzelf terug. Ik werdt laatst zelfs gevraagd om mijn id voor alcohol
. Moet je nagaan, 34 jaar en die vraag weer krijgen. Mijn dag kon niet meer stuk haha.
Maar fijn om te horen dat jij ook positieve verandering merkt
.
Maar fijn om te horen dat jij ook positieve verandering merkt