Ik ben dit heel erg met Semmie eens, je gaat in je kracht staan door op je werk jezelf te zijn! Het haalt een hoop roddels uit de lucht (in plaats van zich af te vragen hoe je eruit ziet als jezelf kunnen ze het gewoon zien), en ook al zal het in het begin even wennen en misschien zelfs schrikken zijn, zal het op gegeven moment de normale status quo worden. Ik zou zeggen ga ervoor!Semmie614 schreef: 01 feb 2025, 15:13 Het lijkt mij ontzettend naar om dit mee te moeten maken. Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Persoonlijk denk ik dat dat komt omdat er heel anders naar FTM dan MTF wordt gekeken. Ik kan je dus geen advies geven hoe je er het beste mee om kan gaan.
Gek genoeg denk ik dat het 2 kanten op kan gaan. De kant die jij beschrijft(dat het erger wordt). Maar ik kan me ergens ook voorstellen dat het beter word. Tenminste als ze wel respect hebben voor jou als persoon. Als ik je verhaal goed lees kleed je je op je werk nog als man. Daardoor ben je niet volledig jezelf. Je gaat juist in de kracht staan als je het wel gaat doen. Ik kan me voorstellen dat mensen er dan wat anders op gaan reageren. In het begin kan ik me voorstellen dat het heel onwennig is voor je collega's en er vanuit ongemak een reactie op komt. Dat ligt niet aan jou, dat is hun gebrek. Maar op termijn zou het ook beter kunnen gaan.
Ik wens je heel veel sterkte en geluk. Je bent sterker dan je denkt!
na 20 jaar nog steeds roddels
-
Re: na 20 jaar nog steeds roddels
28-6-21: Verwijzing VUmc.
8-12-21: Verwijzing Radboud UMC en BuroJIJ.
10-1-22: Intake BuroJIJ.
Jan 22: Cryopreservatie.
4-3-22: Start HRT via GenderGP.
7-3-22: Deskundigenverklaring via Genderclinic.
15-8-22: Overname HRT door Genderclinic.
8-12-21: Verwijzing Radboud UMC en BuroJIJ.
10-1-22: Intake BuroJIJ.
Jan 22: Cryopreservatie.
4-3-22: Start HRT via GenderGP.
7-3-22: Deskundigenverklaring via Genderclinic.
15-8-22: Overname HRT door Genderclinic.
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: na 20 jaar nog steeds roddels
Ik ben inmiddels met mijn werkgever bezig met een plan van aanpak, deels om te zorgen dat het allemaal geleidelijk verloopt en deels omdat ik merk dat ik gewoon steeds meer de behoefte krijg om als mijzelf te gaan werken omdat ik merk dat het mij steeds zwaarder valt om als man te gaan werken nu ik echt voor mijn transitie gekozen heb.Sophie88 schreef: 10 feb 2025, 20:18Ik ben dit heel erg met Semmie eens, je gaat in je kracht staan door op je werk jezelf te zijn! Het haalt een hoop roddels uit de lucht (in plaats van zich af te vragen hoe je eruit ziet als jezelf kunnen ze het gewoon zien), en ook al zal het in het begin even wennen en misschien zelfs schrikken zijn, zal het op gegeven moment de normale status quo worden. Ik zou zeggen ga ervoor!Semmie614 schreef: 01 feb 2025, 15:13 Het lijkt mij ontzettend naar om dit mee te moeten maken. Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Persoonlijk denk ik dat dat komt omdat er heel anders naar FTM dan MTF wordt gekeken. Ik kan je dus geen advies geven hoe je er het beste mee om kan gaan.
Gek genoeg denk ik dat het 2 kanten op kan gaan. De kant die jij beschrijft(dat het erger wordt). Maar ik kan me ergens ook voorstellen dat het beter word. Tenminste als ze wel respect hebben voor jou als persoon. Als ik je verhaal goed lees kleed je je op je werk nog als man. Daardoor ben je niet volledig jezelf. Je gaat juist in de kracht staan als je het wel gaat doen. Ik kan me voorstellen dat mensen er dan wat anders op gaan reageren. In het begin kan ik me voorstellen dat het heel onwennig is voor je collega's en er vanuit ongemak een reactie op komt. Dat ligt niet aan jou, dat is hun gebrek. Maar op termijn zou het ook beter kunnen gaan.
Ik wens je heel veel sterkte en geluk. Je bent sterker dan je denkt!
Staan er taalfouten, sorry ik heb dic....dis.. dyslexie