Nudist
-
Re: Nudist
We denken anders en dan is discussiëren via een forum zo goed als onmogelijk. Geeft niet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
- Voornaamwoorden: hij/hem
Gluren is wat anders dan kijken.Jannet V schreef: 15 feb 2025, 12:54 Wat raar dat je als ervaren nudist er vanuit gaat dat mensen naar je gaan gluren en je lichaam veroordelen?
Mensen-ook nudisten- kijken naar andere mensen. Als jouw lichaam dan uit de toon valt, *kan* dat tot reacties leiden. In de nudistengemeenschap wellicht wat minder snel dan daarbuiten.
Maar aangezien er best wel wat vooroordelen leven over transgender mensen snap ik best dat Saskia-Vince zich daar zorgen over maakt.
-
Ik zie van alles in de sauna. Ik zie of iemand een piemel heeft, of borsten hangen, of schaamhaar naturel, getrimd of geschoren is. Ik let daar verder niet op en er naar kijken doe ik er niet naar en gluren al helemaal niet.
Ik ben geen nudist, dus ken niet nudistencultuur, maar ga dus wel zo af en toe naar de sauna. Naakt, want met badkleding is dat meh. Dat deed ik voor mijn transitie, tijdens, en nu nog steeds naar de chirurgie. Ik heb nooit een onvertogen woord gehoord, of een scheve blik opgemerkt.
Nou ja behalve die ene keer dat we werden beschuldigd van vozen in het bubbelbad. Volledig onterecht overigens, we vroegen af waar die dude in het andere bubbelbad nou zo boos over deed en naar wie hij aan het roepen was. Maar dat ging dus, onterecht, over vozen, niet over lijven.
Ik ben geen nudist, dus ken niet nudistencultuur, maar ga dus wel zo af en toe naar de sauna. Naakt, want met badkleding is dat meh. Dat deed ik voor mijn transitie, tijdens, en nu nog steeds naar de chirurgie. Ik heb nooit een onvertogen woord gehoord, of een scheve blik opgemerkt.
Nou ja behalve die ene keer dat we werden beschuldigd van vozen in het bubbelbad. Volledig onterecht overigens, we vroegen af waar die dude in het andere bubbelbad nou zo boos over deed en naar wie hij aan het roepen was. Maar dat ging dus, onterecht, over vozen, niet over lijven.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Saskia-Vince schreef: 15 feb 2025, 07:41 Ga al jaren op vakantie naar het middenlandse zee gebied met mijn ouders,en gaan dan naar nudist campings met de camper.
Wij willen dit jaar weer, maar nu worst het wel anders gezien ik nu aan de hormonen zit en lichamelijk steeds duidelijker te zien is dat ik een shemale/ladyboy ben.
Door onze ervaring hebben wij diverse adressen van nudisten campings, alleen hebben wij geen ervaring of daar ook mensen welkom zijn die lichamelijk niet als cis man/vrouw er uit zien, maar lichamelijk gecombineerd zijn zo als ik, borsten en penis.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet wat goede campings zijn dicht bij zee, of misschien sites weet waar wijmeer info kunnen vinden?
Ik heb deze vraag even in een naturisten groep op facebook gegooid, ook voor mijzelf
Staan er taalfouten, sorry ik heb dic....dis.. dyslexie
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
mijn bericht staat er nu een half uur en dit zijn de reacties tot nu toe.
"Onze ervaring is dat op naturistencampings juist veel respect is voor elkaar en niets is “perfect” is. We zien er in verhouding met een textielcamping meer mensen met bv een been of borst of arm af.
Ik zou geen problemen verwachten. Nu heb ik het dus over naturistencampings. Naaktstranden ligt misschien iets anders, durf ik niet te zeggen. En dan meer omdat er meer niet-naturisten in de buurt kunnen zijn.
Wens je alvast sterkte in je proces en veel plezier op het strand!"
"Joh, je ziet niet zo veel mooie lichamen bloot, niemand trekt zich er wat van aan en dat is zo fijn. Zo zal ook niemand zich wat aantrekken dat jij in een tussenfase zit.
Lekker doen, je situatie kan je niet veranderen, hoe je erover denkt heb je zelf in de hand, en daarmee heb je toch regie over je eigen geluk. Wat je situatie ook is. Zet m op!!! "
"Gewoon lekker doen. Je bent wie je bent. Man, vrouw, dik, dun, trans. Maakt nie uit. Doe waar je je goed bij voelt. Gelult wordt er toch.| "
"Mij maakt het helemaal niks uit , iedereen is zoals hij of zij is , iedereen in z'n waarde laten en als ik er geen nadeel van heb heb ik nergens moeite mee ... "
"Gewoon doen en laten wat je zelf wil en nergens van aantrekken"
"Gewoon doen...
Als jij daardoor gelukkiger word! Waarom zou je dan je eigen geluk in de weg gaan staan. En ook op het strand lekker jezelf zijn, want dat is ten allen tijden het beste!
Iedereen heeft z'n eigen mening, maar het gaat er om hoe jij je voelt... "
"Doe vooral je ding en trek je niet te veel van andere mensen aan "
"Iedereen is anders dan anderen. Tja, jammer genoeg heeft ieder een mening en is dit niet de bedoeling dat dit volgens mij niet zomaar altijd uitgesproken mag worden. Ik vindt je zoiezo moedig dit te schrijven. Eigenlijk komt het er op neer dat een ieder mag zijn hoe of dat hij of zij zich voelt. Mensen die een mening hebben en zich uitspreken heb ik de vraag....waarom?
Belangrijk is dat je durft te leven! Maak het voor jezelf zo aangenaam als mogelijk is.
Voor je weet is al dit moois waarvoor wij op deze mooie aarde samen zijn veel te kort. Ik zeg ga er voor! "
"We zijn niet naakt om te kijken en zeker niet om te oordelen, tussen de juiste mensen is de overgang misschien voorbij zonder dat het werd opgemerkt."
dit is maar een deel van de reacties want die blijven echt binnenstromen, ik hoop dat het je een beetje helpt.
"Onze ervaring is dat op naturistencampings juist veel respect is voor elkaar en niets is “perfect” is. We zien er in verhouding met een textielcamping meer mensen met bv een been of borst of arm af.
Ik zou geen problemen verwachten. Nu heb ik het dus over naturistencampings. Naaktstranden ligt misschien iets anders, durf ik niet te zeggen. En dan meer omdat er meer niet-naturisten in de buurt kunnen zijn.
Wens je alvast sterkte in je proces en veel plezier op het strand!"
"Joh, je ziet niet zo veel mooie lichamen bloot, niemand trekt zich er wat van aan en dat is zo fijn. Zo zal ook niemand zich wat aantrekken dat jij in een tussenfase zit.
Lekker doen, je situatie kan je niet veranderen, hoe je erover denkt heb je zelf in de hand, en daarmee heb je toch regie over je eigen geluk. Wat je situatie ook is. Zet m op!!! "
"Gewoon lekker doen. Je bent wie je bent. Man, vrouw, dik, dun, trans. Maakt nie uit. Doe waar je je goed bij voelt. Gelult wordt er toch.| "
"Mij maakt het helemaal niks uit , iedereen is zoals hij of zij is , iedereen in z'n waarde laten en als ik er geen nadeel van heb heb ik nergens moeite mee ... "
"Gewoon doen en laten wat je zelf wil en nergens van aantrekken"
"Gewoon doen...
Als jij daardoor gelukkiger word! Waarom zou je dan je eigen geluk in de weg gaan staan. En ook op het strand lekker jezelf zijn, want dat is ten allen tijden het beste!
Iedereen heeft z'n eigen mening, maar het gaat er om hoe jij je voelt... "
"Doe vooral je ding en trek je niet te veel van andere mensen aan "
"Iedereen is anders dan anderen. Tja, jammer genoeg heeft ieder een mening en is dit niet de bedoeling dat dit volgens mij niet zomaar altijd uitgesproken mag worden. Ik vindt je zoiezo moedig dit te schrijven. Eigenlijk komt het er op neer dat een ieder mag zijn hoe of dat hij of zij zich voelt. Mensen die een mening hebben en zich uitspreken heb ik de vraag....waarom?
Belangrijk is dat je durft te leven! Maak het voor jezelf zo aangenaam als mogelijk is.
Voor je weet is al dit moois waarvoor wij op deze mooie aarde samen zijn veel te kort. Ik zeg ga er voor! "
"We zijn niet naakt om te kijken en zeker niet om te oordelen, tussen de juiste mensen is de overgang misschien voorbij zonder dat het werd opgemerkt."
dit is maar een deel van de reacties want die blijven echt binnenstromen, ik hoop dat het je een beetje helpt.
Staan er taalfouten, sorry ik heb dic....dis.. dyslexie