And the show goes on...

Nieuwsberichten
DominiqueB
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: And the show goes on...

Bericht door DominiqueB »

Doe ook mijn werk bij de stadswerkgroep binnen het coc en op mijn tas zit wel een hartje in de trans kleuren. Maar loop niet constant met een vlag rond.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
Danielle

Re: And the show goes on...

Bericht door Danielle »

Het artikel op NU is een smerig stuk olie op het vuur gooien met suggereren dat trans vrouwen meer rechten zouden krijgen dat cis vrouwen. En nog wel meer van zulke zinsneden.

En voor wat context: het hof heeft vier of vijf transfobe organisaties gehoord voor argumenten. Geen trans organisaties, en ook niet de juristen die de basis voor het Gender Recognition Certificate hebben gelegd. Zeg maar de mensen die de meest expertise hebben op het gebied van trans & wet.

De nieuwsmedia vergeten ook handig wat details uit de uitspraak te vermelden die er nogal toe doen. Van Christine Burns op Mastodon. (https://mastodon.green/@christineburns/ ... 6006278641)
trans women may be excluded from single sex spaces IF PROPORTIONATE [...] "proportionate" has a specific meaning in law. It means you have to have a legitimate reason and it can't be a blanket exclusion. [...] decision to exclude must be made on a case by case basis.
Mijn transitieblog: Fading Gender