Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Pas ik nou in een hokje of niet?
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door intrans »

LisaM schreef:
intrans schreef: Diegene geeft aan jou dus aan om liever het genoemd te worden en dan weiger jij omdat jij dat ziet als een belediging? Ik volg het even niet meer. Diegene vraagt het zelf, hoe kan dat dan een belediging zijn? Nogal raar.
Ik weiger niet, waar heb ik dat geschreven? Als 99 mensen het niet leuk vinden om 'het' te worden genoemd, dan vind ik het niet leuk bij de honderdste. Kwestie van gewoonte...
Het gaat niet om wat jij leuk vind maar om diegene die zo genoemd wilt worden. Wat als ik het nou niet leuk vind om jou vrouw te noemen en expres man of hij gebruik? Ik denk dat het je dan ook niet meer uitmaakt wat "ik" vind.
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door LisaM »

intrans schreef:
LisaM schreef:
intrans schreef: Diegene geeft aan jou dus aan om liever het genoemd te worden en dan weiger jij omdat jij dat ziet als een belediging? Ik volg het even niet meer. Diegene vraagt het zelf, hoe kan dat dan een belediging zijn? Nogal raar.
Ik weiger niet, waar heb ik dat geschreven? Als 99 mensen het niet leuk vinden om 'het' te worden genoemd, dan vind ik het niet leuk bij de honderdste. Kwestie van gewoonte...
Het gaat niet om wat jij leuk vind maar om diegene die zo genoemd wilt worden. Wat als ik het nou niet leuk vind om jou vrouw te noemen en expres man of hij gebruik? Ik denk dat het je dan ook niet meer uitmaakt wat "ik" vind.
Dus iedereen mag geen mening hebben en moet zich maar aanpassen... :shock:
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door Venka »

intrans schreef:
Vind dit een beetje close-minded die opmerking. "Ik begrijp best dat een vrouw/man in tegenovergestelde kleding wil lopen en van mij mag dat,geen probleem maar kom mij niet aanzetten met dat het hun identiteit is en ook nog met they/them aangesproken willen worden." Jij wilt toch ook als vrouw aangesproken worden, jij zou het ook niet leuk vinden als mensen zo kortzichtig tegenover jou deden. Omdat jij je niet zoals hen voelt hoeft nog niet te betekenen dat wat jij voelt wel kan, maar wat zij voelen raar is. Het gender spectrum bestaat helaas niet alleen uit hij/zij, doe maar een research ernaar. Juist iemand die uit de T-wereld komt moet hier begrip voor hebben.
Ik heb het niet over kortzichtigheid en ik ben al helemaal niet close minded maar ik ga niet iemand het,them,they,zhij what ever noemen.Zover ik weet hebben mensen nog steeds 2 geslachten en de daarbij horende aanspreekvormen.Tegenwoordig groeien allerlei vormen van genders als paddenstoelen uit de grond en nee ik begrijp ook niet wat hun voelen en sterker nog ik volg het al helemaal niet meer met al die vormen en het begint steeds meer te lijken op een hype die wel weer over waait zodra het niet meer zoveel aandacht krijgt in de media en organisaties.
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door intrans »

Dus iedereen mag geen mening hebben en moet zich maar aanpassen... :shock:
Iedereen mag een mening hebben, maar jij verwacht dat je op een bepaalde manier behandeld wordt i.v.m. je identiteit, dan moet jij anderen ook respecteren en hen behandelen naar hun identiteit.
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door intrans »

Aafke schreef:
intrans schreef:
Vind dit een beetje close-minded die opmerking. "Ik begrijp best dat een vrouw/man in tegenovergestelde kleding wil lopen en van mij mag dat,geen probleem maar kom mij niet aanzetten met dat het hun identiteit is en ook nog met they/them aangesproken willen worden." Jij wilt toch ook als vrouw aangesproken worden, jij zou het ook niet leuk vinden als mensen zo kortzichtig tegenover jou deden. Omdat jij je niet zoals hen voelt hoeft nog niet te betekenen dat wat jij voelt wel kan, maar wat zij voelen raar is. Het gender spectrum bestaat helaas niet alleen uit hij/zij, doe maar een research ernaar. Juist iemand die uit de T-wereld komt moet hier begrip voor hebben.
Ik heb het niet over kortzichtigheid en ik ben al helemaal niet close minded maar ik ga niet iemand het,them,they,zhij what ever noemen.Zover ik weet hebben mensen nog steeds 2 geslachten en de daarbij horende aanspreekvormen.Tegenwoordig groeien allerlei vormen van genders als paddenstoelen uit de grond en nee ik begrijp ook niet wat hun voelen en sterker nog ik volg het al helemaal niet meer met al die vormen en het begint steeds meer te lijken op een hype die wel weer over waait zodra het niet meer zoveel aandacht krijgt in de media en organisaties.
Ik ben naar transgenderavonden geweest, naar bijeenkomsten en noem het maar op. Ik heb daar al aardig wat mensen gezien die zich beide man en vrouw voelde, de ene keer als vrouw gekleed kwamen en de andere keer als man. Mensen die zich een mix van alles en nog wat voelde, of die helemaal met niks identificeerden. Lichamelijk zijn er 2 geslachten, maar jij als T-persoon moet weten dat geslacht/lichaam niks te maken heeft met wat er in je hersenen afspeelt. Dit gaat dezelfde kant op als wat ik gezien heb bij een aantal homoseksuelen wat overigens niks met trans te maken heeft. "Homoseksueel zijn kan wel, maar van geslacht veranderen, dat gaat te ver hoor". Het is juist een mooi iets dat er meer aandacht gestoken wordt op gendergebied. Het genderspectrum bestaat zowiezo niet alleen uit man en vrouw. Jij ervaart vrouw zijn misschien op een bepaalde manier, maar ik ervaar deze misschien weer heel anders.
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door Simão »

Even de dingen op een rijtje:
Ja, er bestaan heel veel vormen binnen de transwereld.
Maar nee, niet iedereen die zich aanmeld bij dit forum gaat vooraf de onderzoek verrichten. Ze komen juist vaak hier om antwoorden te vinden tijdens hun eigen zoektocht, heb ik tot nu toe gezien.
En het is prettig om contact te hebben met mensen die in elk geval enig idee hebben, maar ikzelf bv verwachtte hier geen experts en verwachtte ook niet dat van mij verwacht werd dat ik een expert zou zijn. Ieder spreekt vanuit eigen beleving of vormt een mening naar aanleiding van discussies en persoonlijke verhalen.

Ik vind op zich discussie prettig omdat dan veel verschillende aspecten aan de beurt komen. Maar hoe iemand met de info omgaat is aan henzelf.

Ik vind het niet zo moeilijk te begrijpen dat sommige mensen moeite hebben met schuiven met genders of genderloos zijn. Of denken dat het een hype is.
Dat is het niet , maar al die labels er aan hangen eigenlijk wel. Ik denk ook niet dat het echt nut heeft, maar dat is een andere discussie.
Veel mensen vinden het voor zichzelf heel belangrijk een label te hebben en dat moet men zelf weten. Het is hun leven.

Maar op zich moet men uitkijken om mensen niet af te stoten met een "ingewikkeld" label terwijl je in het dagelijks leven met zo iemand echt niks byzonders merkt, het zijn bovenal gewoon ménsen.

Ik ben, nogmaals, altijd blij met discussies en ben ook blij dat deze minder bekende vorm die onder de trans paraplu valt, eens aan bod komt.
Het is oprettig dat meningen verschillen, dan moet je nl blijven onderbouwen en dan komt er ook meer inzicht. ;)
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door intrans »

Simão schreef:Even de dingen op een rijtje:
Ja, er bestaan heel veel vormen binnen de transwereld.
Maar nee, niet iedereen die zich aanmeld bij dit forum gaat vooraf de onderzoek verrichten. Ze komen juist vaak hier om antwoorden te vinden tijdens hun eigen zoektocht, heb ik tot nu toe gezien.
En het is prettig om contact te hebben met mensen die in elk geval enig idee hebben, maar ikzelf bv verwachtte hier geen experts en verwachtte ook niet dat van mij verwacht werd dat ik een expert zou zijn. Ieder spreekt vanuit eigen beleving of vormt een mening naar aanleiding van discussies en persoonlijke verhalen.

Ik vind op zich discussie prettig omdat dan veel verschillende aspecten aan de beurt komen. Maar hoe iemand met de info omgaat is aan henzelf.

Ik vind het niet zo moeilijk te begrijpen dat sommige mensen moeite hebben met schuiven met genders of genderloos zijn. Of denken dat het een hype is.
Dat is het niet , maar al die labels er aan hangen eigenlijk wel. Ik denk ook niet dat het echt nut heeft, maar dat is een andere discussie.
Veel mensen vinden het voor zichzelf heel belangrijk een label te hebben en dat moet men zelf weten. Het is hun leven.

Maar op zich moet men uitkijken om mensen niet af te stoten met een "ingewikkeld" label terwijl je in het dagelijks leven met zo iemand echt niks byzonders merkt, het zijn bovenal gewoon ménsen.

Ik ben, nogmaals, altijd blij met discussies en ben ook blij dat deze minder bekende vorm die onder de trans paraplu valt, eens aan bod komt.
Het is oprettig dat meningen verschillen, dan moet je nl blijven onderbouwen en dan komt er ook meer inzicht. ;)
Groot gelijk over die labels, heb daar laatst nog een post over gemaakt in de dagelijkse leven sectie.
Het rare van sommige mensen is dat zij een bepaald iets goedkeuren maar als dit dan weer niet overheen komt met wat zij voelen is het weer raar.
Alles wat dus binnen hun straatje valt is "acceptabel" en de rest moet maar niet zo zeuren.
Jammer dat dit ook voorkomt in de T-community, je zou juist denken dat mensen die het zwaarder hebben dan de gemiddelde mens en meer in aanraking komen met gender en identiteit wat open-minder zouden zijn.
Als ik al bij de introductieberichtjes kijk zie ik al tig mensen staan die zich half/half voelen of niet doorsnee 1 geslacht.
"Het forum voor transgenders" Transgender is een term waaronder verschillende genderidentiteiten vallen en niet alleen man/vrouw.
Zou toch raar zijn als mensen dit niet zien of hun opgevallen is.
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door Claire »

Mooi gezegd Simäo en Intrans kan het zelf niet beter zeggen
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door Venka »

intrans schreef: Het rare van sommige mensen is dat zij een bepaald iets goedkeuren maar als dit dan weer niet overheen komt met wat zij voelen is het weer raar.
Alles wat dus binnen hun straatje valt is "acceptabel" en de rest moet maar niet zo zeuren.
Jammer dat dit ook voorkomt in de T-community, je zou juist denken dat mensen die het zwaarder hebben dan de gemiddelde mens en meer in aanraking komen met gender en identiteit wat open-minder zouden zijn.
Hoe je het draait of keert intrans,er bestaan maar 2 geslachten en daar zal ik nooit in veranderen.Hoe iemand zijn/haar geslacht ziet dat is aan hen zelf maar qua aanspreekvormen heb je maar 2 mogelijkheden en ik heb totaal geen zin om na te moeten denken - als iemand geslacht niet duidelijk is - om iemand te moeten aanspreken in de onzijdige vorm want dan krijg je een heel onnatuurlijke gesprek.

En jouw kritiek omdat o.a. ik in jouw ogen niet open minded ben v.w.b. anders denkende en voelende omdat ik een T ben is rond uit onzin,ik denk dat deze bal ook bij jouw ligt omdat jij ook niet open staat voor mijn zienswijze en ik moet jouw visie maar goed vinden omdat ik een T ben en het allemaal wel moet weten hoe het is.Nou geef jij mij maar eens een voorbeeld dan van iemand die geen man noch vrouw is,dat is onmogelijk bij mensen want er zijn maar 2 soorten en dat is of een man of een vrouw.Voor de zoveelste keer het boeit mij niet in welke vorm (lees gender stroming) je het giet maar iedereen heeft beide vormen in zich.Dus er bestaat niet zo iets als een 3e,4e geslacht (gender stroming) dus iemand is dan wel man dan wel vrouw en hoe iemand dat interpreteer dat is aan de persoon zelf.

Sterker nog,ik was vorige week bij het VU voor de testen en daar vroeg de psychologe of ik een mens wilde teken,dus tekende ik een mens.Toen vroeg zij,is het een man of vrouw waarop ik antwoordde geen van beide want je vroeg aan mij of ik een mens wilde tekenen.waarop zij vroeg of ik een vrouw wilde tekenen en ik vroeg haar een blote of aangeklede vrouw,zij zei dat laat ik aan jouw over dus tekende ik een dames toilet vrouw met zon rokje en toen vroeg zij,wat is dat dan,nou een toilet figuur die zegt dat dit een vrouw is.Ik ben best open minded en first of all we are al human.
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door Silvia »

je heb meerdere aanspreekvormen, zoals

meneer, mevrouw , u , je , jongen , meisje , ( en nog veel meer )

meestal gebruik ik , u , dat is meestal save om te gebruiken :)
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Plaats reactie