Vanity Case

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
KimNL
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012, 10:01
Gender: Trans MtF

Re: Vanity Case

Bericht door KimNL »

De pixiwoo zusjes op youtube zijn ontzettend goed. Ik volg ze al heel lang. Ze hebben ook filmpjes over de "Basics": Foundation, smokey eyes etc.
http://www.youtube.com/watch?v=273sj-fs ... x5a1kHc%3D" target="_blank
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Vanity Case

Bericht door Jessy »

Marlies, Truus is zeker heel aardig en ze heeft een goede kijk op de zaken. Maar ze doet wat jij wil, niet meer en niet minder. Voor mij was zij ook de eerste stap.
Hedwich schreef:Rouge: kun je m.i. wel gebruiken om je gezicht ronder te maken. Maar je brengt het niet aan op de wangen, maar meer richting bakkebaarden, een horizontale lijn, eigenlijk een driehoek met de basis bij de bakkebaarden en spits toe lopend tot onder de jukbeenderen. Volg de kromming van het gezicht onder de jukbeenderen.
Maar dat benadrukt juist de jukbeenderen, dus doe dat alleen als je gezegend bent met de vorm van je gezicht. Is dat ietwat mannelijk, kun je het beter gewoon op de appeltjes van je wangen aanbrengen.
Pipo-wangen is gewoon een kwestie van teveel. In de spiegel moet je dat leren overzien, je hebt maar heel weinig nodig. Maak 'voor' en 'na' foto's, en je ziet duidelijk het verschil. Het geeft net dat beetje natuurlijke kleur in je gezicht.

Dat geldt eigenlijk voor alles. Nooit meer gebruiken dan echt nodig. Make-up is een spel van belichting en schaduwen, waarmee je zaken extra kunt laten opvallen of juist camoufleren. Maar je wil er zo natuurlijk mogelijk uitzien, en niet als een schilderij. Als het zichtbaar is dat je make-up draagt, dan draag je teveel.

Nu weet ik ook dat wij het hier en daar iets meer nodig hebben, maar toch.
Het is beetje persoonlijk, maar dit is wat ik zelf gebruik naar grote tevredenheid (en zo heb ik het geleerd van prof's):
  • Begin met een vochtinbrengende crême. De make-up zal beter en langer houden en
  • Begin met concealer. Concealer gebruik je ALLEEN op plaatsen waar je iets te verbergen hebt, zoals in ons geval een baardschaduw. Gezien een baardschaduw blauw van kleur is, willen we een concealer hebben die het blauw neutraliseert en dus de tegenovergestelde kleur in het kleurenspectrum heeft (huidkleur, maar iets richting oranje). Neem een concealer met een hoog dekkingspercentage, zo heb je maar een dunne laag nodig. Aanbrengen in deppende bewegingen, NIET uitsmeren!
  • Foundation. Ik verkies vloeibare. Aanbrengen in het hele gelaat. Dit mag je wel smeren, behalve op de plaatsen waar je concealer hebt aangebracht.
  • Poeder. Gebruik hiervoor een grote kwast en doe het hele gelaat.
  • Ogen. Heel persoonlijk natuurlijk, dus ik ga niet teveel in op het wel of niet trekken van een streepje eyeliner, en alle details mogelijk van oogschaduw.
    Enkele algemene tips:
    • Gebruik lichte kleuren op de brow bone, zodat je ogen minder diep lijken. Gebruik ook een extra lichte kleur op het hoogste punt, net binnen de boog van je wenkbrauw.
    • Gebruik niet te felle kleuren, hou het natuurlijk.
    • Mascara vind ik zelf wel een must.
  • Wenkbrauwen, een paar algemene tips:
    • Vorm van de wenkbrauwen. Dit doe je met een denkbeeldige lijn van de hoek van je neus door je ogen. Zie afbeelding hieronder:
      Afbeelding
    • Epileren van wenkbrauwen: doe dit enkel aan de onderkant! Maak ze ook niet TE dun, dat ziet onnatuurlijk uit.
  • Blush: geeft je net een iets levendigere en gezondere uitstraling, maar je hebt maar héél weinig nodig voor dat subtiele effect. Aanbrengen op de appeltjes van je wangen (het gedeelte dat duidelijk uitsteekt als je lacht).
  • Lippen: ook weer persoonlijk. Zelf ga ik het liefst voor een zachte kleur. Om je lippen voller te laten lijken, eerst de contouren tekenen met een lippenpotlood, zoals Aster zei.
Een paar algemene tips:
  • Weet wat past bij de gelegenheid. Ga niet met een opvallende uitgaanslook winkelen overdag.
  • Als je iets opvallender wil gaan (bijvoorbeeld om uit te gaan), leg dan de nadruk op OFWEL je ogen, OFWEL je lippen. Nooit allebei!!
  • Ga geen warme en koude kleuren door elkaar gebruiken. Warme kleuren zijn tinten richting oranje en geel, koude kleuren zijn tinten richting roze, blauw en groen. Vorm een geheel. Ga je voor warme kleur oogschaduw, doe dan ook een warme kleur blush (oranjetint, of bronzer) en lippenstift. Uiteraard het mooist als je warme kleuren kleding draagt. Zelfde met koude kleuren.
  • Verwijderen: hier kun je speciale producten en dure doekjes voor gebruiken, maar heel simpel en effectief is een stuk papier of een doekje met olijfolie. Gewone, simpele huis-tuin-keuken olijfolie werkt hiervoor zeer goed!
Wat mij enorm veel geholpen heeft (en nog steeds helpt) is het YouTube channel van Michelle Phan, een professionele make-up artieste. Ze heeft heel veel duidelijke filmpjes die gaan van de simpele basisstappen, tot hele exclusieve looks.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: Vanity Case

Bericht door Naomi0000 »

Heel erg bedankt allemaal! Ik had wel gezocht hoor, maar ik kreeg allemaal van die "maak je net zo op als Angelina Jolie!" dingetjes.
Leuk, als je 't al kan, misschien. Maar, dit is allemaal super! Heel erg bedankt~! :hbeat:
Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

Re: Vanity Case

Bericht door Xandra »

Wie is Truus Eva?
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Vanity Case

Bericht door jacqueline »

truus is van travisage in woerden...Bij zo'n make up ben je wel verplicht een pruik bij haar te kopen
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Vanity Case

Bericht door Jessy »

Nah, eerder omgekeerd. ALS je een pruik koopt is de make-over gratis. Indien niet betaal je er wat voor.
Prijzen zijn natuurlijk wel wat duurder maar voor wie nog volledig in de kast zit kan het een goede eerste stap zijn.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Vanity Case

Bericht door Arike »

marlies schreef:Ze is vast hardstikke aardig (en ik heb een paar jaar geleden met het idee gespeeld) maar het is niet wat ik zoek. Ik heb wel eens door de fotogalerij gebladerd, maar hoe zij mensen eruit laat zien past niet bij mijn leeftijd (vind ik) en bij wat ik zou willen uitstralen.
niet geheel onherkenbaar, met name wat betreft haar kledingcollectie
Is bij mij ook bij een eenmalig bezoek gebleven

Overigens is Truus wel heel aardig, hoor!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vanity Case

Bericht door Eva »

sanneke schreef:Wie is Truus Eva?
Als je in dat bericht op de naam Truus klikt kom je vanzelf op haar website, Sanneke :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)