twijfels

Pas ik nou in een hokje of niet?
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: twijfels

Bericht door Ilse »

Bregje en Misha het is ook hartstikke moeilijk en al helemaal niet erg om twijfels te hebben.
Er is ook géén situatie gelijk en ook bij jullie zullen waarschijnlijk aspecten als je leefomgeving, je huidige levenssituatie, naasten en familie een rol kunnen spelen bij de twijfel, maar vergeet ook jezelf niet.

Het hele traject is ook echt géén kleinigheidje en net zoals Danielle, heb ik ook zo goed mogelijk naar mijn gevoel geluisterd.
Het echt naar mijn gevoel luisteren en durven eerlijk te zijn naar jezelf, heb ik echt moeten leren, want dat had ik toch wel uitgeschakeld na al die jaren.
Dat kost gewoon tijd, maar dat geeft niet, want dat kan je juist wel richting geven, wat voor kant het ook zal zijn.

Doordat jullie aanwezig zijn op dit forum, ben je al bezig om dingen te onderzoeken en waarschijnlijk een beeld te krijgen van waar sta ik of wie ben ik en dat is toch al heel goed.
Volg je gevoel!!!
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: twijfels

Bericht door Eva »

Het was een testperiode die mij indertijd over de laatste drempel hielp. Iemand vertelde me soms wel twee weken als vrouw door het leven te gaan en dan snel weer terug te schakelen naar het man-zijn. Om te compenseren.
Hoewel ik in die tijd nog 'weekendvrouw' was verbaasde me dit. Ik sprak er met mijn toenmalige partner over en ook zij vond het een goed idee om geen mannenkleding meer te dragen totdat duidelijk was of ook ik een soort compensatie nodig had. Eigenlijk of ik kon leven zonder een weg terug. Die weg terug, die ontsnappingsmogelijkheid, bleek ik niet nodig te hebben. Integendeel. Niet veel later hing mijn oude kleding bij de kringloop. De laatste twijfel was verdwenen.

Off-topic, maar misschien wel grappig in dit verband: Emma dacht een paar dagen geleden dat ze zich misschien (!) ooit eens een uur of wat in het carnavalsgedruis zou storten en wat ze dan zou dragen. Nee, wat dat dan zal zijn beschouw ik als geheim en verklap ik hier niet. Wel dat ik (alsdan) mee zal doen. Ik denk werkelijk dat ik me dan als man ga vermommen. Een plusfours-kostuum lijkt me wel gepast. Wollen tweed, uiteraard. Plaksnor, jawel.
Emma gruwde bij de gedachte alleen al om in die onnatuurlijke staat te worden teruggeworpen. Snap ik wel, maar het lijkt me een grappig experiment. Vuurrode nagels zullen me te zijner tijd wel blijven herinneren aan de werkelijkheid...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: twijfels

Bericht door Anon20210626 »

Ik moet er ook niet aan denken , dat verkleden staat me tegen. Zelfs in mijn werk zoek ik alle mogelijkheden om onder die asexuele of mannelijke werkkleding uit te komen . En vandaag redelijk geslaagd in het vinden van veiligheidsschoenen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: twijfels

Bericht door Anon20210626 »

Maar Een vrijwillige periode om fulltime te gaan , kan misschien wel een antwoord geven of in iedergeval een hint .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: twijfels

Bericht door Eva »

Renée schreef:Ik moet er ook niet aan denken , dat verkleden staat me tegen. Zelfs in mijn werk zoek ik alle mogelijkheden om onder die asexuele of mannelijke werkkleding uit te komen . En vandaag redelijk geslaagd in het vinden van veiligheidsschoenen
Picture or it didn't happen...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: twijfels

Bericht door Bregje »

Om fulltime te gaan moet je uit de kast zijn overal. Daar zie ik nog teveel tegenop... maar de momentjes dat ik me nog moet verkleden worden er minder en minder :)
Helaas worden de momentjes dat ik in de spiegel kijk en denk: "dit wordt nooit iets" er steeds meer. Maar dat komt omdat ik er nu zo veel mee bezig ben.
De tijd zal het leren. Alleen heb ik het gevoel een half leven in te moeten halen dus ik heb helemaal geen zin om langzaam te doen...

Emma en Eva in carnavalskleding had ik graag meegemaakt. Volgend jaar?
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: twijfels

Bericht door Sabrina40 »

Bregje, gewoon echt doorzetten en volhouden om zelf overtuigd te raken, dat dit de enige goede weg is. Als het je uiteindelijk lukt om te zijn wie je écht bent, dan is dat haast te mooi om waar te zijn.
Gebruikersavatar
Rianne62
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2015, 06:02
Gender: Trans MtF
Locatie: Zoetermeer

Re: twijfels

Bericht door Rianne62 »

Renée schreef:Ik moet er ook niet aan denken , dat verkleden staat me tegen. Zelfs in mijn werk zoek ik alle mogelijkheden om onder die asexuele of mannelijke werkkleding uit te komen . En vandaag redelijk geslaagd in het vinden van veiligheidsschoenen
Dat vind ik heel erg knap van jou. Voor mij is het werken in de bouw nog het enigste struikelblok. De enige zichtbare vrouwelijkheid aan mij zijn op de werkvloer mijn borsten want een pruik of make-up gaat niet en de kleding is uitgesproken mannelijk. Als ik dan thuis kom ga ik vaak nog even de deur uit in werkkleding want eerst nog even douchen, opmaken en omkleden kost te veel tijd. Hierdoor zien de mensen mij helaas nog steeds in twee verschillende gedaantes.
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: twijfels

Bericht door Anon20210626 »

Ik denk dat er moelijkere beroepen zijn , onderwijs bijvoorbeeld .........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: twijfels

Bericht door Eveliene »

Waarom maken ze ook geen roze of paarse doorwerkpakken?