Jaaaaa Parfum!!!!

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Jeste »

Soms heb ik wel eens van die dagen dat ik niet lekker in m'n vel zit. Bij een beetje inspanning en wat stress (bijvoorbeeld omdat ik ergens op tijd moet zijn) ga ik dan transpireren. Dan ga ik naar man ruiken. Niet prettig :(. Gelukkig gebeurd dat niet vaak.
Ook wel van die periodes gehad dat ik regelmatig badend in het zweet wakker werd, maar dan rook ik vreemd genoeg, en gelukkig maar, geen mannenlucht.
En over parfum; Dat gebruik ik niet. Om me te wassen een ouderwets blok zeep.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Paul »

Hmm, ik heb niet veel met parfum, nooit gehad ook, maar ik heb een zwakte: Chypre! Dat is alleen maar in Duitsland te koop, maar dat is werkt voor mij verslavend. En is voor zowel man als vrouw :)
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Gabriël »

Ik hou ook niet van parfum, nooit gedaan ook. En ook niet van andere geurtjes zoals aftershave enzo. Al snel vind ik zo'n geur te overweldigend en krijg ik er knallende koppijn van, ook als iemand anders in mijn buurt een flinke geur meedraagt.
Qua deo gebruik ik meestal dan ook een geurloze anti-transpirant en soms een andere gewone deo, met een 'aqua' geur. Die is fris en neutraal, ook niet typisch mannelijk of vrouwelijk eigenlijk. En dat vind ik wel prettig. :)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Eva »

Ooit hadden we een buurman die een heel nare streek uithaalde. Hij spoot een geurtje (een goedkoop geurtje, overigens) in zijn hand. In zijn commerciële functie gaf hij veel mensen een hand en die herinnerden zich hem nog lang na zijn vertrekt. Die lucht werd bij het handengeven overgedragen.
Och, hij was sowieso een onsmakelijk mens...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Anon20180501 »

Een paar weken terug was ik op stap en de man waarmee ik die hele dag had opgetrokken vroeg aan mij toen ik aanstalten maakten om naar huis te gaan welke parfum ik ophad. Dat vertelde ik hem en liet hem ook het flesje zien. Nu is het een parfum voor vrouwen van Armani en dat vertelde ik hem ook maar toch beluchtte hij zichzelf ermee.
Op de vraag waarom hij dit deed zei hij dat hij zo mijn geur nog een tijdje bij zich zou dragen als herinnering aan mij. :)
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door finesse »

Hugo....het aubergine flesje met ronde vormen ...
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Barbarella »

Wat Jeste schreef over het naar man ruiken bij inspanning daar kan ik erg goed inkomen. Ik vind mannen lucht een van de naarste dingen van een mannen lijf.

Voordat ik in transitie ging kocht ik altijd neutrale luchtjes voor zeep en deo. Ik heb een keer een mannendeo gehad maar die heb ik maar een keer gebruikt. Ook zeep had ik altijd het neutrale spul. Nu begint er een aardige reeks flessen in mijn badkamer te te komen.

Heb een keer geld uitgegeven aan een aftershave, maar dat was niet mijn ding.

Gebruik nu als ik uitga obsesion en als het warm is rexona deo. ben wel blij met de nieuwe geuren in mijn leven.

Ik ben ook minder gaan zweten, kan zijn omdat vrouwenkleren wat minder warm zijn en omdat je meer kan reguleren door de laagjes, omdat je op vrouwen schoenen nu eenmaal minder hard loopt maar volgens mij heeft het ook te maken met het ontbreken van de constante ergernis en het niet meer zo boos zijn de hele tijd.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Barbarella »

Nog even een ander vraagje van een nogal persoonlijke aart.

Het is mij de afgelopen zomer een keer overkomen dat in een lange rok naar buiten ging. omdat het een rok was van een dunne stof had ik mijn piemelotje goed stevig weggeborgen in een stevige figuurcorrigerende slip.

Het was een erg warme dag en op een gegeven moment merkte ik dat ik niet erg fris meer rook. Ik vind dit genant om te zeggen maar op de W.C kwam ik er dus achter dat mijn kruis door het zweet echt was gaan stinken. een nieuw inleg kruisje en een wolk deo deden niets en ik ben toen maar naar huis gegaan.

Zoals ik al zei ik vind het genant om te vertellen maar misschien heeft iemand het zelfde probleem gehad en een oplossing gevonden dus ik vraag het effe.
Na mij de zondvloed!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Anon20180501 »

Zweten heeft een functie en daar waar (behaarde) delen van ons lichaam weinig doorlucht worden ontstaan nare luchtjes. Dat is nogal wiedes, Levendula. ;)

Ik zelf gebruik goedkope licht geparfumeerde verfrissingsdoekjes maar misschien heb je ook wat aan onderstaande link.

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon- ... sen.352761" target="_blank

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Jaaaaa Parfum!!!!

Bericht door Barbarella »

Ik snap ook wel dat het nogal wiedes is in een gebied waar regelmatig gewied wordt., Maar heel erg bedankt voor de tip en link naar tips

Levendula
Na mij de zondvloed!