Nieuwe chat! Zie dit topic.

Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Aster »

@Arike:

dankje voor de TV tip, had er over heen gelezen in de tv gids.

Ga zeker kijken want wat Valentijn zoal te melden heeft vind ik reuze interessant.
marlies
Gast

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door marlies »

Los van alle discussie: zometeen dus op Nederland 3 ;)
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Aster »

Net gezien en ik verbaasde me eerlijk gezegd nogal over de 'tussen de regels door' uitspraken.

Wilfried is een schatje trouwens.
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Kitty »

Ja Wilfried = leuk !

Wat bedoel je met tussen de regels door uitspraken ?
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Aster »

Kitty schreef:Ja Wilfried = leuk !

Wat bedoel je met tussen de regels door uitspraken ?
Wilfried is relaxed en integer. Geen flauwe grappen, geen versprekingen en hij maakte een keurig onderscheid tussen pre en post op.

Valentijn komt op mij over als 'geslachtsdeel neutraal' in die zin dat het haar niet kon of kan schelen dat ze een piemel had of een doos heeft...maar dat haar SRS wel traumatisch is geweest. Ik was ook nogal verbaast dat er een stuk darm gebruikt is bij haar.

Meestal gebeurt dat bij een hersteloperatie bij gebrek aan (verworven) diepte.

Voor zover ik begreep heeft ze een SRS ondergaan om maatschappelijk geaccepteerd te worden als vrouw.

Ze is 2 of 3jr post op toch? Wat ik begreep is dat ze nog geen seks heeft gehad, for whatever reason.
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Kitty »

Aster schreef:
Kitty schreef:Ja Wilfried = leuk !

Wat bedoel je met tussen de regels door uitspraken ?
Wilfried is relaxed en integer. Geen flauwe grappen, geen versprekingen en hij maakte een keurig onderscheid tussen pre en post op.

Valentijn komt op mij over als 'geslachtsdeel neutraal' in die zin dat het haar niet kon of kan schelen dat ze een piemel had of een doos heeft...maar dat haar SRS wel traumatisch is geweest. Ik was ook nogal verbaast dat er een stuk darm gebruikt is bij haar.

Meestal gebeurt dat bij een hersteloperatie bij gebrek aan (verworven) diepte.

Voor zover ik begreep heeft ze een SRS ondergaan om maatschappelijk geaccepteerd te worden als vrouw.

Ze is 2 of 3jr post op toch? Wat ik begreep is dat ze nog geen seks heeft gehad, for whatever reason.
Heb gehoord dat een stukje darm wel vaker gebruikt wordt bij sommige jonge transjes omdat vanwege de pubertijdsremmers er niet
veel materiaal is.
Ja haar SRS ervaring klonk idd heel afschuwelijk. Zijn eigenlijk precies die ervaringen waar ik nou zo bang voor ben.
Denk dat ik echt zou flippen.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Aster »

Maar goed, ik ben nog steeds van mening dat een SRS er eigenlijk vrij weinig toe doet om sociaal geaccepteerd te worden als vrouw maar het uiterlijk en stemgeluid etc des te meer.

Om een SRS te ondergaan om maatschappelijk geaccepteerd te worden is nogal heftig zeg...maar gelukkig is Valentijn er mentaal en emotioneel er goed van afgekomen.

Alleen snap ik niet....2/3jr post op, 21jr oud en nog geen seks gehad?
Kitty
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 mar 2012, 17:00

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Kitty »

Vind dat niet zo heel raar...ze heeft bepaald geen "normaal" leven achter de rug en het bovendien druk met haar werk en studie...
Bovendien wil je ook iemand die om je geeft lijkt me zo...zeker als je nog onzeker bent...
marlies
Gast

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door marlies »

Aster schreef: Valentijn komt op mij over als 'geslachtsdeel neutraal' in die zin dat het haar niet kon of kan schelen dat ze een piemel had of een doos heeft...
Dat geldt eigenlijk ook wel een beetje voor mij, al heb ik wel een voorkeur voor de doos (maar niet een dwingende behoefte daaraan). Wel fijn om te zien dat zo'n poster child voor transseksualiteit dat ook wel wat heeft. Daar kan ik weer mooi de psychologen mee om de oren slaan ;)
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Aster »

Kitty schreef:Vind dat niet zo heel raar...ze heeft bepaald geen "normaal" leven achter de rug en het bovendien druk met haar werk en studie...
Bovendien wil je ook iemand die om je geeft lijkt me zo...zeker als je nog onzeker bent...
Nou ja, en veel uitgaan enzo...en ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat je als post op als de hele boel genezen is je losgaat met een man om wie je niet noodzakelijkerwijs hoeft te geven hoor...