Nieuwe chat! Zie dit topic.

Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Arike »

jocyn schreef:
Aster schreef:Ik heb Valentijn idd bij DWDD horen zeggen dat die SRS niet zoveel veranderd heeft.

Oftewel: ze was zichzelf en werd opnieuw zichzelf.

Wat ik me overigens wel afvraag.....hoe zou ze geleefd hebben als ze 15cm korter was geweest? Misschien stealth?
Moeilijk te zeggen maar ik denk dat die docu over haar leven een stempel heeft gezet en dat ze daardoor niet stealth is/kan. Zoveel korter is niet nodig hoor om stealth te leven...ik ben 1,82 en dat gaat prima. Zelfs met hakken :wship:
Lengte maakt niet zoveel uit voor stealth of niet (ik ben maar net iets korter dan jij ;) )
Veel belangrijker dan herkennen, is "weten", voor stealth bedoel ik... Van Valentijn is haar transseksualiteit nu eenmaal bekend, en daar kom je nooit meer vanaf (ongeacht of je dat zou willen of niet....)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Valtentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door TheGirl »

Kitty schreef:daarbij verandert valentijn haar naam niet eens ;)
De naam Valentijn is door haarzelf gekozen, dit word gemeld in de documantaire over haar leven. Waar ze gevolgd werd van kind tot puber.
Joy
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2012, 19:58
Gender: Vrouw

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Joy »

KimNL schreef:Ik herken haar motivatie om een SRS te ondergaan juist wel. Wanneer je uit de narcose komt ben je feitelijk nog steeds dezelfde zoals Valentijn zei. Ik weet zeker dat ik me niet meer vrouw ga voelen op het moment dat ik mijn SRS zou laten doen (wat ik overigens heel graag wil)
ik zeg ook altijd tegen mijn mensen om me heen. Ik heb geen hekel aan mijn penis, maar ik hou er ook niet van. Het zit er. Het idee dat dit gevoel veranderd na mijn SRS is iets wat ik op dit moment betwijfel. Het gaat me meer gemak en rust bieden. Maar goed dat is nog heel erg ver weg.
Ik kon me voor de volle 100% vinden in het interview.

xoxo Kim
Ik kan me vinden in de woorden van Valentijn en Kim. Na mijn operatie in 2010 ben ik niet anders in mijn denken en doen geworden. De operatie op zich noem ik de slagroom op het toetje. Niks meer en niks minder. Dat ik nu een vrouw ben( noem mezelf geen post-op ts) zegt niks over anders denken en doen, laatstaan mijn gevoel.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Merel77 »

Nou ik vind de srs wel essentieel hoor. Volgens mij heeft Val ook niet keihard gezegd dat het niet essentieel is. Het is gewoon zo dat het voor de omgeving niet zoveel uitmaakt, of anders gezegd: in sociaal opzicht maakt het niet zoveel uit. Mensen zien het niet. Maar voor jezelf maakt het wel uit. Tenminste, dat is toch wel de bedoeling.
Ik heb ook wel de indruk dat relativisme ten aanzien van de srs vaak bedoeld is om afgezet te worden tegen TSén die geloven dat na de operatie alles ineens koek en ei is. Het is eigenlijk wel jammer om een standpunt te poneren dat zo is afgezet tegen een andere. Zeker omdat het voor de meeste mensen niet te volgen is.
... En voor je seksleven maakt het natuurlijk ook nogal uit. Voor mij was het echt wel zo dat ik daarvoor echt geen seks wilde en ook niet heb gehad. Wat ik er van begrepen heb heeft Val zelf ook nog nooit gevreeen. Ze moet alles nog ontdekken. Ik hoop dat ze dat op een hele fijne manier gaat ontdekken, maar voorlopig is ze nog geen orakel hoor. :wship: Hoewel.... in sommige opzichten is ze wel een godin. :twisted:
Wilfried vond ik trouwens een rotzak met zijn indringende vragen.
Gebruikersavatar
Charissa
Berichten: 170
Lid geworden op: 11 mei 2012, 21:07
Gender: Onzeker

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Charissa »

Merel77 schreef:Nou ik vind de srs wel essentieel hoor. Volgens mij heeft Val ook niet keihard gezegd dat het niet essentieel is. Het is gewoon zo dat het voor de omgeving niet zoveel uitmaakt, of anders gezegd: in sociaal opzicht maakt het niet zoveel uit. Mensen zien het niet. Maar voor jezelf maakt het wel uit. Tenminste, dat is toch wel de bedoeling.
Ik heb ook wel de indruk dat relativisme ten aanzien van de srs vaak bedoeld is om afgezet te worden tegen TSén die geloven dat na de operatie alles ineens koek en ei is. Het is eigenlijk wel jammer om een standpunt te poneren dat zo is afgezet tegen een andere. Zeker omdat het voor de meeste mensen niet te volgen is.
... En voor je seksleven maakt het natuurlijk ook nogal uit. Voor mij was het echt wel zo dat ik daarvoor echt geen seks wilde en ook niet heb gehad. Wat ik er van begrepen heb heeft Val zelf ook nog nooit gevreeen. Ze moet alles nog ontdekken. Ik hoop dat ze dat op een hele fijne manier gaat ontdekken, maar voorlopig is ze nog geen orakel hoor. :wship: Hoewel.... in sommige opzichten is ze wel een godin. :twisted:
Wilfried vond ik trouwens een rotzak met zijn indringende vragen.

een rotzak nee vind ik niet hij mag alles vragen maar of hij er antwoord op krijgt is aan de persoon wie hij intervieuwt ;) en zij gaf op bijna alles een antwoord
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Merel77 »

Ik vind niet dat je alles mag vragen. Als iemand mij van die indringende vragen stelt dan is het voor mij al te laat. Wat je daarmee doet hangt ook heel erg af van wat je denkt wat je op dat moment het beste kunt doen, hoe je op dat moment redeneert wat de beste manier is om je gezicht te redden. Hoe zou je reageren als je gezellig ergens wandelt en er staat ineens een hele grote hond voor je te grommen?
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Jessy »

Dan tracht ik met vriendelijke woorden die hond te kalmeren. En zo ook met mensen. Ik denk er hetzelfde over als Sabrina. Je mag mij alles vragen, maar garantie op een antwoord geef ik niet. En als een vraag ongewenst is zal ik dat zeggen, op een beschaafde manier. Pas als dat standpunt niet geaccepteerd wordt, of er wordt doorgedramd naar een antwoord, word ik geïrriteerd.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Merel77 »

Het gaat er ook niet om of jij zo'n vraag toevallig op prijs stelt of niet, maar of zo'n vraag wel of niet normaal is. Als het mij lukt om een kwaaie hond te kalmeren is daarmee ook niet het bewijs geleverd dat die hond nooit iemand zal bijten.

Nevermind... ik heb gezegd wat ik er over zeggen wil. Ik vind dit een compleet belachelijke topic en dit onderwerp vind ik ook te belachelijk voor woorden. Het is me ook te persoonlijk.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Valentijn: Operatie n knieval voor de maatschappij?

Bericht door Jessy »

Vergeet niet dat "normaal" een heel relatief begrip is!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.