Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Pas ik nou in een hokje of niet?
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Eva »

Maakt mij geen bal uit. Maakt ook ons geen bal uit ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Charissa
Berichten: 170
Lid geworden op: 11 mei 2012, 21:07
Gender: Onzeker

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Charissa »

op het moment val ik nog steeds op vrouwen
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Judiana »

ik ook....
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Jeste »

EvaVanA schreef: het geslacht van een mens vind ik tamelijk onbelangrijk
Eigenlijk is dat wel zo. Net schreef ik nog wel dat ik vrouwen leuk vind, maar ik heb ook wel heerlijk gezoend en geknuffeld met een man. Nou goed, dat voelde niet als met een man, maar het was biologisch gezien wel een man. Het ging echter niet om man of vrouw, maar gewoon om de persoon.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Tyler »

Jeste schreef:Het ging echter niet om man of vrouw, maar gewoon om de persoon.
AMEN!
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Arike »

Tyler schreef:
Jeste schreef:Het ging echter niet om man of vrouw, maar gewoon om de persoon.
AMEN!
herkenbaar ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door La-Clau »

Ik neem eens de vrijheid om terug te keren naar de allereerste zin van dit topic. Oftewel het in feite absurd hoge percentage aan lesbische T's, er vanuit gaande dat Merel hier MTF's mee bedoelt.
Het lijkt mij stug dat het hier om een statistische afwijking gaat in deze orde van grootte, en dus ben ik van mening dat er waarschijnlijk andere oorzaken aan ten grondslag liggen.
Hypothetisch zou het zo kunnen zijn dat opvoeding en omgeving een veel grotere invloed op de ontwikkeling van sexuele geaardheid hebbben dan wordt aangenomen. Tenslotte heeft ieder stel ouders wel een bepaald verwachtingspatroon voor hun kind, en in de meeste gevallen zal dat het huisje-boompje-beestje model zijn. Daarom zul je al vanaf je geboorte vanuit "It's a boy" of "It's a girl" een bepaalde richting worden opgestuurd. En niet alleen dat, je gaat ook zelf trachten aan dat verwachtingspatroon te beantwoorden, zeker diegenen die pas op latere leeftijd hun transsexuele gevoelens als zodanig kunnen duiden. Natuurlijk zijn er mensen die uit dat patroon breken omdat het niet bij ze past, maar ik ben bang dat dat lang niet iedereen is gegeven. Dus als de tijd en leeftijd daarvoor rijp is ga je ook aan de slag om een partner aan de haak te slaan. Dat je dat eigenlijk doet omdat je vanuit je opvoeding hebt meegekregen dat dat nu eenmaal zo hoort zit er zo diep in dat je je dat helemaal niet realiseert.
En ja hoor, het lukt, je wordt verliefd!
Daarmee kom ik op het tweede deel. Want verliefdheid en sexuele aantrekkingskracht zijn gevoelens. Het nadeel van gevoelens is dat je ze niet met anderen kunt staven. Met andere woorden je weet helemaal niet of hetgeen jij voelt als verliefdheid hetzelfde is als dat een ander dat voelt. Jouw verliefdheid zou dus net zo goed een misinterpretatie van je gevoelens kunnen zijn. Vrouwen zijn tenslotte leuk! Maar misschien is dat wel meer omdat ze een spiegel zijn, omdat jij ook zo wilt zijn. En misschien blijven ze dat zelfs wel, ook als je je transsexualiteit hebt onderkend en zelfs alle stappen hebt genomen. Omdat er ergens diep in je achterhoofd zit dat je toch niet helemaal hetzelfde bent als die mooie en lieve vrouw.
Daarmee zeg ik niet dat elke lesbische transsexueel nu ineens hetero zou moeten worden. Wordt verliefd en heb relaties zoals je het zelf het prettigst vind, hoe die keuze ook mag zijn ontstaan!

Nog 2 dingetjes: Voor mezelf heb ik altijd gedacht dat ik uitsluitend op vrouwen viel. Pas de laatste tijd kom ik tot de conclusie dat ik misschien ook wel op een man zou kunnen vallen. Het is me alleen nog nooit gebeurd, en op dit moment is er ook helemaal geen behoefte aan, want ik heb al een relatie.

En: Wat ik pas echt verontrustend vind is het hoge percentage transsexuelen dat beweert helemaal geen behoefte aan een relatie te hebben, in welke vorm dan ook.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Merel77 »

Dat is wel heel mooi dat je op een persoon kunt vallen. Ik kan dat niet. Ik val toch echt wel op vrouwen. Als ik op een persoon verliefd kon worden dan zou ik toch ook verliefd kunnen worden op een man.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Eva »

Nature, nurture, het speelt ongetwijfeld allemaal een nauwelijks achteraf te analyseren rol.
Zoals Claudia (in andere woorden) ook bedoelde (denk ik) is dat de cultuur waarin je opgroeit vooral remmetjes aanbrengt in je ontwikkeling. Bepaalde gevoelens en emoties leer je ongemerkt te beheersen. Te onderdrukken. Vaak met enorm succes!
Totdat je remsysteem het opgeeft :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Judiana »

Mijn remsysteem is zonder ABS dus ik schiet te vaak door met gedachtes in alle vormen...
Plaats reactie