Nieuwe chat! Zie dit topic.

eindelijk de oproep VuMC

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door wiggeltje »

fenke schreef:
wiggeltje schreef:Ik krijg ook dat ik deze maand langs ga. Bij mij duurde het een zomerseizoen. Misschien hebben ze bij het Vu een lange vakantie?
Als ik vragen mag, wanneer was jouw aanmelding/doorverwijzing ongeveer? Hoeveel weken wachttijd was het voor jou?
Ergens rond eind mei was het en op september 21 heb ik de afspraak. In juni kreeg ik zo'n brief voor een intakegesprek.
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door 82c65d4a »

wiggeltje schreef:
fenke schreef:
wiggeltje schreef:Ik krijg ook dat ik deze maand langs ga. Bij mij duurde het een zomerseizoen. Misschien hebben ze bij het Vu een lange vakantie?
Als ik vragen mag, wanneer was jouw aanmelding/doorverwijzing ongeveer? Hoeveel weken wachttijd was het voor jou?
Ergens rond eind mei was het en op september 21 heb ik de afspraak. In juni kreeg ik zo'n brief voor een intakegesprek.
In juni al een brief? Dat klinkt redelijk. Ik ben eind mei aangemeld en heb nog helemaal niets gezien. Ik vind de communicatie van hen uit dan ook bepaald waardeloos.
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door wiggeltje »

fenke schreef:
wiggeltje schreef:
fenke schreef: Als ik vragen mag, wanneer was jouw aanmelding/doorverwijzing ongeveer? Hoeveel weken wachttijd was het voor jou?
Ergens rond eind mei was het en op september 21 heb ik de afspraak. In juni kreeg ik zo'n brief voor een intakegesprek.
In juni al een brief? Dat klinkt redelijk. Ik ben eind mei aangemeld en heb nog helemaal niets gezien. Ik vind de communicatie van hen uit dan ook bepaald waardeloos.
Fenke, Heb je jou huisarts gebeld erover? Zij kunnen gaan navragen.

Ik moet er wel over bijleggen dat ik moeite heb met exacte tijdsbepaling, het kan ook ergens in begin juli zijn geweest dat ik de brief kreeg, maar zeker niet later. Als het goed is moeten ze na zo'n 4 weken contact met je leggen. Dit zij de receptie van mijn huisarts, nadat ik gevraagd had. Als je jou verhaal uitlegt zullen ze dat aan hen doorvragen.
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Anne V »

In juni bij de huisarts geweest voor doorverwijzing naar VU. Werd direct digitaal door de huisarts geregeld. Kreeg bij de receptie een bevestigingsbericht van de VU dat ik was aangemeld. Daarin staat dat je binnen drie werkdagen een uitnodiging krijgt en anders moet bellen. Heeft uiteindelijk maar een dag langer geduurd (team had het in die periode druk met de WPath).
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door 82c65d4a »

wiggeltje schreef: Fenke, Heb je jou huisarts gebeld erover? Zij kunnen gaan navragen.

Ik moet er wel over bijleggen dat ik moeite heb met exacte tijdsbepaling, het kan ook ergens in begin juli zijn geweest dat ik de brief kreeg, maar zeker niet later. Als het goed is moeten ze na zo'n 4 weken contact met je leggen. Dit zij de receptie van mijn huisarts, nadat ik gevraagd had. Als je jou verhaal uitlegt zullen ze dat aan hen doorvragen.
Ok, maar ook juli is al een stuk eerder dan nog-steeds-niet-in-september, mijn aanmelding was overigens 24 mei. Ik ga morgen meteen eens vragen bij de huisarts.
Anne V schreef:In juni bij de huisarts geweest voor doorverwijzing naar VU. Werd direct digitaal door de huisarts geregeld. Kreeg bij de receptie een bevestigingsbericht van de VU dat ik was aangemeld. Daarin staat dat je binnen drie werkdagen een uitnodiging krijgt en anders moet bellen. Heeft uiteindelijk maar een dag langer geduurd (team had het in die periode druk met de WPath).
Uit een automatisch beantwoordde email (m.b.t. een vraag omtrent een voorlichtingsavond) maakte ik op dat ze niets van zich laten horen tot de oproep:

"De informatie vanuit het zorgdomein dat wij binnen 3 dagen contact met u opnemen in verband
met een verwijzing is niet correct. U wordt opgeroepen op volgorde van verwijsdatum en de
daaraan gekoppelde wachttijd.
"

Ik vond dat vreemd maar ben braaf blijven wachten. Een maand geleden vumc gebeld en toen wisten ze te melden dat ik wel was aangemeld.

Intussen merk ik dat ik naar hun toe behoorlijk wantrouwend ben geworden. Als ik dan van Denise hoor dat ze bijna een jaar heeft gewacht, in combinatie met dan ligt de conclusie voor de hand dat ze voor de wat ouderen bewust langere wachttijden hanteren.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Eva »

fenke schreef:... Als ik dan van Denise hoor dat ze bijna een jaar heeft gewacht, in combinatie met dan ligt de conclusie voor de hand dat ze voor de wat ouderen bewust langere wachttijden hanteren.
Dat denk ik niet. Zelf heb ik ook met vertragingen te maken gehad, zo tegen het einde van mijn traject. Bij het VUmc lag dat deels aan de organisatie van de poli, maar vooral aan een psych met een ernstig geheugenprobleem. Dat heeft me bijna een jaar gekost.
Maar ook bij het MCA (Dr Kanhai) ging het mis. Ik had gelukkig mijn paralleltraject bij De Vaart kunnen herstarten. De poli verzekerde mij dat behandeling 100% gebaseerd zou zijn op volgorde van aanmelding. Dat was dus niet zo, iemand die later was aangemeld ging mij voor. Ik kon dat hard maken en heb de poli daar feitelijk in staat van beschuldiging gesteld. Toen belde Kanhai me persoonlijk. Wat bleek? Die vriendin was iets assertiever geweest. Ze had zo'n beetje elke dag gebeld. Dat hielp.
Of dat nu nog zo werkt durf ik niet te zeggen, ik hoop het niet.

Zover ik kan nagaan hadden geen van beide gevallen met mijn leeftijd te maken; ik ben 46 en een paarhonderd maanden. Die vriendin en ik scheelden niet zoveel in leeftijd.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Mirthe_s »

Anne V schreef:In juni bij de huisarts geweest voor doorverwijzing naar VU. Werd direct digitaal door de huisarts geregeld. Kreeg bij de receptie een bevestigingsbericht van de VU dat ik was aangemeld. Daarin staat dat je binnen drie werkdagen een uitnodiging krijgt en anders moet bellen. Heeft uiteindelijk maar een dag langer geduurd (team had het in die periode druk met de WPath).
Oh wat snel. Ik moest 4 maanden wachten op de terugkoppeling! En dat was van Februari dit jaar.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Dieuwertje »

Zoals al eerder op het forum vastgesteld is, komt de volgorde van oproepen nogal chaotisch over. Hoewel het VUmc stelt dat het afhankelijk is van de volgorde van aanmelden kan dat dus duidelijk niet de enige regel zijn. En zolang ze niet open zijn in hoe dat werkt hou ik het op willekeur.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Anon20210626 »

De volgorde van aanmelding is vaak wel de regel maar sommige mensen geluk . Ze vullen wel eens gaatjes dan kan je soms heel snel terecht . De gaten ontstaan doordat mensen ineens een afspraak afzeggen . Ik vermoed dat dat best vaak voorkomt . Ik heb dat geluk nooit gehad en heb alle wachttijden helemaal moeten uitzitten .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Anon20210626 »

hmmmm ik wilde even wijzigen maar die werd niet meer geaccepteerd


Een kleine beschouwing


De volgorde van aanmelding is vaak wel de regel maar sommige mensen hebben geluk . Ze vullen bij het inplannen wel eens gaatjes dan kan je soms heel snel terecht . De gaten ontstaan doordat mensen ineens een afspraak afzeggen . Ik vermoed dat dat best vaak voorkomt. Een andere reden waarin mensen heel snel terecht kunnen , als er in vakantieperiodes afspraken ingepland worden . Mensen zijn wel eens niet bereikbaar en dan belt men de volgende........

Ook op dit forum heb ik gezien dat mensen voor diagnostiek 2 afspraken in de maand hadden ( jaloers....) Ik heb dat geluk nooit gehad en heb alle wachttijden helemaal moeten uitzitten . Achteraf door de beschikbaarheid van de mij toegewezen Psych was ik al blij dat ik een afspraak in de twee maanden had . Ik had te maken met cancelen van afspraken door ziekte en bovendien was hij ook een volledige maand niet beschikbaar doordat hij college moest geven .

Ik heb de indruk dat de manier van aanmelden ook wel van belang is . Digitaal gaat vaak wel goed maar huisartsen maken er ook wel eens een zooitje van .

Bellen of de aanmelding gelukt is altijd een aanrader.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.