eindelijk de oproep VuMC

Pas ik nou in een hokje of niet?
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door 82c65d4a »

Daar is meer aan de hand dan een afgezegde afspraak, als in juli een afspraak voor september die vrij is gekomen komt wegens een afmelding, opnieuw wordt gepland dan moet die afspraak toch al eerder gemaakt zijn. Dan worden afspraken dus behoorlijk lang van te voren ingepland en dat strookt weer niet met het gegeven dat ik, inmiddels in september met een aanmelding in mei, nog niets gehoord heb. Merk daarbij op dat op de lijst van 15 juli een wachttijd van 12 weken is vermeld - dus volgens hun wachttijd bepaling bij een aanmelding ergens eind april. Eind mei zit daar maar een maandje vandaan ....

En waarom dat "don't call us we call you" bericht in die auto-reply - met impliciete boodschap dat ze juist liever niet hebben dat je ze belt - als van je verwacht wordt dat je zelf contact moet opnemen als ze niet binnen een paar dagen een bevestiging sturen?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Anon20180501 »

Hun ervaring is dat we allemaal lastige mensen zijn Fenke, daarom hebben ze liever dat we ze niet elke week lastig vallen aan de telefoon. Echter, de grootste lastpakken laten zich natuurlijk echt niet afschrikken door zo'n ..bel-ons-aub-niet-regeltje.. en klimmen 'elke week' in de telefoon om hun beklag te doen, daar houden ze dus niet van en om er dan maar van verlost te zijn willen ze soms toch wat toegeeflijker worden en voorrang verlenen...

Tot zover de mij bekende praktijk, hoe daarna de diagnostiek is verlopen is mij in die gevallen niet bekend, maar dat ze zich dan iets weerbarstiger op zullen stellen behoort m.i. zeker tot de mogelijkheden, hun reputatie kennende...
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Minne »

Nog eentje hier..ik heb me begin maart aangemeld, ze zeiden dat ik binnen een paar weken zou horen wanneer de intake zou zijn, een paar weken later teruggebeld omdat ik nog niks gehoord had en toen was het van 'Oh kijk nou, je staat al in ons systeem! Nou, maar goed dat je gebeld had hoor, anders had je nog wel even door kunnen wachten!' Maar om eerlijk te zijn, dat was wel in de periode dat ze van computersysteem wisselden, dus het was toen sowieso een beetje een zooitje daar. Ze waren er wel heel vriendelijk over, en eind juli ben ik op de intake geweest, waar ik kreeg te horen dat ik moest denken aan november/december voor het begin van de diagnostiek. Twee weken geleden kreeg ik de brief voor m'n eerste afspraak...en die is morgen, 7 september! Dus ik ben kennelijk zo'n mazzelkont die er tussendoor gestopt is. Je hoort mij niet klagen, natuurlijk ;) Dus eh..moraal van het verhaal, bellen als je niks hoort mag best, en verder lijkt het allemaal complete willekeur.
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Beardelady »

Minne schreef:Nog eentje hier..ik heb me begin maart aangemeld, ze zeiden dat ik binnen een paar weken zou horen wanneer de intake zou zijn, een paar weken later teruggebeld omdat ik nog niks gehoord had en toen was het van 'Oh kijk nou, je staat al in ons systeem! Nou, maar goed dat je gebeld had hoor, anders had je nog wel even door kunnen wachten!' Maar om eerlijk te zijn, dat was wel in de periode dat ze van computersysteem wisselden, dus het was toen sowieso een beetje een zooitje daar. Ze waren er wel heel vriendelijk over, en eind juli ben ik op de intake geweest, waar ik kreeg te horen dat ik moest denken aan november/december voor het begin van de diagnostiek. Twee weken geleden kreeg ik de brief voor m'n eerste afspraak...en die is morgen, 7 september! Dus ik ben kennelijk zo'n mazzelkont die er tussendoor gestopt is. Je hoort mij niet klagen, natuurlijk ;) Dus eh..moraal van het verhaal, bellen als je niks hoort mag best, en verder lijkt het allemaal complete willekeur.
WTF! En ik ben vorig jaar november aangemeld en mijn diagnostiek begint de 8e van deze maand pas. 27 weken tussen intake en start diagnostiek. Wat is dat voor een teringzooi.
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Anne V »

fenke schreef:Merk daarbij op dat op de lijst van 15 juli een wachttijd van 12 weken is vermeld - dus volgens hun wachttijd bepaling bij een aanmelding ergens eind april. Eind mei zit daar maar een maandje vandaan ....

En waarom dat "don't call us we call you" bericht in die auto-reply - met impliciete boodschap dat ze juist liever niet hebben dat je ze belt - als van je verwacht wordt dat je zelf contact moet opnemen als ze niet binnen een paar dagen een bevestiging sturen?
De wachttijd was half juni nog 18 weken (nog zelfde als in mei bij de info was verteld). Maand later dus nog maar 12 weken.

Voor de afspraak intake staat bij mij duidelijk op het formulier dat een medewerker van VUmc telefonisch contact opneemt. En als er na 3 werkdagen nog geen contact is geweest je wordt verzocht zelf telefonisch contact op te nemen. Toen ik dat deed was de brief al verzonden.
Dus wel een uitnodiging om zelf te bellen. Bij twijfel en tegengestelde info; neem wat voor je zelf het beste is ;)

Ik schrik nu wel van de wachttijd tot start diagnostiek > 20 weken :(
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door 82c65d4a »

Anne V schreef:
fenke schreef:Merk daarbij op dat op de lijst van 15 juli een wachttijd van 12 weken is vermeld - dus volgens hun wachttijd bepaling bij een aanmelding ergens eind april. Eind mei zit daar maar een maandje vandaan ....

En waarom dat "don't call us we call you" bericht in die auto-reply - met impliciete boodschap dat ze juist liever niet hebben dat je ze belt - als van je verwacht wordt dat je zelf contact moet opnemen als ze niet binnen een paar dagen een bevestiging sturen?
De wachttijd was half juni nog 18 weken (nog zelfde als in mei bij de info was verteld). Maand later dus nog maar 12 weken.

Voor de afspraak intake staat bij mij duidelijk op het formulier dat een medewerker van VUmc telefonisch contact opneemt. En als er na 3 werkdagen nog geen contact is geweest je wordt verzocht zelf telefonisch contact op te nemen. Toen ik dat deed was de brief al verzonden.
Dus wel een uitnodiging om zelf te bellen. Bij twijfel en tegengestelde info; neem wat voor je zelf het beste is
Welk formulier? Er is geen formulier geweest, ik heb nooit iets van hen ontvangen. De verwijzing is door de huisarts via zorgdomein gedaan.
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door Anne V »

Van mijn huisarts kreeg ik het formulier "Patientbericht" van VUmc. Daarin werd bevestigd dat ik door de zorgverlener via Zorgdomein was doorverwezen naar VUmc. Ook staat daarin hoe het bezoek tot stand komt.

De huisarts heeft tijdens het gesprek met haar de verwijzing via Zorgdomein geregeld. Het "Patientbericht" kon ik even later bij de receptie van de huisartspraktijk afhalen.
82c65d4a
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 mei 2016, 16:18
Gender: Trans MtF

Re: eindelijk de oproep VuMC

Bericht door 82c65d4a »

ah zo, ik heb die niet gezien, misschien iets gemist, ik was er ook nog voor wat anders.

Maar, eh, pfew en yay, ik heb wel bericht gekregen inmiddels, afspraak voor intake is op 27/9. :dance: :shock: