Nieuwe chat! Zie dit topic.

Trans activism

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Trans activism

Bericht door Simão »

Ik heb Netflix dus bedankt voor de tip, Minnie.
Transparent ken ik alleen van de media eromheen, maar lijkt me goed in elkaar gezet.


@Jer158 Dat van "had ik het maar geweten , dan was ik eerder in transitie gegaan", dat heb ik ook, maar ik heb de "troost" dat in "mijn tijd" (ik was puber in de begin jaren 70) een en ander sowieso in de kinderschoenen stond. En er was natuurlijk geen internet ofzo. Ik had heel erg van "hier moet iets aan gedaan, ik MOET een piemel, maar ik wist egwoon niet bij wie ik dat moest neerleggen. Maar had ik toen de weg geweten ernaar toe, was ik zeker weten als 16 jarige met het traject begonnen.
Ik heb wel enorme mazzel gehad dat ik in mijn jeugd en adolescentie door vreemden gewoon als jongen werd aangezien omdat ik best wel een jongenskoppie had en in mijn jeugd liepen jongens ook met lange haren, hippie tijdperk, mannen waren ook wel vrouwelijker enzo (kijk maar naar de artiesten uit die tijd). Een en ander was niet zo strikt manlijk of vrouwelijk, de mode was ook "unisex" . Dat was dan wel weer lekker. Ik denk dat dat me ook depressie bespaard heeft. De dysforie werd pas er als volwassene en helemaal toen ik aan een relatie begon, maar ik heb me aangepast. Toch begint het nu weer te kriebelen. Gek genoeg vind ik de piemel nu wat minder belangrijk, omdat ik nu ook beter voorgelicht ben en de risicos en mogelijke resultaten beter ken.
Maar als er 1 ding is dat ik aan transgender jongeren wil meegeven is : Begin zo jong mogelijk! Je hoeft niet meteen aan operaties te denken, horonen is wel weer handig, maar treed vooral gewoon naar buiten als jezelf.
Want ook van zoveel andere transgender personen hoor ik dat ze spijt hebben dat ze laat pas zijn begonnen aan een en ander. Hoewel die "laat" voor iedereen op een ander tijdstip ligt is het gewoon een algemeen gevoel van "ik had eerder mezelf kunnen zijn", dus een soort gevoel van weggegooide jaren.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Trans activism

Bericht door Simão »

Excuus voor de typefouten en slechtlopende zinnen door halverwege van gedachten veranderen in de formulering. :oops: Ik kan niet meer editten.

Zijn er trouwens transmannen op TV ( in series dan) ?
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Trans activism

Bericht door Jer158 »

Simão schreef:Excuus voor de typefouten en slechtlopende zinnen door halverwege van gedachten veranderen in de formulering. :oops: Ik kan niet meer editten.

Zijn er trouwens transmannen op TV ( in series dan) ?
The Fosters ;) maar die is dus nog niet in NL voor zover ik weet
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Trans activism

Bericht door Simão »

Jammer.

Ik heb een stukje Sense8 gekeken, maar ik houd niet van dat genre.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark