Nieuwe chat! Zie dit topic.

Interne emanciptatie

Pas ik nou in een hokje of niet?
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Silvia_weg »

Merel77 schreef:
@Jacinda, Probeer vooral voor jezelf te bepalen wie of wat je bent. Ik heb me van binnen altijd al vrouw gevoeld (als kindje een meisje dan), maar geen trans. Ik zou nooit zeggen: "Ik voel me trans van binnen." Maar nogmaals: gelukkig heeft iedereen het recht om zichzelf te beschrijven dus aster mag dat over zichzelf zeggen.
Hoi Merel,

Ik begrijp helemaal wat je hier zegt, maar wordt je ondanks dat niet vanzelf OOK trans... ik weet niet hoe jij het ervaart... maar ik merk zelf wel dat mijn TS-zijn ontzettend veel gebieden van mijn leven geraakt heeft en nog steeds raakt... ik zie mijzelf dan ook wel als iemand die ook trans is geworden. Gewoon omdat wat je meemaakt nou niet zo standaard is voor een vrouw.

Groetjes
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Merel77 »

@Silvia,

Wat je zegt is een soort van beredenerend. Uiteindelijk is het gewoon een soort van een gevoel.
Ik ben er om te beginnen niet veel mee bezig met mijn verleden. Dat kan ik in de praktijk heel makkelijk achter me laten en gewoon de draad oppakken. Ik was er ook vroeg bij en ik ben inmiddels ook al 15 jaar klaar om het maar zo te zeggen. Dus heel veel onzekerheden die ik nog had zijn inmiddels ook veel minder geworden.
Als ik het meer ga beredeneren dan zal ik zeggen dat heel veel vrouwen een ongewone levensloop hebben. Dat maakt mij niet eens zo heel erg bijzonder. Het gekke is dat je jezelf ergens 'in kunt denken' maar jezelf ook ergens 'uit kunt denken'. Heel veel is ook een kwestie van dingen een plekje geven, relativeren en loslaten.
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Silvia_weg »

Merel77 schreef:@Silvia,

Wat je zegt is een soort van beredenerend. Uiteindelijk is het gewoon een soort van een gevoel.
Ik ben er om te beginnen niet veel mee bezig met mijn verleden. Dat kan ik in de praktijk heel makkelijk achter me laten en gewoon de draad oppakken. Ik was er ook vroeg bij en ik ben inmiddels ook al 15 jaar klaar om het maar zo te zeggen. Dus heel veel onzekerheden die ik nog had zijn inmiddels ook veel minder geworden.
Als ik het meer ga beredeneren dan zal ik zeggen dat heel veel vrouwen een ongewone levensloop hebben. Dat maakt mij niet eens zo heel erg bijzonder. Het gekke is dat je jezelf ergens 'in kunt denken' maar jezelf ook ergens 'uit kunt denken'. Heel veel is ook een kwestie van dingen een plekje geven, relativeren en loslaten.

Nou ja dat relativeren doe ik wel :D

http://www.youtube.com/watch?v=8X1sFRmt ... re=related" target="_blank

Hihihihi

Nou ik kan dat niet hoor... hoeveel lieve complimentjes ik soms ook krijg... dat ik n trans ben vergeet ik maar nooit!
hahah geestelijk gebrek of zoiets
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Jessy »

"trans voelen" vind ik een hele slechte verwoording. We voelen ons vrouw, echter biologisch (en dat is juist lichamelijk) waren we man (of andersom). Het feit dat we dit corrigeren maakt dat we trans zijn.

Wat betreft het beter opschieten met bio-vrouwen dan met transvrouwen... dat lijkt me ook een vorm van hokjes denken. Zijn er niet in iedere "groep" leuke mensen, en minder leuke? Zo ervaar ik het zelf toch. En ja, soms kom je in de ene groep wat meer leuke tegen en in andere wat minder. Ik vind het wel jammer dat zoiets snel veralgemeend wordt... Menselijk trekje, vrees ik.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Interne emanciptatie

Bericht door Merel77 »

Jaaah meneer Dorrestein. :lol: