Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Ook bekend als Intersekse Conditie
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Ender »

Maar sommige interseks mensen weten het niet of pas laat.. en al weten ze het wel, dan weten ze vast niet alles wat daar mee te maken heeft.. en trouwens daar gaat het hier helemaal niet om.. en we zijn het allemaal eens dat Portugal een voorbeeldland is in dit geval.. ik snap je probleem echt niet.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Anon20180311 »

Ender schreef:Nick, er is hier geen discussie.. ik weet niet wat je tegen Marina hebt, maar haar zo provoceren heeft geen enkele nut en is m.i. disrespectvol..
Hoi Ender,

Ik heb niets persoonlijk tegen Marina of tegen wie dan ook.
Ik laat alleen, mijn ervaringen, menig of denken kennen en daar is niets persoonlijk aan.

Grtz Nick :shock:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Emma »

Maar we voeren nu een discussie die geen discussie is. Ik ga er een slotje op zetten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Emma »

@Nick, Ender heeft een punt. Zou je dat op willen volgen?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Anon20180311 »

Emma schreef:@Nick, Ender heeft een punt. Zou je dat op willen volgen?
Doe ik

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Anon20180311 »

Sorry Marina,

Geloof me, ik heb persoonlijk niets tegen je. Integendeel. Je bent een mooie jonge vrouw met een warme mooie stem en lotgenoot. Sorry, ik vond alleen je berichtje wat "raar", maar raar zijn we eigenlijk allemaal, op welke manier of om welke reden dan ook. Nogmaals, uit het diepste van mijn hart, sorry, ik heb niets persoonlijk tegen je ( ken, trouwens geen enkele reden daarvoor ).

Grtz Nick :oops:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Iedereen,

Ik vind dat ieder mens, het recht kent zijn of haar geslacht, zelf te bepalen.
Ik ben totaal, tegen operatieve geslachts ingrepen bij kinderen ( naar wens ouders of artsen ) ongeacht het meest zichtbare bio- geslacht. Dit alles is onmenselijk en had al lang moeten stoppen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Ender »

... en gaat weer ver buiten de scope van het artikel dat Simao postte.. niet te zeggen dat iedereen het ws met je eens is Nick.. snap alleen niet waarom je het noodzaak vindt om dat (weer) te posten?
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Simão »

Wat ik wel kwijt wil, en het kwam hier ook voorbij, is dat heel veel intersekse gevallen helemaal niet zichtbaar zijn bij de geboorte.
Het gaat dus om kinderen die geen of beide geslachtskenmerken hebben.

Babies met een medische indicatie, zoals gebrek aan een urine opening, worden noodzakelijkerwijs natuurlijk wel geopereerd, maar daarbij wordt niet het geslacht "aangepast".

Het schiet me te binnen dat in een ouder nieuwsbericht ergens stond dat ouders in Duitsland het plaatsen van het geslacht op het geboortebewijs kunnen uitstellen. Dus ik neem aan dat ook daar niet geopereerd wordt aan dergelijke kinderen.

Ik denk dus niet dat Portugal het eerste land is, maar het is wel nieuws.

Er is denk ik ook nog wel een verschil of dat het in de praktijk niet meer wordt gedaan als de ouders dat willen (maar dus nog wel als ze daar voorkeur aan geven) en of het wettelijk is vastgesteld dat het niet meer mág. (Zoals nu in Portugal).

Ik heb verder gespeurd op portugese paginas wat betreft dit gebeuren en er wordt zijdelings genoemd dat er in Nederland plannen zijn Nederland genderaanduiding op documenten weg te laten en kwam in hetzelfde stuk tegen dat op hetzelfde forum (waar de beslissing van de intersekse babies is bekend gemaakt) dat het met de rechten van transpersonen nog slecht gesteld is, voornamelijk omdat ze niet in de bestaande hokjes passen van sekse en gender indeling, ondanks het feit dat ze in Europa daar wel grote stappen in de goede richting hebben gezet.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Simão,

En dat wilde ik doortrekken : Geslachts bepaling uitstellen, voor ieder kind. Ongeacht zijn of haar duidelijk ( al dat niet) overwegende bio- geslacht, interseks-zijnde of niet.

Hij of zij, dat zelf laten bepalen op 18j., "M" of "V" of " X". Mensen die kiezen voor een " X" op 18j, gratis naamsverandering en eventueel geslachts verandering naar " M" of "V" of gewoon de "X" bewaren.

En deze mening, mijn menig: openstellen ter discussie.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Plaats reactie