Hebbe julie vast ook wel...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Hebbe julie vast ook wel...

Bericht door janine2363 »

Fay schreef: 23 feb 2018, 21:05 Ieder kiest eigen pad ,ik had het niet gekund, ik voelde me een verklede banaan zeg maar,en zo heeft ieder eigen pad en das allemaal ok

Fay
Ik mag, kan en wil je niet tegenspreken, want ieder zijn pad, maar ... ...

Mijn advies naar iedere transgender zou zijn om eerst als jezelf te leven en met die ervaring het vervolg te kiezen.
Indien dat helemaal niet goed voelt, om wat voor reden dan ook, juist daar met een psycholoog over te spreken.

Als in zo'n eerlijk gesprek duidelijk wordt dat het fysieke (HRT) en het spirituele (jezelf zijn) sterk gekoppeld zijn
heb je overigens instaantaan !!! je toestemming om met HRT te beginnen als het een goede psycholoog is.
Transgender zijn is iets dat je vanjezelf moet weten, iemand anders kan dat nooit voor je bevestigen.

Voor transmensen die zo'n sterke dysforie hebben dat het fysieke van hun lichaam hen al depressief maakt, is het
antwoord ook duidelijk.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Hebbe julie vast ook wel...

Bericht door Fay »

Hoe leef je als jezelf als je nog mannelijke chemie in je lijf hebt die je ronduit klote doet voelen 24/7 waardoor je totaal niet jezelf bent?

Mijn advies zou zijn, bepaal je eigen pad op jou tempo, en veroorloof je op je bek te gaan zonder daar over te oordelen

Fay
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hebbe julie vast ook wel...

Bericht door Benjamin »

Ik werd zondag bevestigd op een prettige manier. Ik ging uit wandelen op mijn paasbest. Overjas, nette schoenen, enz. Stropdas piekte over mijn revers. Eigenlijk volledig in (nette) herenkleding. Passeer ik een moeder en wat stoepkrijtende kinderen. Meisje (+/- 5): ´O mama, die mevrouw ziet er mooi uit.´

I love it.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Plaats reactie