Het assepoester syndroom

Make-up, kleding, en zo voort
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Aster »

Ik denk....dat het niet alleen aan baardgroei ed ligt....maar dat je beter een kapsel met een pony kunt nemen en je haar opsteken.

Met dit kapsel accentueer je je voorhoofd en je gezichtstrekken, kin en onderkaak doordat je haar 'langs zij' hangt....

Itt wat transen vaak denken maakt lang, loshangend haar niet per definitie vrouwelijk maar kan het zelfs mannelijke gezichtstrekken benadrukken.

Haar uit je gezicht (niet achterover, maar gewoon niet langs je gezicht) maakt vrouwelijker.
Tenzij je al een rond/vol gezicht hebt, maar dat hebben maar weinig MTF.

Succes!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Irene_de_Vreede »

Zodra ik mijn haar langs mijn hoofd weglaat lijk ik meteen vrouwelijker, dus ik kan het bovenstaande alleen maar beamen
Irene
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Gwendolyn »

Lavendula, je leert je zelf open te stellen aan zal ik maar zeggen intieme vrienden / vriendinnen. dat is zonder meer een hele goede begin.

"bovendien evaar ik de tijd achter de spiegel als een een tijd dat ik liefde aan mezelf schenk. Het is een vorm van liefde die ik niet kende voor ik hier aan begon en het is een vorm van liefde die essentieel is voor mijn welbehagen."

Jezelf lief hebben, is inderdaad wel essentieel, en die liefde, herwaardering die je zelf geeft ga je ook nog eens uitstralen. :D

Gwendolyn
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Het assepoester syndroom

Bericht door Barbarella »

@ Gwendolyn, Lieve reactie dank je wel.

@ Irene. Wij hebben niet het zelfde hoofd.

@ Aster Ik knip mijn haar zelf, omdat ik dat leuk vind en omdat ik daarmee geld bespaar. Ik zou graag meer met mijn haar doen maar heb nog te veel androgyne dagen om er echt wat mee te doen of te laten doen. Zolang het haar langs mijn gezicht hangt is een gedeelte van mijn baardgroei verborgen en ook het probleem gebied bij mijn oren niet zichtbaar

ik heb van mijzelf een uit zonderlijk hoog voorhoofd en bovendien is mijn haarlijn zich aan het terug trekken. Ik heb echt niet meer voldoende haar voor een overtuigende pony. Opgestoken haar staat mij geweldig maar het maakt van een taart een suikertaart en trekt alleen maar meer aandacht. Overgens heb ik de afgelopen 25 jaar reeds overwegend lang haar waar ik twee keer de tondeuse heb ingezet en mischien drie keer in een mannen kapsel heb laten knippen. Ik heb zulk mooi haar gehad tot op mijn kont dat toen ik het door omstandheden eraf moest laten halen de kapster aanvankelijk weigerde.

Ik heb ooit een vakje gevolgd over menselijk bot matriaal in archeologische context gevolgd(fysische antropologie) Als mijn geraamte opgraven zou worden en onderzocht zou worden zou ik waarschijnlijk een twijfef geval zijn. Ik ken de markers voor mannelijk en vrouwelijk een beetje en als alleen mijn onderkaak gevonden zou worden is die toch echt vrouwelijk. De plaatsen in mijn nek waar spieren aan hechten zijn mannelijk het richeltje boven mijn ogen twijfel geval.

Ik ben erg blij met mijn onderkaak en de afwezigheid van een zichtbare adamsappel ben ook blij met met mijn jukbeenderen. Ik weet wat hormoontjes met mijn gezicht kunnen doen en ik baal enorm van het gebrek aan de juiste hormoontjes.

Sorrie dat ik dit topic begon als assepoester en eindig als prinses op de erwt. ik neem je adviezen over haar ter harte maar dat van die kaak kwam rot over.

Levendula

P.S

Ik verzet mij een beetje tegen het fijt dat een hoog voorhooft bij mannen geldt als teken van intelligentie en bij vrouwen als lelijk ervaren wordt, net als of intelligentie een vrouw niet siert.
Na mij de zondvloed!