Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
SearchingLady
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

Ik ga dinsdag naar die psychiater in Assen. Ook maar een dagje uit van gemaakt. Ben benieuwd. Verwacht een kort gesprek en meer een formaliteit.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EmilyFara »

Succes! En veel plezier op dat dagje uit.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
SearchingLady
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

EmilyFara schreef: 17 jun 2022, 09:45 Succes! En veel plezier op dat dagje uit.
Dank je! Gaat wel lukken :)
SearchingLady
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

Vandaag mijn afspraak gehad bij de psychiater. Niet heel veel anders dan eerder ook al beschreven. Nu wachten op het rapport en dan op de wachtlijst voor hormonen.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EmilyFara »

SearchingLady schreef: 21 jun 2022, 22:54 Vandaag mijn afspraak gehad bij de psychiater. Niet heel veel anders dan eerder ook al beschreven. Nu wachten op het rapport en dan op de wachtlijst voor hormonen.
Gefeliciteerd! Hoop dat het een goeie dag uit was ook!
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
SearchingLady
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

EmilyFara schreef: 22 jun 2022, 10:35
SearchingLady schreef: 21 jun 2022, 22:54 Vandaag mijn afspraak gehad bij de psychiater. Niet heel veel anders dan eerder ook al beschreven. Nu wachten op het rapport en dan op de wachtlijst voor hormonen.
Gefeliciteerd! Hoop dat het een goeie dag uit was ook!
Dank je :D Het was een mooie dag om lekker buiten rond te lopen. En het voelt goed dat de weg nu open ligt voor de dingen waar ik al een tijd naar uit kijk.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EmilyFara »

SearchingLady schreef: 22 jun 2022, 20:18
EmilyFara schreef: 22 jun 2022, 10:35
SearchingLady schreef: 21 jun 2022, 22:54 Vandaag mijn afspraak gehad bij de psychiater. Niet heel veel anders dan eerder ook al beschreven. Nu wachten op het rapport en dan op de wachtlijst voor hormonen.
Gefeliciteerd! Hoop dat het een goeie dag uit was ook!
Dank je :D Het was een mooie dag om lekker buiten rond te lopen. En het voelt goed dat de weg nu open ligt voor de dingen waar ik al een tijd naar uit kijk.
Ik ben heeeeeel blij voor je! Grote glimlach op m'n gezicht. Wens je alle blijdschap <3
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door San(ne) »

Had laatst mijn evaluatiegesprek over de diagnostische fase, met regiebehandelaar er bij.
Wel eerlijk geweest en aangegeven dat het voor mij persoonlijk te lang duurde en ik minder sessies had gewild, omdat ik verder niet echt psychologische ondersteuning wilde/nodig had. Ook gezegd dat gesprek met psychiater doelloos was en sommige vragenlijsten raar waren.

Regiebehandelaar gaf aan dat vragenlijsten al zijn aangepast en ze bezig zijn met het opzetten van een korter traject waarbij bezoek aan psychiater ook kan worden overgeslagen. Ik weet niet precies hoe ze dan gaan bepalen wie geschikt is voor kort en wie voor een langer traject, maar het klinkt als een goede ontwikkeling.

Nu wachten op de verwijzing mastectomie. Gesprekken om de 7 weken met de vaart zijn in deze fase nog verplicht (als je traject niet wil afsluiten), maar omdat ik heb aangegeven het niet echt nodig te vinden is een kort gesprek via videobellen af en toe voldoende.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EmilyFara »

Ik heb pas m'n eerste gesprek met regie behandelaar gehad. En het was een praatje, werd niet echt ergens over gehad. Daarna moest ik een vragenlijst invullen waar ik zo mee klaar was. Psych vroeg of ik het thuis wou doen in plaats van daar in stilte achter de laptop te zitten. Ik begin me hier redelijk aan te irriteren. Ik ben 4 afspraken verder en niets opgeschoten.
1. Een intake gesprek.
2. Een kennismakingsgesprek met het persoon waarmee ik de intake had gedaan, dat was dus nergens voor nodig.
3. Een gesprek over levensverhaal.
4. Een kennismaking met regiebehandelaar en vragenlijst. De kennismaking had bij het levensverhaal gekund die ik toch op had moeten sturen. De vragenlijst had ik thuis kunnen doen.

Dat waren al 2 gesprekken korter kunnen zijn. Voor zover zijn 2/4 afspraken nutteloze tijd en benzineverspilling geweest. Dus dat is 4 weken aan weggegooide tijd. Ik ga er komende week wat over zeggen. Vanaf augustus begin ik een nieuwe baan waar ik het komende jaar geen vrij voor kan nemen. Echt irritant dit.

De vragenlijsten zijn nog steeds raar.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door 427lyn »

Even los van voor jou 4 weken weggegooide tijd klinkt het ook al 1 patiënt die minder in behandeling kan worden genomen.