wachttijd VU

Psychologen en procedures
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: wachttijd VU

Bericht door Daan_3 »

He shit, wat klote zeg! Balen dat je al zo ver bent, maar nog steeds aan het wachten bent :(
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: wachttijd VU

Bericht door Frederieke »

AJpoekie schreef: 08 mei 2023, 21:16 Helaas staat de wachttijd van het VU al een aantal maanden stil op juli 2020 voor volwassenen.. Je zal maar klaarzitten met je diagnose van Stepwork... Stomme bureaucratie dat je na failliet gaan van een organisatie weer helemaal vanaf nul moet beginnen.
Zit inmiddels al tijdje op het punt dat ik het wachten mentaal echt niet meer kan handelen (verwijzing van dec '20). It sucks..
Uit interesse, heb je al eens geprobeerd het VU te bellen over je plaats op de wachtlijst? En uitgelegd wat je situatie is en wat je mentale staat op dit moment is? Zelf contact opnemen helpt soms echt.

Groeten en sterkte, Frederieke.
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: wachttijd VU

Bericht door Verkaasd »

AJpoekie schreef: 08 mei 2023, 21:16 Helaas staat de wachttijd van het VU al een aantal maanden stil op juli 2020 voor volwassenen.. Je zal maar klaarzitten met je diagnose van Stepwork... Stomme bureaucratie dat je na failliet gaan van een organisatie weer helemaal vanaf nul moet beginnen.
Zit inmiddels al tijdje op het punt dat ik het wachten mentaal echt niet meer kan handelen (verwijzing van dec '20). It sucks..
hé, ik zit ook eeuwen op ze te wachten. mijn intake was op 2 januari en ze zitten nu in December. als ik jouw was zal ik toch echt psytrans of de vaart proberen. het liefst psytrans als ze weer open gaan. dit is gewoon niet te hachelen
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door AJpoekie »

Frederieke schreef: 09 mei 2023, 00:11
AJpoekie schreef: 08 mei 2023, 21:16 Helaas staat de wachttijd van het VU al een aantal maanden stil op juli 2020 voor volwassenen.. Je zal maar klaarzitten met je diagnose van Stepwork... Stomme bureaucratie dat je na failliet gaan van een organisatie weer helemaal vanaf nul moet beginnen.
Zit inmiddels al tijdje op het punt dat ik het wachten mentaal echt niet meer kan handelen (verwijzing van dec '20). It sucks..
Uit interesse, heb je al eens geprobeerd het VU te bellen over je plaats op de wachtlijst? En uitgelegd wat je situatie is en wat je mentale staat op dit moment is? Zelf contact opnemen helpt soms echt.

Groeten en sterkte, Frederieke.
Nee dat heb ik niet gedaan, beschouwde dat eigenlijk niet eens als optie.
Gewoon met het algemene nummer van de poli bedoel je?
Is het proberen waard inderdaad, dankjewel. (Maar laat ik mijn hoop nog even op 0 houden).
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door AJpoekie »

Verkaasd schreef: 09 mei 2023, 10:12
AJpoekie schreef: 08 mei 2023, 21:16 Helaas staat de wachttijd van het VU al een aantal maanden stil op juli 2020 voor volwassenen.. Je zal maar klaarzitten met je diagnose van Stepwork... Stomme bureaucratie dat je na failliet gaan van een organisatie weer helemaal vanaf nul moet beginnen.
Zit inmiddels al tijdje op het punt dat ik het wachten mentaal echt niet meer kan handelen (verwijzing van dec '20). It sucks..
hé, ik zit ook eeuwen op ze te wachten. mijn intake was op 2 januari en ze zitten nu in December. als ik jouw was zal ik toch echt psytrans of de vaart proberen. het liefst psytrans als ze weer open gaan. dit is gewoon niet te hachelen
Sterkte dan ook voor jou!
Wat bedoel je met dat jou intake op 2 januari was en dat ze nu in december zitten?

Psytrans heb ik niet zoveel aan, denk ik? Doen zij ook medische ingrepen?
Want volgens mij kom ik uiteindelijk toch weer bij het VU terecht. (Daarnaast heb ik niet zoveel mogelijkheden gezien ik niet de financiële mogelijkheden heb om naar instanties te gaan die niet vergoed worden).
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: wachttijd VU

Bericht door Josh »

AJpoekie schreef: 10 mei 2023, 21:03
Verkaasd schreef: 09 mei 2023, 10:12
AJpoekie schreef: 08 mei 2023, 21:16 Helaas staat de wachttijd van het VU al een aantal maanden stil op juli 2020 voor volwassenen.. Je zal maar klaarzitten met je diagnose van Stepwork... Stomme bureaucratie dat je na failliet gaan van een organisatie weer helemaal vanaf nul moet beginnen.
Zit inmiddels al tijdje op het punt dat ik het wachten mentaal echt niet meer kan handelen (verwijzing van dec '20). It sucks..
hé, ik zit ook eeuwen op ze te wachten. mijn intake was op 2 januari en ze zitten nu in December. als ik jouw was zal ik toch echt psytrans of de vaart proberen. het liefst psytrans als ze weer open gaan. dit is gewoon niet te hachelen
Sterkte dan ook voor jou!
Wat bedoel je met dat jou intake op 2 januari was en dat ze nu in december zitten?

Psytrans heb ik niet zoveel aan, denk ik? Doen zij ook medische ingrepen?
Want volgens mij kom ik uiteindelijk toch weer bij het VU terecht. (Daarnaast heb ik niet zoveel mogelijkheden gezien ik niet de financiële mogelijkheden heb om naar instanties te gaan die niet vergoed worden).
PsyTrans wordt vergoed door de zorgverzekering als je een restitutiepolis hebt. Er zijn nog maar een aantal maatschappijen die nog een restitutiepolis bieden en als je die nu nog niet hebt dan zul je moeten wachten tot je over kan stappen volgend jaar.
Volgens mij heeft de Vaart wel contracten met een aantal zorgverzekeringen, maar dit weet ik niet zeker en zou je even moeten uitzoeken.

PsyTrans/de Vaart kunnen jou een doorverwijzing geven naar klinieken voor eventuele operaties en naar endocrinologen voor hormonen.
Je bent dus niet afhankelijk van het VU tenzij je zelf daar graag geopereerd wilt worden.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: wachttijd VU

Bericht door Daan_3 »

Ik kreeg te horen dat als je als transman een genitale operatie wil, je wel afhankelijk bent van een UMC trouwens, maar dat komt pas veel later in het proces. Tegen de tijd dat je zo ver in het proces bent, ben je al daar wel aan de beurt...
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door AJpoekie »

Daan ik ben ook al wat verder in het proces he ;-)
Al jaren hormonen, masto en hysto al gehad.
Velsen doet de colpec tegelijkertijd met een geslachtsoperatie, dacht ik. Maar ik wil niet bij Velsen geopereerd worden en een restitutiepolis heb ik niet. Psytrans heeft nu een stop en zit niet echt in de buurt. Nu is dat voor een keer geen probleem, maar dan moet ik wel zeker weten dat ze kunnen doorverwijzen voor een colpec. Dat zou een reden kunnen zijn dan per volgend jaar weer over te stappen naar een peperdure restitutiepolis (liever niet, want financieel gezien niet heel veel ruimte voor een duurdere verzekering).

Dus naar mijn idee is het wachten op de VU. Had gisteren eindelijk de moed verzameld om te bellen, maar belde denk ik net in hun lunchpauze. Werd vandaag wel teruggebeld, maar mijn telefoon staat altijd op stil tijdens werktijd. Morgen even tussen de bedrijven door kijken of ik ze te pakken krijg. To be continued. Heb na het failliet gaan van Stepwork wel met fiks wat moeite mijn dossier bij Genderhealthcare geregeld, dus dat kan zo verzonden worden..
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: wachttijd VU

Bericht door Daan_3 »

Ohja natuurlijk! Je zou Psytrans eventueel altijd kunnen mailen of ze mensen daarvoor doorverwijzen? In mijn ervaring reageren ze netjes op emails.

Ik hoop dat je snel verder kan in ieder geval!
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: wachttijd VU

Bericht door Verkaasd »

Het vu heeft een semi- aanmeldstop op volwassenen. Er worden GEEN nieuwe volwassenen meer ingepland.
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Plaats reactie