Nieuwe chat! Zie dit topic.

Stemmen TK2021

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mijn gender is een deel van mijzelf, dus in die hoedanigheid speelt het natuurlijk altijd een rol bij mijn politieke keuze, maar ik ga niet stemmen op iemand omdat die toevallig ook trans is. Mijn politieke voorkeur is ook niet veranderd nadat ik in transitie ben gegaan.
Irene
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Nate_0 »

Irene_de_Vreede schreef: 24 jan 2021, 21:23 Mijn gender is een deel van mijzelf, dus in die hoedanigheid speelt het natuurlijk altijd een rol bij mijn politieke keuze, maar ik ga niet stemmen op iemand omdat die toevallig ook trans is. Mijn politieke voorkeur is ook niet veranderd nadat ik in transitie ben gegaan.
Ik ga ook niet stemmen op iemand die toevallig trans is. Maar ik ga wel op iemand/een partij stemmen die mijn transitie actief support en LGBT+ rechten (en die van andere gediscrimineerde minderheden) niet tot non-issue reduceert.

Maar goed. Mensenrechten en een waardig leven voor iedereen heb ik altijd gesteund, dus in die zin is mijn politieke voorkeur ook niet veranderd.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Jer158 »

Nee, natuurlijk is mijn politieke voorkeur niet veranderd door transitie. Natuurlijk stem ik niet op een persoon/partij vanwege hun of mijn trans-zijn of whatever. Ook hiervoor stemde ik al niet op wanna-be fascistische partijen.

Oh wacht, we hadden het over conservatief, toch? Ja, stem daar lekker VVD of CDA ofzo als je het niet laten kunt, want dat IS inderdaad politiek (ook als we het niet eens zijn). Dat kan niet gezegd worden van de 2 Trump's in spe wiens partijen vrolijk opriepen tot rellen dit weekend. Die geweld richting minderheden en journalisten opstoken.

Waar demonisering, opruiing, en (ambitie tot) mensenrechtenschennis begint, daar stopt de politiek. Of dat zou moeten. Dat heeft geen plaats in een functionerende democratie. Ik ga nog liever dood aan corona dan te stemmen op dat soort types. Gelukkig zal die kans een stuk groter worden als de sinaasappels winnen.

- Geschreven door iemand wiens woonland decennia nodig gaat hebben om te herstellen van de kutzooi die de vriendjes van Trump, Wilders, en Baudet hebben gecreeeerd.
Hung her from the branches of a mango tree
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Jer158 schreef: 25 jan 2021, 13:21 Waar demonisering, opruiing, en (ambitie tot) mensenrechtenschennis begint, daar stopt de politiek. Of dat zou moeten. Dat heeft geen plaats in een functionerende democratie.
Alsjeblieft zeg, sla eens een geschiedenisboek open. Iedere aanzet tot verandering van de status quo begint buitengewoon opruiend, demoniserend en niet zelden ronduit gewelddadig. Ook die veranderingen waar naar ik meen we nu erg blij mee zijn. Het was pas echt eng geweest als iedereen 's avonds braaf binnen was gebleven (re: avondklok). In Noord-Korea schijnt men wel heel stabiel te reageren op dit soort maatregelen.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Jer158 »

Citizen Erased schreef: 25 jan 2021, 16:39
Jer158 schreef: 25 jan 2021, 13:21 Waar demonisering, opruiing, en (ambitie tot) mensenrechtenschennis begint, daar stopt de politiek. Of dat zou moeten. Dat heeft geen plaats in een functionerende democratie.
Alsjeblieft zeg, sla eens een geschiedenisboek open. Iedere aanzet tot verandering van de status quo begint buitengewoon opruiend, demoniserend en niet zelden ronduit gewelddadig. Ook die veranderingen waar naar ik meen we nu erg blij mee zijn. Het was pas echt eng geweest als iedereen 's avonds braaf binnen was gebleven (re: avondklok). In Noord-Korea schijnt men wel heel stabiel te reageren op dit soort maatregelen.
Aanzet tot protest? Goed. Organiseren en daadwerkelijk LEIDEN van protest? Beter.

Toekijken hoe de opgehypte voetsoldaten plunderen? Corona teststraten in brand steken? Stenen gooien naar ziekenhuizen? Wat revolutionair
Hung her from the branches of a mango tree
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Jer158 schreef: 25 jan 2021, 17:17 Aanzet tot protest? Goed. Organiseren en daadwerkelijk LEIDEN van protest? Beter.

Toekijken hoe de opgehypte voetsoldaten plunderen? Corona teststraten in brand steken? Stenen gooien naar ziekenhuizen? Wat revolutionair
Dezelfde politiek leiders die hier nu een punt van maken waren vorig jaar stil met soortgelijke taferelen bij BLM-protesten. Het was toen heel belangrijk dat dat soort bijeenkomsten plaatsvonden. Je kunt ook gewoon stellen dat deze aanleiding je niet zint in plaats van met het moreel hoogwaardige 'functionerende democratie'-vingertje te wijzen.

Overbodige kwoot: ik vind opgevoerde viruswappies niet bepaald een lichtend voorbeeld. Dat laat onverlet dat heroverweging van nonsens maatregelen de moeite waard is.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Citizen Erased »

Jer158 schreef: 25 jan 2021, 13:21 - Geschreven door iemand wiens woonland decennia nodig gaat hebben om te herstellen van de kutzooi die de vriendjes van Trump, Wilders, en Baudet hebben gecreeeerd.
Cheer up Jer.
Image
Gebruikersavatar
Februari
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 aug 2020, 15:22
Gender: Trans MtF

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Februari »

Laat ik eerlijk zeggen dat het stom is om transgenders te bashen op hun politieke voorkeur. Of het nou Trump is, FvD, BIJ1 of iets anders. We komen niet allemaal uit dezelfde fabriek. Sommige transgenders zijn oprecht voor of tegen de maatregelen en kiezen (nu) oprecht voor partijen die zij anders wel of niet kozen. Het transgender zijn heeft dus geen politieke kleur: Conservatief, progressief, links of rechts. Laat het transgender zijn met rust.

Enige wat belangrijk is (en daar was deze topic om) is dat er wat moet veranderen in de zorg voor transgenders. De genderteam van het VUMC is voor velen van ons een onnodig groot obstakel geweest en voor velen lijkt het een nog grotere obstakel te worden. Niet door de te kort aan zorg, maar door hun manier van behandeling.
Serena
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2020, 23:04
Gender: Vrouw

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Serena »

Brownie schreef: 23 jan 2021, 13:18
Serena schreef: 23 jan 2021, 00:03 Ik neig zelf ook nogal naar conservatief, maar ik heb wel gemerkt dat dat in de "community" regelmatig bepaald niet geaccepteerd werd. Zo ken ik (persoonlijk en online) een aantal transgenders en homo's die pro-Trump waren en die zijn volledig verstoten door hun LGBT-vrienden.
Ik denk dat je even moet toelichten wat jij bedoelt met conservatief. Bedoel je
- voor traditionele rolverdeling, vrij wapenbezit en minimale belastingen, en
- tegen abortus, homohuwelijk, sociaal vangnet, internationale samenwerking en humanitaire hulp.
Je duidt nu meer op Amerikaanse politiek dan Nederlandse, maar ik ken wel LGBT mensen die zich kunnen vinden in wat je opnoemt. En daarom republikeins stemmen.
Die houden dat dan vaak voor zich omdat het minder geaccepteerd wordt in de gemeenschap.

Maar voor Nederland geldt denk ik PVV en FvD. Ik heb niet het idee dat die partijen vehement anti-homo oid zijn. Maar vooral andere prioriteiten stellen.

Dus het kan zijn dat je vindt dat uit de EU of belastingverlaging of andere hervormingen belangrijker zijn dan LGBT-zaken.
Serena
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2020, 23:04
Gender: Vrouw

Re: Stemmen TK2021

Bericht door Serena »

Februari schreef: 25 jan 2021, 23:15 Laat ik eerlijk zeggen dat het stom is om transgenders te bashen op hun politieke voorkeur. Of het nou Trump is, FvD, BIJ1 of iets anders. We komen niet allemaal uit dezelfde fabriek. Sommige transgenders zijn oprecht voor of tegen de maatregelen en kiezen (nu) oprecht voor partijen die zij anders wel of niet kozen. Het transgender zijn heeft dus geen politieke kleur: Conservatief, progressief, links of rechts. Laat het transgender zijn met rust.

Enige wat belangrijk is (en daar was deze topic om) is dat er wat moet veranderen in de zorg voor transgenders. De genderteam van het VUMC is voor velen van ons een onnodig groot obstakel geweest en voor velen lijkt het een nog grotere obstakel te worden. Niet door de te kort aan zorg, maar door hun manier van behandeling.
Dit is een belangrijk punt denk ik. Elkaar niet direct uitsluiten vanwege politieke voorkeur. Maar dat geldt overigens voor iedereen denk ik. Laat je vriendschappen niet afhangen van politieke voorkeur.

En het verbeteren van genderzorg en wachttijden is inderdaad belangrijk, maar ik betwijfel in hoeverre de landelijke politiek daar een rol in kan spelen.