lichaamsbeharing

Make-up, kleding, en zo voort
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Frederieke »

Gerdina schreef: 13 jun 2022, 16:28 Ik ben het iedere dag scheren van mijn snor zat, is er een manier om dit anders aan te pakken zodat de haartjes langer weg blijven?
Anders dan wat? De enige twee opties die in dat gebied werken zijn laserbehandeling (mits je haren niet pigment vrij zijn) en electrolyse.
Gerdina
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2022, 21:24
Gender: Genderfluid
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Gerdina »

Frederieke schreef: 13 jun 2022, 16:35
Gerdina schreef: 13 jun 2022, 16:28 Ik ben het iedere dag scheren van mijn snor zat, is er een manier om dit anders aan te pakken zodat de haartjes langer weg blijven?
Anders dan wat? De enige twee opties die in dat gebied werken zijn laserbehandeling (mits je haren niet pigment vrij zijn) en electrolyse.
Dank je wel voor je antwoord.
Het mooiste wat je kunt worden is jezelf :hbeat:
Helena Bewonder
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jan 2022, 17:24
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: België
Contacteer:

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Helena Bewonder »

Ik vrees dat Lazer de enige oplossing is... Ik heb soms gezien dat sommige IPL toestellen dat ook claimen maar ik denk dat dat alleen werkt als je voldoende oestrogeen door je aders hebt stromen.als iemand een ander alternatief kent, ik ben ook geïnteresseerd.
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: lichaamsbeharing

Bericht door _sanne_ »

Als het alleen om je bovenlip gaat zijn er ook speciale wax strips. Maar die zijn eigenlijk gericht op de “vrouwelijke” bovenlipbeharing, dus ik weet niet hoe goed dat gaat met stugger, dikker haar.

Waar je ook naar kunt kijken is Magic Shaving Powder. Dit is een poeder waarmee je een soort ontharingscrème maakt. Het is ontwikkeld voor donkere mannen als scheermethode, omdat zij een genetische aanleg hebben voor het ontwikkelen van (ernstige) razor burn waardoor scheren niet altijd een optie is.

Beide methoden zijn niet permanent, maar wel een alternatief voor scheren.
Helena Bewonder
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jan 2022, 17:24
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: België
Contacteer:

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Helena Bewonder »

Ik heb ooit zo een elektrisch epileer toestel gekocht speciaal voor het gezicht, maar naast het feit dat het pijnlijk was, had ik ook last van ontstekingen spijtig genoeg. Als iemand daar beter tegen kan is dat ook een mogelijk alternatief, ook niet permanent uiteraard, maar dus ook geen oplossing voor mij
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Frederieke »

Ik blijf me hierover verbazen. Waarom zijn er zoveel mensen die zichzelf pijnigen met methodes die niet permanent zijn en zelfs lelijke littekens kunnen veroorzaken. Je hebt maar één gezicht en iedereen kijkt er tegenaan.

Een snor of baard kun je scheren en daar is niets mis mee, tenzij je een hekel hebt aan de baard schaduw. De (mannelijke) haren daar zijn veel te dik en stug om te waxen. Probeer dat dus ook gewoon niet.

Elke huidtherapeut kan je hiermee helpen en ja, dat kost geld. Maar de aannemer en de timmerman ook. Niets mis mee. En als je het geld er niet voor (over) hebt, ga dan niet zelf klussen aan je gezicht want daar krijg je gewoon spijt van.

Groetjes, Frederieke.
Helena Bewonder
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jan 2022, 17:24
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: België
Contacteer:

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Helena Bewonder »

Hangt ook af van waar je naar op zoek bent uiteraard. Lazer is voor velen inderdaad de ideale oplossing. Voor mij echter te permanent en waarschijnlijk te vlug effect op dit moment, krijg ik hier thuis niet verkocht. Methoden die wat langzamer resultaat geven zijn voor mij aantrekkelijker. IPL is voor mij ideaal voor andere plekjes onder controle te houden zonder uitslag of irritatie, maar zoals gezegd, werkt niet voor mijn baardgroei. Dus voorlopig blijft het hier behelpen met
elektrisch scheren, en ik mag niet overdrijven want dan krijg ik sws uitslag. En in mijn dagelijkse ochtend routine zit wat BB creme aanbrengen om de baardschaduw wat minder opvallend te maken.
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Geke76 »

Hoi, zojuist heb ik een abonnement afgesloten bij Philips voor een Lumea 9000 IPL, maandelijks bedrag van 35euro leen van het apparaat, minimaal 3 maanden, daarna elke maand opzegbaar of eventueel (maximaal na 14 maanden) tegen marktprijs overnemen (restbedrag 40euro ongeveer).

Hierdoor hoef ik het niet gelijk volledig aan te schaffen, kan het uitproberen 3 maanden lang of langer.
Het voldoet hopelijk voor de komende paar jaar voordat ik over stap naar laserontharing lichaam, wat totaal andere kosten zijn! Ben benieuwd!

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
JayDoe
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2023, 17:56
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: NL:Zij/haar EN:She/they
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: lichaamsbeharing

Bericht door JayDoe »

Ik epileer. Gaat opzich gewoon prima voor mij :3
ThornTundra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mei 2023, 22:08
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hun
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: lichaamsbeharing

Bericht door ThornTundra »

Mijn transgender vriendin heeft lazerontharing laten doen, en dit wordt, als je contact opneemt met je verzekering, kennelijk ook vergoed. In ieder geval bij die van ons (toen Ditzo, nu ASR.) Is misschien een wat extremere bestrijding, maar helpt heel goed.
Intake: 06/04/2022
Top surgery: 07/12/2022
T-date: 15/02/2023

Afbeelding
Plaats reactie