Gisteren met de arts gesproken. Het onderzoek is in de afrondende fase en de resultaten zijn gemengd. De belangrijkste dingen genoemd:
- Het effect verschilt van persoon tot persoon, het is geen gegeven dat progesteron = grotere borsten.
- Er zijn geen bijzondere bijwerkingen gezien die aanleiding geven om het helemaal niet voor te schrijven.
- Mensen die meewerken aan het onderzoek kunnen nu progesteron voorgeschreven krijgen.
Ik ga het nu voor 3 maanden proberen, even zorgen dat ik wat vergelijkings foto's maak. Om te zien of het voor mij werkt en of het geen nadelen heeft. Bijsluiter vermeld verhoogde kans op hoofdpijn en migraine, daar ben ik dan weer gevoelig voor.
Progesteron studie
-
Re: Progesteron studie
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik weet niet of en hoe je dat kunt regelen in het VUMC, maar er bestaat de mogelijkheid om 3D-foto's te laten maken, waarmee de computer tot op de milliliter nauwkeurig de volumina van je borsten kan berekenen. Verder no comment.Danielle schreef: 07 mei 2024, 07:55 Ik ga het nu voor 3 maanden proberen, even zorgen dat ik wat vergelijkings foto's maak. Om te zien of het voor mij werkt en of het geen nadelen heeft. Bijsluiter vermeld verhoogde kans op hoofdpijn en migraine, daar ben ik dan weer gevoelig voor.
-
Die 3D scans zijn al gemaakt, in het kader van deze studie. Ik zat zelf in de controlegroep. Maar de laatste daarvan is alweer 2 jaar terug en mijn gewicht is in de afgelopen jaren niet stabiel geweest. En het hoeft allemaal niet zo nauwkeurig, want als ik het verschil niet kan zien op een gewone foto dan is het voor mij de moeite van meer medicatie niet waard.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Lieve meiden,
Als je aan de progesteron gaat, geef het dan gewoon wat tijd. In het begin was er bij mij ook weinig ontwikkeling wat borsten betreft.
Voor de progesteron met alleen estradiol zat ik op een AA, met progesteron erbij na ruim 6 tot 9 maanden werd dat een A, en nu na 2 jaar is het een B.
Met een A was ik al happy, maar een B past gewoon beter bij mijn figuur. Meer hoeft het van mij ook niet te worden, maar ik heb het idee dat het nog niet is afgelopen.
Lieve groetjes,
Amber
Als je aan de progesteron gaat, geef het dan gewoon wat tijd. In het begin was er bij mij ook weinig ontwikkeling wat borsten betreft.
Voor de progesteron met alleen estradiol zat ik op een AA, met progesteron erbij na ruim 6 tot 9 maanden werd dat een A, en nu na 2 jaar is het een B.
Met een A was ik al happy, maar een B past gewoon beter bij mijn figuur. Meer hoeft het van mij ook niet te worden, maar ik heb het idee dat het nog niet is afgelopen.
Lieve groetjes,
Amber
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ik hoop vooral dat het nou eens snel gepubliceerd wordt zodat mijn endocrinoloog misschien ook progesteron gaat uitschrijven. Wat ik teruglees van anderen is dat het ook meer effect heeft op libido (die hoef ik niet per se) en energie niveau. Ik loop nu met chronische vermoeidheid zonder duidelijke oorzaak, dus hoop dan dat progesteron hier misschien in kan helpen.
-
De verhalen die je hier leest beginnen (eindelijk) een beetje overeen te komen met wat je op Reddit leest van de meiden die in Amerika aan de HRT zitten.
Erg blij mee...
Erg blij mee...
vrouw mama dochter zus gelukkig
-
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Heb begin aug afspraak bij de VU zal eens vragen hoe ver ze zijn hiermee.
-
Ze zijn klaar met de studie en zijn bezig met het schrijven van het rapport.
Ik ben van AA naar cup B gegaan, en mijn borsten ogen ook veel natuurlijker. Daarbij moet wel gezegd dat deze groei vooral in het eerste jaar plaats vond. Het laatste jaar heb ik geen groei meer gezien. Dat is ook prima, want bij de plaatjes van gewenste borsten, wees ik altijd al naar cup B. Ik sport graag, en ik werk veel in de tuin, grote borsten zijn daarbij hinderlijk. Daarbij heb ik ook weinig behoefte aan mannelijke aandacht, dat ligt met grote borsten toch echt moeilijker.
Qua libido heb ik juist het gevoel dat die met progesteron minder werd.
Ik ben 2 jaar aan de progesteron geweest, met in het laatste jaar Marijes frequentie: 1 week niks, 1 week 1 pil, 2 weken 2 pillen. Deze frequentie lag me prima. Ik ben niet zo van het pillen slikken. Vooral in de weken met 2 pillen waren de borsten erg gevoelig. Pijnlijk gevoelig als ik ergens tegenaan liep.
Ik heb nu met de endocrinoloog afgesproken om (tijdelijk) te stoppen met de pillen, om te zien of mijn borsten kleiner worden. Als dat niet zo is, dan stop ik verder met de progesteron. In november gaan we dit meten.
Ik ben van AA naar cup B gegaan, en mijn borsten ogen ook veel natuurlijker. Daarbij moet wel gezegd dat deze groei vooral in het eerste jaar plaats vond. Het laatste jaar heb ik geen groei meer gezien. Dat is ook prima, want bij de plaatjes van gewenste borsten, wees ik altijd al naar cup B. Ik sport graag, en ik werk veel in de tuin, grote borsten zijn daarbij hinderlijk. Daarbij heb ik ook weinig behoefte aan mannelijke aandacht, dat ligt met grote borsten toch echt moeilijker.
Qua libido heb ik juist het gevoel dat die met progesteron minder werd.
Ik ben 2 jaar aan de progesteron geweest, met in het laatste jaar Marijes frequentie: 1 week niks, 1 week 1 pil, 2 weken 2 pillen. Deze frequentie lag me prima. Ik ben niet zo van het pillen slikken. Vooral in de weken met 2 pillen waren de borsten erg gevoelig. Pijnlijk gevoelig als ik ergens tegenaan liep.
Ik heb nu met de endocrinoloog afgesproken om (tijdelijk) te stoppen met de pillen, om te zien of mijn borsten kleiner worden. Als dat niet zo is, dan stop ik verder met de progesteron. In november gaan we dit meten.
Every cruel day has it´s nightfall
-
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Hoi hoi
Ik gebruik nu 3 weken progesteron en 4 pompje oestrogeen merk dat me borsten pijnlijker aan voelen en lijken voller te worden heb nu volle a mag zeker groter.
Eerst 9 maanden alleen aan de oestrogeen 2 pompjes ligt gevoelige borsten maar niet echt het idee dat ze echt groeide
Wacht af wat het verder gaat doen
Groetjes
Lizz
Ik gebruik nu 3 weken progesteron en 4 pompje oestrogeen merk dat me borsten pijnlijker aan voelen en lijken voller te worden heb nu volle a mag zeker groter.
Eerst 9 maanden alleen aan de oestrogeen 2 pompjes ligt gevoelige borsten maar niet echt het idee dat ze echt groeide
Wacht af wat het verder gaat doen
Groetjes
Lizz
Hoi hoi ben wie je wilt zijn en voel je vrij
Haar is geen pruik meer maar eigen
Haar is geen pruik meer maar eigen
-
Iemand die al iets meer weet hoe het gaat met publiceren? Ik hoop dat het er snel is en hoop dat ik dan aan de progesteron kan voor onder andere vermoeidheid.