Was op NPO Radio 1: Misstanden in de transgenderzorg

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Was op NPO Radio 1: Misstanden in de transgenderzorg

Bericht door Eva »

Ik ook absoluut niet.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Was op NPO Radio 1: Misstanden in de transgenderzorg

Bericht door Danielle »

Seks en masturbatie ben ik uitbreid over bevraagd: hoe vaak, hoe, wie penetreert wie, fantaseer je, welke geslachtsdelen heb je in je fantasie, trek je lingerie aan, kijk je dan naar je zelf, vind je jezelf sexy, wordt je daar opgewonden van.

Heeft ervoor gezorgd dat ik 10 jaar na die gesprekken nu eindelijk een beetje sexy of sensueel durf te beginnen voelen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Was op NPO Radio 1: Misstanden in de transgenderzorg

Bericht door Annabel »

Danielle, ik kan mij heel goed voorstellen dat dit soort vragen je inderdaad tegenhoud om jezelf te zien als een beetje sexy of sensueel. Dit lijkt wel een forensisch onderzoek!

Dit soort vragen zijn ook erg binair denkend, iets dat ook in dat artikel werd genoemd. Hopelijk is dit van het verleden en hebben ze deze vragen in ieder geval anders geformuleerd. De fantasie lijkt me overigens een logische vraag, maar al die andere dingen vind ik toch echt gedaan vanuit een cis-mannelijk perspectief (het is zo extern en fysiek gericht). En gelukkig, zoals Eva en Irene hebben opgemerkt, is het niet altijd zo.

Maar om nog even binair denkend te blijven; Ik vraag mij nu wel af wat zoal de vragen zijn die transmannen krijgen. En is het bijvoorbeeld zo dat de klachten voornamelijk van transvrouwen komen? Of komen ze toch van de grote groep die er tussenin zit, waar het VU ook al heeft toegegeven dat ze daar geen raad mee wisten in het verleden... misschien een retorische vraag, maar ben benieuwd naar meningen.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Was op NPO Radio 1: Misstanden in de transgenderzorg

Bericht door Vethrvolnir »

is het misschien een specifieke psycholoog die hier op focust?
:shock: