Radboud genderpoli

Psychologen en procedures
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Radboud genderpoli

Bericht door SearchingLady »

Wat een enorme wachttijden zeg. Het is waarschijn mijn grote onwetendheid maar wat is de reden waarom iedereen naar de VU en hetvRadboud gaat? Is dit omdat ze het hele traject kunnen aanbieden?

Ik sta zelf ingeschreven bij De Vaart maar heb verder geen idee of ik ook weer achteraan moet sluiten als ik iets willen doen qua operaties. Zoals ik begrepen heb kan ik HRT starten bij De Vaart na diagnose. De wachttijd daar is ongeveer een half jaar voor intake en een half jaar daarna voor de start van de gesprekken. In de praktijk is het nog korter.

Hopelijk kan iemand mij dat uitleggen.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik denk dat veel mensen voor zekerheid kiezen, er hebben zich de laatste jaren bij de alternatieve routes teveel rampen voorgedaan.
Irene
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Frederieke »

Ik heb hen vorige week een e-mail gestuurd en het antwoord was dat de verwachting nog steeds is dat ik in het tweede kwartaal van 2022 zal worden opgeroepen.

Kennelijk heeft Covid daar geen extra vertraging opgeleverd. En neemt de wachtlijst dus alleen aan de onderkant toe.
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Geke76 »

Sinds gisteren aangemeld door mijn huisarts in Radboud Nijmegen. It's a start!

Nu nog bij PsyTrans of De Vaart aanmelden...
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Brownie »

Zou ik zeker doen! En voor de zekerheid ook bij AUMC. Je weet nooit wat er weer gaat veranderen in de zorg terwijl jij op de wachtlijst staat.
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Geke76 »

Brownie schreef: 19 nov 2021, 18:44 Zou ik zeker doen! En voor de zekerheid ook bij AUMC. Je weet nooit wat er weer gaat veranderen in de zorg terwijl jij op de wachtlijst staat.
Ja, ook bij AUMC en/of UMCG.
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Radboud genderpoli

Bericht door San(ne) »

Juni 2021 was wachttijd 120 weken voor volwassenen. Is inmiddels 150 weken staat op de website..
Gebruikersavatar
Zara
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2020, 09:00
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Zij/haar/hen/hun
Locatie: Dordrecht

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Zara »

Jeetje 150 weken. Ik ben van de week gebeld door Groningen en ben eindelijk van de lijst af (zo’n 22 maanden) maar sta dus ook zo’n 3-4 maanden op de wachtlijst van Radboud, ik durf nu absoluut niet te beginnen tegen UMCG of ik naar Radboud mag, ondanks dat dat veel dichterbij is.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Frederieke »

Zara schreef: 26 mar 2022, 07:59 Jeetje 150 weken. Ik ben van de week gebeld door Groningen en ben eindelijk van de lijst af (zo’n 22 maanden) maar sta dus ook zo’n 3-4 maanden op de wachtlijst van Radboud, ik durf nu absoluut niet te beginnen tegen UMCG of ik naar Radboud mag, ondanks dat dat veel dichterbij is.
Hoi Zara,

Net na je vorige post beantwoord te hebben. lees ik dit bericht. Nogmaals, maak je niet al te druk. Zowel de mensen van het UMCG als van het Radboud UMC zijn professionals en daar kun je dit soort vragen gewoon aan de orde stellen. Wat is er mis met een e-mail aan [email protected] om je dilemma voor te leggen. Het ergste antwoord dat je kunt krijgen is dat je gewoon op je beurt moet wachten, en dan ga je gewoon naar het UMCG.

Groetjes, Frederieke
Gebruikersavatar
Zara
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2020, 09:00
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Zij/haar/hen/hun
Locatie: Dordrecht

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Zara »

Bedankt voor je antwoorden, @Frederieke