Serena schreef: ↑09 mar 2022, 01:40
Eigenlijk precies dezelfde argumentatie die ik zelf ook al had aangedragen in mijn bezwaar. Maar misschien helpt het dat het van een advocaat komt
De verwijzing naar jurisprudentie helpt ook. Dank voor het delen! Misschien dat ik ook nog eens een poging waag, met hulp van een advocaat.
(P.S. in de brief staan twee verwijzingen naar voetnoten, heb je die ook?)
Asjeblieft.
1 CvZ d.d. 22 september 2008.
2 Gerechtshof Amsterdam d.d. 27 oktober 2020 (ECLI:GHAMS2896); Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden d.d. 16 juni
2020 (ECLI:GHARL4544); Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden d.d. 17 december 2019 (ECLI:GHARL10906); Rechtbank Zeeland-West-Brabant d.d. 4 januari 2017 (ECLI:NL:RBZWB12); Rechtbank Rotterdam d.d. 10 september
2021 (ECLI:RBROT8929).
Na het insturen van de foto's naar IZA gebeurde het onverwachte, ik kreeg toestemming voor nogmaals 10 behandelingen. Niet dat ik het daamee ga redden, maar waat er rest is behapbaar uit eigen zak.
Jeg er Marica, jeg er en kvinne som nå bor i Norge, med sin vakre kone Karen.
Het is zo ver, Zilveren Kruis weigert bij mij ook verder te vergoeden:
We vergoeden de gezichtsontharing niet
Bij beoordeling van de huidige foto's (direct en 24 uur na het scheren) is er geen sprake
van verminking conform de criteria van de VAV-werkwijzer. Er is geen sprake van een
passabiliteitsprobleem door de resterende haargroei op het gezicht. Direct na het scheren zijn er
geen haren zichtbaar. 24 uur na het scheren zijn er nog enkele gepigmenteerde haren zichtbaar
op de kin en hals. De wangen zijn vrij van haren. Het doel van de behandeling is een acceptabel
resultaat, niet een definitief en totale verwijdering van gezichtsbeharing. We vergoeden deze
behandeling alleen uit de basisverzekering als:
● U een passabiliteitsprobleem heeft. Een passabiliteitsprobleem betekent dat een
transgender niet als persoon van het wensgeslacht wordt herkend. Hierdoor vertonen
mensen in het voorbijgaan een schrikreactie.
● En u kunt het passabiliteitsprobleem niet met scheren, harsen en make-up oplossen. Dit
komt doordat de haargroei heel dicht is en het haar snel groeit.
U leest hier meer over in artikel 23 ‘Plastische chirurgie’ van onze polisvoorwaarden. U vindt de
polisvoorwaarden op zk.nl/voorwaarden. In onze aanvullende verzekeringen is deze behandeling
niet opgenomen.
Mijn gezicht is echt altijd rood van het scheren, en voelt altijd als schuurpapier...
Wat moet ik nu? Als ik het zelf zou moeten betalen kost me dat meer dan 10% van mijn inkomen! En dan hebben we het nog niet eens over de rekeningen die ZK nog niet heeft betaald en die dus ook gewoon bij mij terecht komen.
Oef, dat is echt vervelend zeg. Ik mopper al af en toe op VGZ, maar die hebben net weer voor bijna EUR 3000 een machtiging goedgekeurd. #$%* verzekeraars.
Ik moest ook foto's laten zien, maar niet net geschoren en na 24 uur. Mijn huidtherapeute heeft de foto's genomen voorafgaand aan een elektrische sessie (en dan heb ik me 5 dagen niet geschoren). Ik redt het nu wel met mijn huidige goedkeuring. Ben gelukkig bijna klaar.
AnneCeleste schreef: ↑07 sep 2022, 16:42
Het is zo ver, Zilveren Kruis weigert bij mij ook verder te vergoeden:
We vergoeden de gezichtsontharing niet
Bij beoordeling van de huidige foto's (direct en 24 uur na het scheren) is er geen sprake
van verminking conform de criteria van de VAV-werkwijzer. Er is geen sprake van een
passabiliteitsprobleem door de resterende haargroei op het gezicht. Direct na het scheren zijn er
geen haren zichtbaar. 24 uur na het scheren zijn er nog enkele gepigmenteerde haren zichtbaar
op de kin en hals. De wangen zijn vrij van haren. Het doel van de behandeling is een acceptabel
resultaat, niet een definitief en totale verwijdering van gezichtsbeharing. We vergoeden deze
behandeling alleen uit de basisverzekering als:
● U een passabiliteitsprobleem heeft. Een passabiliteitsprobleem betekent dat een
transgender niet als persoon van het wensgeslacht wordt herkend. Hierdoor vertonen
mensen in het voorbijgaan een schrikreactie.
● En u kunt het passabiliteitsprobleem niet met scheren, harsen en make-up oplossen. Dit
komt doordat de haargroei heel dicht is en het haar snel groeit.
U leest hier meer over in artikel 23 ‘Plastische chirurgie’ van onze polisvoorwaarden. U vindt de
polisvoorwaarden op zk.nl/voorwaarden. In onze aanvullende verzekeringen is deze behandeling
niet opgenomen.
Mijn gezicht is echt altijd rood van het scheren, en voelt altijd als schuurpapier...
Wat moet ik nu? Als ik het zelf zou moeten betalen kost me dat meer dan 10% van mijn inkomen! En dan hebben we het nog niet eens over de rekeningen die ZK nog niet heeft betaald en die dus ook gewoon bij mij terecht komen.
Wat je moet doen is de foto van direct na het scheren pas na 1 dag maken. En de foto van 1 dag na het scheren pas na 3 dagen maken. Wel even een programma downloaden zodat je de datum en tijd dat een foto is genomen kan aanpassen in de metadata van de foto.
Het is wel zorgfraude eigenlijk, maar hun standpunt vind ik persoonlijk ook niet reëel.
En dan natuurlijk bezwaar maken, dat je onderbouwd met nieuwe scherpere, duidelijkere foto's. Desnoods met een brief van je therapeut
Esther91 schreef: ↑07 sep 2022, 19:08
Het is wel zorgfraude eigenlijk, maar hun standpunt vind ik persoonlijk ook niet reëel.
Precies, en daarom moet je dat niet doen. Als je betrapt wordt kun je elke toekomstige machtiging wel op je buik schrijven. Eens een zorgfraudeur, altijd eentje redeneren ze dan.
Ik heb precies hetzelfde gedaan als Irene, namelijk de huidtherapeut de foto's laten maken en haar die foto's met het aanvraagformulier opsturen. Digitaal natuurlijk. Zorgaanbieders hebben bij elke verzekeraar een aparte site om aanvragen in te dienen. Bij VGZ is dat bijvoorbeeld coöperatievgz.nl
Minder werk, en jij hebt niet de verantwoordelijkheid voor de gemaakte foto's.