Nieuwe chat! Zie dit topic.

Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Psychologen en procedures

Heb je vertrouwen in Genderhealthcare, het bedrijf dat Stepwork heeft overgenomen?

Ja, absoluut
1
2%
Ja, met voorbehoud
4
8%
Ik twijfel
10
19%
Nee, ik denk het niet
11
21%
Nee, echt niet
26
50%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Anon20230219 »

Het gaat met deze nieuwe telg van kwaad tot erger.
Veel oud Stepwork cliënten zoeken hun heil ergens anders.
Ik hoop echt dat dit niet tot waarheid wordt want er klopt maar weinig.
Geen geld, teveel patiënten om over te nemen en wie deze instantie moet gaan leiden is een ongeleid projectiel.
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Fiona »

De Barones von Münchhausen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Emma »

Fiona schreef: 01 dec 2021, 23:42 De Barones von Münchhausen.
Een wat serieuzere kandidaat is deze: De graaf van Saint Germain. Speelt ook een rol im Umberto Eco's meesterwerk 'De slinger van Foucault', wat mij betreft het best verzonnen oercomplot met de meeste historische onderbouwing.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Fiona »

Transgenders voelen zich niet serieus genomen door overname zorgbedrijf Stepwork door 'reïncarnatie van Oranje' :lol:

Transvisie en Transgender Netwerk Nederland voelen zich niet serieus genomen door het ministerie van Volksgezondheid en zorgverzekeraars. Staatssecretaris Paul Blokhuis liet het failliete zorgbedrijf Stepwork uit Assen overnemen door het bedrijf van Catharina Anastasia Romanov. Zij ziet zichzelf als reïncarnatie van Willem van Oranje.

https://dvhn.nl/groningen/Transgenders- ... 40544.html
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Marica »

Ik heb de uitnodiging geweigerd om een afspraak te maken om kennis met mijn nieuwe behandelaar te kunnen maken. Sorry hoor, mijn dossier is alleen nog open omdat ik misschien in de toekomst een verwijzing voor het een of ander nodig zou kunnen hebben. De Behandeling op zich is allang afgerond. Het open dossier is open gehouden op mijn verzoek, niet dat van Stepwork. Maar nu sluit ik het dossier, ik wil niets met deze partij te maken hebben, en ik ga zeker geen gesprek met behandelaar #3.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Anon20230219 »

Ik heb nog steeds geen reactie ontvangen op het feit dat ik graag een kopie van het dossier wil en daarna de oven in mag wat mij betreft.
Ze heeft op allerlei manieren geprobeerd mij te contacten en zelfs geprobeerd een nieuw traject aan te smeren maar toen ik eenmaal zei dat ik bij het VU ingeschreven stond en in behandeling daar was gegaan is het stil gebleven.
Geef ze nog 14 dagen en dan wil ik weleens antwoorden op mijn vragen.
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Esther91 »

Ik werd afgelopen zaterdag gebeld door een gender manager of zoiets van genderhealtcare. Hij leek mij dronken over te komen en sowieso, wie belt er om half 9 op zaterdagavond?

Ze willen alles beter doen dan Stepwork, hebben onderhandelingen met de psychologen die destijds bij Stepwork zijn weggelopen. Klinkt allemaal wel mooi, maar als ik specifieke vragen heb, dan hebben ze helemaal geen antwoord.

Mijn huidige verzekeraar doet moeilijk over de vergoedingen voor de SRS. Kreeg het advies om even bij de verzekeraar te informeren naar genderhealtcare, want volgens hem wilden ze mij vast wel heel graag houden. Nou dat lijkt mij sterk als er een peperdure SRS op het programma staat. Dat ze mij vooraf al beloftes zullen doen. Helaas maar waar, willen veel verzekeraars niet graag genderzorg vergoeden.

Al met al vond ik het een raar gesprek, een dronkenlap aan de telefoon, op zaterdagavond, die wilde weten hoe het met mij gaat. Nou ik ken je niet, je zegt uit Groningen te komen maar belt met een nummer uit Amsterdam, en je hebt geen enkel punt kunnen noemen waarin je sterker bent dan Stepwork. Sterker nog, ik ben de enige cliënt die een geslachtsoperatie kan krijgen op dit moment en ze weten nog niet hoe en wat ze daarmee moeten. 80% van de cliënten staat op de wachtlijst of in de diagnose. De andere 20% is gestart met hormonen. Ik ben de 0,000001 procent die het volhoudt bij zo'n organisatie voor een geslachtsoperatie.

Ik wilde even mijn gedachten delen ;-)
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Anon20230219 »

@Esther91
Tja dit wekt geen beste verwachtingen allemaal maar hadden we iets anders verwacht eigenlijk?
Ben er niet blij mee dat ze medische gegevens van mij in bezit hebben en mij dus niet antwoorden wat hiermee gaat gebeuren.
Minister Blokhuis vindt het een prima organisatie en laat alles gewoon door modderen, n.a.v. mijn bericht aan hem kreeg ik dit te horen.
Op naar het volgende debacle..
Rutka
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 nov 2021, 23:51
Gender: Vrouw

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Rutka »

Transvisie is ontzettend goed bezig. Hier het persbericht dat de 16e op hun site geplaatst werd:

https://transvisie.nl/persbericht-vrije ... r-wachten/

Vrije zorgkeuze voor cliënten failliet Stepwork nu mogelijk zonder langer wachten.
Persbericht – 16 december 2021

In ons persbericht van 5 november jl. berichtten we over de zorgen van Transvisie en TNN over de overname van het failliete Stepwork, het grote aantal van mogelijk tot 1700 patiënten op 3 fte zorgverleners bij overname en de aanwijzing van de Inspectie dat de patiëntveiligheid bij Stepwork zodanig in gevaar is dat er een patiëntenstop is ingesteld. We hebben toen aangegeven dat het aan jou als cliënt is om te kiezen voor Genderhealthcare of een andere zorgaanbieder. 

Vervolgens hebben zorgverzekeraars laten weten geen garanties te geven over overstappen naar een andere zorgaanbieder met behoud van je huidige wachtlijst datum of startdatum zorg en dat zorgbemiddeling door je zorgverzekeraar kan leiden dat je later wordt geholpen.

Transvisie vindt dit een onwenselijke en risicovolle situatie, waarbij feitelijk de vrije zorgkeuze in het geding is en deze groep nog veel langer zou moeten wachten dan nu reeds het geval is. 

We hebben daarom het initiatief genomen om zelf in overleg te treden met de GGZ-instellingen die deelnemen in de Alliantie GGZ Genderzorg. Zij willen net als Transvisie voorkomen dat patienten die uit vrije keuze willen overstappen, het risico lopen om elders onderaan de wachtlijst te komen. We hebben het volgende afgesproken met onderstaande GGZ-aanbieders in de transgenderzorg. We zullen jullie updaten als andere instellingen zich hierbij aansluiten.

Wat betekent dit voor mij?
Sta je op de wacht- of aanmeldlijst van of ben in zorg bij Stepwork en of de opvolger Genderhealthcare, dan is het aan jou als cliënt om een keuze te maken:
• Kies je voor Genderhealthcare, dan heb je hierover al bericht ontvangen van de curator met het verzoek om je daar aan te melden. 
• Kies je voor een andere gevestigde GGZ-zorgaanbieder, dan gelden de volgende afspraken:

Ik sta op de wachtlijst voor (psychologische) indicatiestelling voor een medische behandeling. Laat je opnieuw verwijzen naar een andere instelling van keuze en laat de huisarts/verwijzer de oorspronkelijke verwijsbrief naar Stepwork bijvoegen met vermelding dat je op de wachtlijst stond van Stepwork. Je wordt dan op basis van die verwijsdatum in de wachtlijst opgenomen. 
ik ben al bezig met een psychologische indicatiestelling voor medische behandeling: Idem, maar dan met bewijs van de datum van je eerste consult bij Stepwork. Let op: het kan nog tijd duren voor je kunt starten en je dossier is overgegaan. Je moet opnieuw kennismaken met een nieuwe zorgverlener, waardoor het traject niet of beperkt verkort kan worden.
Ik krijg psychologische ondersteuning of sta daarvoor op de wachtlijst. Idem. Let op: je hebt hiervoor opnieuw een verwijsbrief van de huisarts nodig waarbij we vragen je te wenden tot een niet-universitaire zorgaanbieder. Overleg dit met je huisarts of behandelaar. Wanneer je al bij een andere arts in (bijv. hormonale) behandeling bent, kun je niet overgenomen worden bij de universitaire centra, tenzij je behandelaar je om een specifieke reden wil verwijzen.
Ik sta op meerdere wachtlijsten. Heb je destijds je ingeschreven ook op een wachtlijst van een andere zorgaanbieder dan Stepwork, dan gelden deze afspraken niet.
Ik zit in een andere situatie, heb advies nodig of behoefte aan een luisterend oor: neem contact op met de gezamenlijke Transgender infolijn van Transvisie en Transgender Netwerk Nederland: 085-1303846 of vraag een gesprek aan via [email protected] We staan klaar om naar je te luisteren. Je staat er nooit alleen voor.
• In bijgaand overzicht tref je vrijwel alle aanbieders aan met wachttijden van medio juli 2021. De lijst zal met regelmaat worden geactualiseerd en te vinden op www.transvisie.nl.
• Niet alle GGZ-instellingen bieden een indicatiestelling voor medische behandeling. PsyQ levert deze niet.
• Voor AUMC geldt een maximum van 50 cliënten die vanuit Stepwork kunnen worden opgevangen.
• Je kan ook met zorgbemiddeling van je verzekeraar contact opnemen onder verwijzing naar deze afspraken. Mocht je er niet uitkomen met je verzekeraar dan kun je je wenden tot de Nederlandse Zorgautoriteit: zie ons persbericht van 21 september 2021: https://transvisie.nl/persbericht-faill ... enderzorg/.
Mocht er komende tijd informatie komen over de praktische kant van de mogelijkheid van opvang van Stepwork clienten, dan zullen we jullie nader informeren.

Transvisie start deze week een onderzoek onder de clienten en wachtenden van Stepwork om vinger aan de pols te houden hoe het met hen gaat.

Alliantie GGZ Genderzorg.

AmsterdamUMC
Radboudumc
Genderclinic
UMCG Groningen
Psychologenpraktijk De Vaart
Check-in Coaching
PsyQ/Youz
PsyTrans
Mutsaersstichting/ 
Psychologenpraktijk OOG
Patientenorganisatie Transvisie
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door San(ne) »

Goede ontwikkeling zou dat zijn voor mensen die bij Stepwork op de wachtlijst staan.
Slechte ontwikkeling voor mensen die op de wachtlijst bij andere aanbieders staan. Daarvoor duurt het dan weer langer.

De beste optie was geweest om er voor te zorgen dat niet een of andere wappie Stepwork overnam. Maargoed, mosterrd na de maaltijd denk ik. En de minister heeft alle vertrouwen in Willem van Oranje.