Nieuwe chat! Zie dit topic.

Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Psychologen en procedures

Heb je vertrouwen in Genderhealthcare, het bedrijf dat Stepwork heeft overgenomen?

Ja, absoluut
1
2%
Ja, met voorbehoud
4
8%
Ik twijfel
10
19%
Nee, ik denk het niet
11
21%
Nee, echt niet
26
50%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Rutka
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 nov 2021, 23:51
Gender: Vrouw

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Rutka »

Een aantal punten om op te reageren uit deze bizarre en oneerlijke reacties van Bregtje:
  • Op haar website geeft ze toch duidelijk aan dat patiënten van Stepwork al vanaf november behandeld konden worden door GHC. Dat blijkt toch niet helemaal te kloppen, want nu geeft ze in wezen aan dat dit per januari pas mogelijk is, omdat ze tot die tijd bezig was met het opzetten van de organisatie. Dat was dus een leugen, die nog steeds op haar website staat.
  • Bregtje zit zo slecht in de materie en is dusdanig onprofessioneel, dat ze zich er niet bewust van is dat een organisatie met minder dan 50 man geen WZA vergunning nodig heeft. WTZA certificering is wel verplicht en moet je bij aanvang van je zorgbedrijf al hebben. GHC is dus een organisatie die op dit moment niet bevoegd is om cliënten te behandelen. Temeer omdat nu ineens de HKZ certificering ook niet rond blijkt te zijn. dit betekent kortweg dat Genderhealthcare als zorgbedrijf niet bestaat, een fata morgana is.
  • Bregtje schermt nu met een zogenaamd "onderzoek", zonder te melden wie dat onderzoek dan uitvoert, hoe het gefinancierd wordt (echt veel ruimte op haar balans heeft ze er niet voor). Ze wekt op zijn minst de indruk, dat ze alleen maar schermt met een onderzoek dat niet daadwerkelijk plaatsvindt, om op moeilijke vragen "geen commentaar" te hoeven geven en dan te verwijzen naar het onderzoek. Goedkoop en ongeloofwaardig trucje, zeker zonder dat duidelijk is naar welk onderzoek ze dan verwijst.
  • Bregtje beschikt helemaal niet over 10 zorgprofessionals en daarnaast is de vraag of die "professionals" wel bevoegd en bekwaam zijn om te werken met de transgender doelgroep. Zo biedt haar plan ook ruimte voor MBO social workers en blijkt uit het artikel van FTM, dat zelfs het hoofd behandeling op dit moment nul ervaring heeft met de transgender doelgroep, dat er niemand is die de speciale aantekening op de BIG registratie heeft om daadwerkelijk genderdysforie te diagnosticeren en de somatische indicatie af te geven.
  • In een volgende reactie heeft ze het over een "erg bijzonder proces in haar leven". dat was dus haar zogenaamde realisatie dat ze de reïncarnatie van Willem de Zwijger en Anastasia Romanova is. dat klinkt niet als een bijzonder proces, maar als acute psychose en heeft geen fuck met spiritualiteit te maken. Ten behoeve van die acute psychose gooide ze dus haar cliënten en werknemers onder de bus. Een jaar waarover ze -blijkens het FTM artikel- jaarverslagen dus vervalste. Zoals er in eerder failliete bedrijven van Bregtje een half miljoen ontbrak, werd Gendertalent in die periode ook stomtoevallig leeggetrokken. FTM toonde aan, dat ze vrij grove en strafbare fraude pleegde, door met vervalste jaarverslagen aan te komen zetten die nog niet eens gedeponeerd waren. Wat de metatdata van de vervalste documenten lieten zien, is te gênant voor woorden
  • Bregtje toont een soort schijncompassie met alle mensen die ze beschadigt heeft. Het is goed dat ze onderkent een spoor van vernieling achtergelaten te hebben, maar dat compenseer je niet met een neponderzoek.
  • Er is geen enkele indicatie dat Gendertalent na 2019 daadwerkelijk doorging en dat cliënten van haar "blij" zouden zijn. Dit is alleen zo in Bregtjes' hoofd.
Maar goed. Het werkelijke falen ligt niet echt bij Bregtje. Natuurlijk is ze een diep gestoorde oplichter die zo ver mogelijk weg moet blijven van kwetsbare zorgvragers en met haar grijpgrage klauwtjes van subsidiegelden af moet blijven, maar ze heeft vooral de kans gekregen de trans community zoveel schade te berokkenen, omdat de gelegenheid de dief maakte. Gemeentes controleerden niet wat er met de verstrekte subsidies gebeurde, toezicht schoot in alle opzichten tekort. Toezichthoudende instantie checkten hooguit wat formulieren en op basis daarvan zei staatssecretaris Blokhuis in de kamer, dat de "continuïteit van de zorg gewaarborgd" zou zijn . Like hell it was. Ik hoop echt dat Bij1 en Lisa van Ginneken dit in de kamer aan gaan kaarten en dat hier vragen over gesteld gaan worden.

Het moet nu wel echt stoppen met de oplichterspraktijken van Bregtje Visser, waarmee ze nu dus 280 transgender zorgvragers ernstig dreigt te benadelen. Gelukkig doet Transvisie veel, complimenten voor Maureen van Leeuwen die inderdaad staat voor onze community, maar TNN zou zich wel wat minder lafjes op mogen stellen en vanuit de politiek mogen we ook meer verwachten.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Pan-Tastique »

Mijn behandelaar bij GHC heeft me uiteindelijk zelf ge e-maild, maar ik was nog zo boos dat ik een poosje gewacht heb met antwoord sturen. Heb hen (weet niet of hij/zij/hen correct is, naam is niet per se mannelijk of vrouwelijk) verteld dat ik of zonder verdere bemoeienis van Anastasia met alleen met hen contact wil voor de duratie van mijn behandeling, of mijn medisch dossier wil ontvangen.

Dit puur om op een wachtlijst te kunnen komen voor een borstoperatie (heb een dubbel D-cup dus tja) en een (goedkopere) deskundigenverklaring te kunnen krijgen, als dat eenmaal is geregeld kan ik wel naar T-cendent voor de volgende stap of op zoek naar een andere behandelaar...

Overigens geen excuses gehad van Anastasia voor het misgenderen.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Pan-Tastique »

Lichtpuntje: Mijn behandelaar is het eens met mij dat hoe Anastasia handelt niet door de beugel kan en is akkoord dat we haar er volledig buiten laten verder, dus er is misschien hoop voor mensen bij GHC? :')
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Poll: overname Stepwork door Genderhealthcare

Bericht door Anon20230219 »

Ik ben ook op zeer overheersende manier nogmaals benaderd middels een mail door deze kliek.
Terwijl op mijn eerdere vraag geen antwoord kwam krijg ik wel wederom het gezeur dat ik mij vooral moest aanmelden, al meerdere keren gezegd dat ik mijn behandeling bij het VU aan het afronden ben.
In een mail terug geschreven dat ik verder van deze tactiek verschoond wil blijven en het misschien eens handig is de mails centraal op te slaan en te delen met elkaar want dit was de 4e keer dat ik benaderd werd om vooral mij aan te melden.