Gezellig kleding shoppen!

Make-up, kleding, en zo voort
HetGevoel
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 feb 2022, 23:30
Gender: Onzeker

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door HetGevoel »

Irene_de_Vreede schreef: 12 feb 2022, 22:12 Die referentie is er niet. Hangt ook van je figuur af. Een te kort rokje wordt al snel gezien als een brede riem. Ik waag me nog best aan rokjes boven de knie, maar echte mini's daar heb ik gewoon de leeftijd niet voor. De vraag is ook hoe erg wil je opvallen.
Het liefst val ik nog niet op.
Maar een echte rok vind ik nog te eng, dus zoek ik shorts broeken die deels een rok deels een broek zijn.
Die zijn nu eenmaal best kort, als ze te lang worden dan lijken ze totaal niet meer op een broek.
Dat is het dilemma :p
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik denk dat je met een halflange rok minder opvalt dan met een kort broekje dat op een rokje zou moeten lijken. Ik heb in het verleden nog wel niet al te opvallende capri's gedragen.
Irene
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Marian »

@HetGevoel
Dank je wel voor je feedback. Ik heb eigenlijk altijd met mijn kleding combinaties die bij elkaar passen. Mijn kledingkast heb ik zo ingericht dat een combinatie of setje bij elkaar hangt. Reuze handig als je je 's-morgens wilt aankleden. Het rokje komt ongeveer halverwege mijn bovenbenen en dat is nog goed. Hoger op mijn benen zou te kort worden. En wanneer je een keer moet bukken is het belangrijk om door je knieen te gaan. Misschien even opletten, maar ik merk bij mijzelf dat dat eigenlijk vanzelf goed gaat.
HetGevoel
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 feb 2022, 23:30
Gender: Onzeker

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door HetGevoel »

Marian schreef: 12 feb 2022, 22:31 @HetGevoel
Dank je wel voor je feedback. Ik heb eigenlijk altijd met mijn kleding combinaties die bij elkaar passen. Mijn kledingkast heb ik zo ingericht dat een combinatie of setje bij elkaar hangt. Reuze handig als je je 's-morgens wilt aankleden. Het rokje komt ongeveer halverwege mijn bovenbenen en dat is nog goed. Hoger op mijn benen zou te kort worden. En wanneer je een keer moet bukken is het belangrijk om door je knieen te gaan. Misschien even opletten, maar ik merk bij mijzelf dat dat eigenlijk vanzelf goed gaat.
Oww dat is een super idee!!

Zodra ik bij elkaar passende kledij weet te bemachtigen, zal ik dit ook op die manier doen.
Mijn kledingkast is amper gevuld en dus amper gebruikt.

Ik zoek leuke vesten (dun en slank) en bloesjes.
Helaas is het nogal lastig zoeken gezien veel een “voorgevel” vereist.
Gelijk extra gemotiveerd nu setjes te maken!!

Ik zal eraan denken. Omdat het broek rokjes zijn volgen ze mijn lichaam als een broek, mr voor de zekerheid toch maar door de knietjes dan.
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Marian »

@HetGevoel
Je kan eventueel ook een panty of maillot onder een rok dragen. Dat maakt de look net wat gekleder en ze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en diktes.
HetGevoel
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 feb 2022, 23:30
Gender: Onzeker

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door HetGevoel »

Marian schreef: 12 feb 2022, 22:52 @HetGevoel
Je kan eventueel ook een panty of maillot onder een rok dragen. Dat maakt de look net wat gekleder en ze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en diktes.
Ik vrees dat ik met een panty meteen opval dan.
Ik zit in een transitie periode waar ik dus niet te vrouwelijk (dus short ipv rok en blote benen ipv panty) kan kleden nog.
Maar wel wil ik er mooi uit zien in de zomer.
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Marian »

@HetGevoel
Het is belangrijk dat je er goed bij voelt. Voor mijzelf is het voor dit moment naast ontdekken ook wennen. Ik ervaar bijvoorbeeld de damestruitjes als erg kort. In de winkels willen ze je graag helpen en mag je vrijblijvend passen. En kleding zoals bijvoorbeeld een panty of rokje zou je misschien eerst thuis kunnen dragen zonder dat je erin naar buiten gaat. Zo kan je er geleidelijk aan wennen. Want hoewel ik dameskleding heel mooi vind blijft het best wel een grote overgang als je altijd herenkleding gewend was. Neem er voor jezelf de tijd voor.
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Geke76 »

Ik voel mij voor nu in mooie goed zittende strakkere broeken, leuke top er op, het mooist.

Ik heb al een rok di ee geweldig is met een mooie pantie er onder met hak of sneak.
Maar mijn uiterlijk is nog niet on point dat ik dit ga dragen. Ooit, dat geloof ik wel en dan draag ik het met stijl. Deze fase komt vanzelf.

Dus de afgelopen masnd e n in diverse vrouwenkleding winkels en second hand zaakjes geshopt. Super leuk en mooie items gekocht.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat: