Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Psychologen en procedures
theemeid94
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 mar 2022, 22:36
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door theemeid94 »

Ronja schreef: 07 apr 2023, 07:19 Update.
Na een lange tijd stoeien met verschillende psychologen, en geen schot in de zaak, eindelijk vooruitgang.
Ik merk dat genderhealthcare langzaamaan toch stabiel begint te worden, en beter begint te werken. Alles is nu compleet, heb volledige inzage in mijn dossier, en ze werken nauw samen met m'n huisarts en de rest.
Eindelijk na zo lang sukkelen en twijfelen, sta ik nu waar ik wil staan.

Sinds 4 april eindelijk begonnen met de hormonen. Pleisters 4mg , en spirinolacton 100. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Bij mij houden ze nu nauw contact .
Spirinolacton? is dat een anti-androgeen / hormoonremmer?

Toeval dat wij rondom dezelfde tijd aan hormonen zijn begonnen, ik ben zelf aan de pil ( 2x 2mg per dag) en heb decapeptyl injectie gekregen en over 3 weken dan verhoogde dosis met pamorelin.
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Ronja »

theemeid94 schreef:
Ronja schreef: 07 apr 2023, 07:19 Update.
Na een lange tijd stoeien met verschillende psychologen, en geen schot in de zaak, eindelijk vooruitgang.
Ik merk dat genderhealthcare langzaamaan toch stabiel begint te worden, en beter begint te werken. Alles is nu compleet, heb volledige inzage in mijn dossier, en ze werken nauw samen met m'n huisarts en de rest.
Eindelijk na zo lang sukkelen en twijfelen, sta ik nu waar ik wil staan.

Sinds 4 april eindelijk begonnen met de hormonen. Pleisters 4mg , en spirinolacton 100. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Bij mij houden ze nu nauw contact .
Spirinolacton? is dat een anti-androgeen / hormoonremmer?

Toeval dat wij rondom dezelfde tijd aan hormonen zijn begonnen, ik ben zelf aan de pil ( 2x 2mg per dag) en heb decapeptyl injectie gekregen en over 3 weken dan verhoogde dosis met pamorelin.
Spironolacton wordt daar steeds meer voor gebruikt idd. Ook steeds meer injecties worden voorgeschreven, maar ik ben nogal panisch voor naalden. Spironolacton Schijnt minder bijwerkingen te hebben, enige rare er aan vind in persoonlijk dat als je gaat googlen, het plastabletten zijnAfbeelding. Maar moet wel zeggen, tot nu toe werkt t prima.
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Dawn »

Sprinolacton: Daarnaast wordt dit medicijn gebruikt als onderdeel van HRT bij transitie van man naar vrouw voor transgenders. Het is immers een steroïde dat de effecten van aldosteron en testosteron kan blokkeren, naast de progesteron-gelijkende effecten. Dit maakt het een erg geschikt medicament. Het is dan ook veiliger dan alternatieven zoals cyproteronacetaat.
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Ronja »

Dawn schreef:Sprinolacton: Daarnaast wordt dit medicijn gebruikt als onderdeel van HRT bij transitie van man naar vrouw voor transgenders. Het is immers een steroïde dat de effecten van aldosteron en testosteron kan blokkeren, naast de progesteron-gelijkende effecten. Dit maakt het een erg geschikt medicament. Het is dan ook veiliger dan alternatieven zoals cyproteronacetaat.
Thnx , dat stuk had k nog niet gevonden. #blondAfbeelding