Zelf heb ik het nooit zo gezien alsof het ons allemaal als zodanig neerzet, maar dat zou best kunnen. Kwestie van interpretatie denk ik.Nikkie schreef: 08 sep 2022, 18:32 @Fargesia Ik begrijp je gedachtengang want ja er kunnen mensen zijn die hier misbruik van maken. Dit is alleen een zeer kleine groep en het verhaal wordt zo gebracht dat het lijkt alsof dit een grote dreiging is en dat wij grotendeels allemaal zo zijn.
Maar bovenstaande is nu eigenlijk precies het enige wat ik in deze hele discussie zo belangrijk vind : je erkent namelijk gewoon dat dit risico bestaat.
Ik ben het geheel met je eens dat het een klein risico is, maar het risico ís er. En slechts door dat gewoon even simpel te erkennen, zwak je mijns inziens de polarisatie een beetje af.
We hoeven dat risico niet op te lossen, weg te nemen of wat dan ook. Maar evenmin moeten we het ontkennen in de discussie.
En daarmee open je wegen zoals onlangs de Volkskrant het formuleerde : "in geval zulke situaties ontstaan, zullen we deze per situatie moeten beoordelen. Maar je kan niet een wet blokkeren omdat een enkeling hem zal misbruiken".
Laat ik voorop stellen dat ik mezelf evenmin altijd tactisch formuleer, maar ik vond dat in de krant een prima benadering van de discussie.
Opkomend voor transrechten, maar ook de angst / onderbuikgevoelens van tegenstanders erkennen en benoemen dat hiervoor oplossingen gezocht moeten zullen worden.
Klopt. Heb je geen fora voor nodig, af en toe even op facebook inloggen volstaat welNikkie schreef: 08 sep 2022, 18:32 Maar mocht je het toch willen proberen om zo'n discussie aan te gaan met die mensen. Zoek een paar fora op waar ze zitten en probeer het. Je komt van een koude kermis thuis.