Zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vrienden met je zijn

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Vertrokken01

Zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vrienden met je zijn

Bericht door Vertrokken01 »

Zit je vriendschappelijk met iemand te chatten , vraagt die persoon wat je voorlopig tussen je benen hebt , ik vertel de waarheid ( nu nog penis maar binnen x aantal tijd vagina ) , krijg je te horen : " Dan kan ik geen vrienden met jou zijn , kom na je operatie maar terug . "

Hoelang gaat dat ding daar beneden mijn leven nog verpesten :(

Mensen willen geen vrienden met me zijn omdat er nog iets zit dat ze nooit te zien zullen krijgen. WtF?!

Wat ik hieruit geleerd heb is , je mag nog zo goed je best doen om er leuk en volgens je genderpresentatie uit te zien, veel mensen willen weten wat er in je broek zit om je een geslacht op te plakken.

Ben er echter zeker van dat er nog meiden en jongens zien die shitervaringen hebben meegemaakt.

Post ze hier zou ik zeggen, kunnen we elkaar steunen <3
////
Jer158

Re: Zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vrienden met je zijn

Bericht door Jer158 »

Met alle respect, maar waarom wil jij in vredesnaam bevriend zijn met iemand met zulke opvattingen? Zie je daar de absurditeit niet van in? Lijkt me typisch iemand die je juist niet in je leven wil hebben.
Hung her from the branches of a mango tree
Vertrokken01

Bericht door Vertrokken01 »

Jer158 schreef:Met alle respect, maar waarom wil jij in vredesnaam bevriend zijn met iemand met zulke opvattingen? Zie je daar de absurditeit niet van in? Lijkt me typisch iemand die je juist niet in je leven wil hebben.
Daar heb je gelijk in maar die persoon was zo lief en leuk toen ik haar voor het eerst ontmoette. Ze was heel open,... Ik ben er 100% zeker van dat het iemand met een goed hart was,... Echt een leuk persoon ,...Dan vraagt ze me tijdens chat wat er daarbeneden zit , ik vertel de waarheid , krijg ik het deksel op mijn neus. Wat kan ik er aan doen dat daar beneden een hoop rotzooi zit waar ik nooit om gevraagd zou hebben :'(
////
Jer158

Bericht door Jer158 »

Gevalletje schijn bedriegt, lijkt mij.

Ik kan mij echt heel slecht inleven in transfobie en homofobie and all that jazz, maar dit is nog veel kortzichtiger dan dat allemaal. Is het iemand om religieuze redenen geen vrienden wil zijn met mensen met een penis?
Hung her from the branches of a mango tree
Petra-S

Bericht door Petra-S »

Ik begrijp wat je zegt Elissa. Ik leef noodgedwongen enigszins androgyn aangezien mijn werkgever beetje make-up, casual kleding in de vorm van jeans etc wel kan tolereren maar te vrouwelijk (pruik etc) nog een brug te ver vindt evenals mijn vriendin. Het gevolg, dat mensen mij geen plek kunnen geven. Is het een man, of wat is het met make-up etc.

Mensen moeten je in een hokje kunnen duwen en er een label op kunnen plakken. Man = Penis en geen borsten, Vrouw = geen Penis en Borsten. Helaas denken veel mensen nog zo alhoewel wij hier weten dat er veel meer schakeringen en identiteiten zijn.

je kunt proberen het uit te leggen maar als ze daar niet voor open staan "then so be it", op naar de volgende leuke persoon die je ontmoet.

Groetjes,
Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om het überhaupt niet aan iemand te vertellen, als het ze niets aan gaat... Ik vind het namelijk sowieso een inbreuk op privacy wanneer iemand het nodig vindt om te weten wat jij tussen je benen hebt terwijl ze dat in principe niet aan gaat. Je vraagt toch ook niet aan een cisman/vrouw hoe hun penis/vagina er uit ziet?

Daarnaast ben ik het wel met Jer eens. Beter uit je leven, dan er in. Het lijkt me sterk dat iedereen er niet mee om kan gaan...
meerdere zakken met zaagsel
Jessy

Bericht door Jessy »

ElissaMtF schreef:Hoelang gaat dat ding daar beneden mijn leven nog verpesten :(
Dat ding verpest het niet, maar het onbegrip van iemand die je duidelijk beter niet als vriend hebt.
En zoals Nate al aangeeft, het is gewoon onbeschoft dat die dat vroeg.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Venusss
Voornaamwoorden: Vrouw

Bericht door Venusss »

Nou Elissa, persoonlijk als mij die vraag was gesteld dan had ik uitgelegd dat de schacht van de penis zal hoe dan ook "technisch gezien" altijd onderdeel van mij zal blijven. Daarmee is zijn reactie linea direct ongegrond verklaard.

Ik kan aan jouw schrijfstijl zien dat het je behoorlijk dwars zit. Dit soort opmerkelijke reacties moet je nooit persoonlijk opvatten. Doe je dat wel, dan is het gevolg dat je er zelf een negatief gevoel bij gaat verzinnen. Met als gevolgd dat jezelf ook onzeker gaat voelen en je hele dag verpest. Ik begrijp dat het voor jou op dit moment nog kwetsend aanvoelt maar als je ouder en wijzer wordt dan zul je zien dat het uiteindelijk maar nutteloze woorden en gedachten zijn. Zorg daarom dat jouw jonge positieve energie en uitstraling niet verloren gaat aan zulke nare en vervelende situaties en leer van je eigen fouten. Het is daarom goed dat je alle problemen opschrijft in bijvoorbeeld een dagboek. Blijf er zeker niet mee lopen in je hoofd.

Ik zal even voor je vertalen wat die man exact bedoelde. Hij wil geen vrienden met jou zijn omdat hij alleen van vagina's houdt. Probeer de situatie voor jezelf te nuanceren, dat doe je door tegen jezelf te zeggen dat het juist beter is dat je van die persoon af bent. Je zou ook tegen jezelf kunnen zeggen dat die man die opmerking juist heeft gezegd, zodat je geen verdere tijd met hem verspilt. - klaar.

Vriendschap begint sowieso bij iemands ziel en niet eerst bij iemands geslachtsdeel, want er moet eerst een klik zijn. Ik heb wellicht nog een tip voor je volgende date. Afhankelijk van iemands prioriteiten kan je ook iemand de vraag stellen of hij/zij vind of seks het belangrijkste in een relatie vindt? Indien "Nee" dan heb je mogelijk een match, indien "Ja" dan kan je beter nog even verder zoeken en uitlichten waarom je dat vraagt. Het is dus aan jezelf om het gesprek in goede banen te leiden. Succes!
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Denk niet dat het om een date ging Venusss.. (en Elissa refereerde ook naar de persoon als "zij" dus het is een vrouw)

Hoe dan ook het blijft een cru iets om te zeggen/denken.. maar zegt volgens mij meer over die persoon dan over jou, Elissa, maar dit doet wel ff pijn.. en ben het verder met Nate eens dat het hun niet aangaat wat er tussen je benen zit (tenzij je een seksuele relatie met hun krijgt natuurlijk).
Simão

Bericht door Simão »

Wellicht zit er een stukje angst of overtuiging bij dat alle mannen vrouwen bespringen ofzo. Ik ken de achtergrond van deze vrouw niet, maar ik ken slachtoffers van mannen die echt gewoon angst hebben voor een penis. Het kan bij zulke personen enorm helpen als je zegt dat je hem niet meer overeind krijgt, bv.

Dus ipv van er vanuit te gaan dat er transfobie is, zou je kunnen vragen van hoe of wat, want er kan natuurlijk ook wat anders achter zitten. Helemaal als ze in eerste instantie niet afschrikt van het feit dat je een transpersoon bent en je na een operatie wel gewoon accepteren kan.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark