Zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vrienden met je zijn
-
Venusss
- Voornaamwoorden: Vrouw
Re: Zolang jij nog een penis hebt kan ik geen vrienden met je zijn
Als je er nog steeds mee zit lees dan mijn eerste suggesties hoe je weer een met jezelf kan worden. Gezien de uitkomst van jullie gesprek van korte duur was. Ga ik er op dit moment wel van uit dat jij aan haar had toegegeven dat je een "piemel" had, tja... zoals ik eerder het advies gaf, bespreek intieme dingen nooit tenzij jullie in een gevorderde staat van "vriendschap" zijn waarbij je dat soort dingen bespreekt. Zowieso meiden willen alles weten, maar meiden kennen ook veel geheimen. Zie het ook vanuit haar perspectief dat zij na het contact verbreken nooit te weten zal komen of jullie op andere gebieden wellicht raakvlakken hadden. Het is een gemiste kans. *knuffel* Groetjesss. -ps niet quoten 
Laatst gewijzigd door Venusss op 15 nov 2016, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Vertrokken01
Ender schreef:Denk niet dat het om een date ging Venusss.. (en Elissa refereerde ook naar de persoon als "zij" dus het is een vrouw)
Hoe dan ook het blijft een cru iets om te zeggen/denken.. maar zegt volgens mij meer over die persoon dan over jou, Elissa, maar dit doet wel ff pijn.. en ben het verder met Nate eens dat het hun niet aangaat wat er tussen je benen zit (tenzij je een seksuele relatie met hun krijgt natuurlijk).
Hey Ender , het was inderdaad gewoon vriendschap , zij was een cisdame. Als ik er nu aan denk eh dan denk ik van wat voor een pervers mens moet dat zijn dat ze zich afvroeg wat ik in mijn broek heb. Zij heeft meer problemen dan ik
////
-
Mr.X
En dat is dus precies ook de vraag om aan haar te stellen. Want haar reactie komt ergens vandaan. Het klinkt voor mij dat ze gewoon niet snapt wat transgender is. Dat ze op TV wel travestieten enzo gezien heeft, en daardoor denkt dat transgenders ook zo zijn, en dus 'mannen in vrouwenkleding'. Iets op die foute fiets. Maar het kan natuurlijk ook voortkomen uit slechte ervaringen, zoals eeder aangegeven. Er is maar 1 manier om daar achter te komen. Overigens zou je haar ook kunnen vragen hoe zij zich zou voelen, zou ze zichzelf nog zijn, maar dan met een penis. Zou ze zichzelf dan ook als man zien? Dacht het niet! En zou ze ook van die penis af willen? Dacht het wel!wat verandert het aan haar dag dat ik daarbeneden nog iets heb dat afwijkt van een cisvrouwenlichaam?
-
Ender
- Transgender
Zoals Simao en Mr X het omschrijven had ik het zelf nog niet bekeken, maar dat kan natuurlijk ook nog. Heb je nu geen contact meer met haar?
-
Simão
Jij koppelt het aan mannen, zij koppelt het misschien aan een penis op zich, ongeacht waar die aan vast zit.ElissaMtF schreef:Simão schreef:Wellicht zit er een stukje angst of overtuiging bij dat alle mannen vrouwen bespringen ofzo. Ik ken de achtergrond van deze vrouw niet, maar ik ken slachtoffers van mannen die echt gewoon angst hebben voor een penis. Het kan bij zulke personen enorm helpen als je zegt dat je hem niet meer overeind krijgt, bv.
Dus ipv van er vanuit te gaan dat er transfobie is, zou je kunnen vragen van hoe of wat, want er kan natuurlijk ook wat anders achter zitten. Helemaal als ze in eerste instantie niet afschrikt van het feit dat je een transpersoon bent en je na een operatie wel gewoon accepteren kan.
Simão, dat is het juist, het ging om vriendschap ( gewone vriendschap ) en zelfs als ze slechte ervaringen met mannen had , ik ben een vrouw , dat zou geen invloed gehad mogen hebben op mij. Ik kan mij er gewoon niet overheenzetten dat mee als een cisgender weet dat ik een penis heb , ze me als man zien en mij wegduwen. Ik bedoel , we zouden hoogstens samen koffie blijven drinken en eens met andere vrienden erbij afspreken. Wat zou het uitmaken dan wat ik in mijn broek heb?
Ik zal zulke mensen nooit begrijpen
Fobiën zijn over het algemeen ratio voorbij en gedachtes kunnen erg overheersend zijn, ook al krijgt ze nooit te zien wat je in je broek hebt.
Jij voelt je aangevallen in je vrouw zijn, wat ik begrijp, maar als iemand niet zoveel kaas heeft gegeten van wat transgender inhoudt dan is dat geen kwaadwil.
Overigens, maar dat is een koe in de kont kijken, had je "hoezo?" of "maakt het wat uit dan?" kunnen antwoorden toen ze vroeg wat je in je broek had, dan was het wellicht meteen duidelijk geworden wat het echte bezwaar was.
Maar goed, ik snap best dat je geschokt bent en niets met haar te maken wilt hebben, ik wilde alleen een kant belichten waar mensen niet altijd bij stilstaan.
Overigens kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat jij vriendschap voor ogen had, maar zij op vrouwen valt en hoop had....
We zullen het nooit weten.
Ik hoop dat je het in elk geval geen tweede keer hoeft mee te maken.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
-
Anon20190516
Lekker oprotten die bitch!
Wat een achterlijk wijf zeg,daar wil je toch geen vriendinnen mee zijn!?
Ik ken mijn beste vriendin al zo'n vijf jaar,dus ze kende mij ook toen ik nog de schijn moest ophouden.
Zij was de eerste die het wist en heeft mij vanaf het eerste moment gesteund en zelfs aangemoedigd om te zijn wie ik ECHT ben!
Zij maakt het hele proces van dichtbij mee en krijg regelmatig van haar te horen hoe mooi ik aan het worden ben en hoe lang mijn haar al word.
Mijn energie is volgens haar ook veel beter.DIT is hoe een ECHTE vriendin zich gedraagt!het maakt mijn beste vriendin echt geen reet uit wat er tussen mijn benen zit,maar mijn persoonlijkheid en dat ik gelukkig ben.vergeet dat mens echt zo snel mogelijk,jij bent zoveel meer waard!!!!
Sorry voor de harde woorden,maar dit maakt mij echt boos!!!
Liefs Rikki
Wat een achterlijk wijf zeg,daar wil je toch geen vriendinnen mee zijn!?
Ik ken mijn beste vriendin al zo'n vijf jaar,dus ze kende mij ook toen ik nog de schijn moest ophouden.
Zij was de eerste die het wist en heeft mij vanaf het eerste moment gesteund en zelfs aangemoedigd om te zijn wie ik ECHT ben!
Zij maakt het hele proces van dichtbij mee en krijg regelmatig van haar te horen hoe mooi ik aan het worden ben en hoe lang mijn haar al word.
Mijn energie is volgens haar ook veel beter.DIT is hoe een ECHTE vriendin zich gedraagt!het maakt mijn beste vriendin echt geen reet uit wat er tussen mijn benen zit,maar mijn persoonlijkheid en dat ik gelukkig ben.vergeet dat mens echt zo snel mogelijk,jij bent zoveel meer waard!!!!
Sorry voor de harde woorden,maar dit maakt mij echt boos!!!
Liefs Rikki
-
Anon20190122
Elissa dat soort mensen moet je geen energie meer aan verspillen die zijn en worden de moeite niet waard!
-
Nate_0
Ik vind het trouwens altijd een beetje raar dat mensen het over fobieën hebben in relatie tot trans zijn/homofobie/etc. omdat een fobie een angst is, en ik heb het idee dat het bij LGBT zaken vaker op onwetendheid/bekrompenheid neer komt dan op een daadwerkelijke angst... Komt nog bij dat een fobie niet prettig is om te hebben, en je leven kan gaan bepalen op het moment dat je er flink last van hebt (ooit een fobie gehad en dat was echt verschrikkelijk), en dat er wél iets aan te doen is.
meerdere zakken met zaagsel
-
Jer158
Homofobie en transfobie zijn inmiddels een beetje synoniem aan homohaat en transhaat. Toch heb ik wel het idee dat er vaak angst achter zit. Een angst voor vervagende lijnen tussen man en vrouw, een angst om als homo gezien te worden, een angst voor het machtige wapen der penis, etc. En om eerlijk te zijn, angst voor het onbekende is ook een ding, dus onwetendheid zal zeker een rol spelen.Nate_0 schreef:Ik vind het trouwens altijd een beetje raar dat mensen het over fobieën hebben in relatie tot trans zijn/homofobie/etc. omdat een fobie een angst is, en ik heb het idee dat het bij LGBT zaken vaker op onwetendheid/bekrompenheid neer komt dan op een daadwerkelijke angst... Komt nog bij dat een fobie niet prettig is om te hebben, en je leven kan gaan bepalen op het moment dat je er flink last van hebt (ooit een fobie gehad en dat was echt verschrikkelijk), en dat er wél iets aan te doen is.
Hung her from the branches of a mango tree
-
Nate_0
Precies, en er is niet echt een excuus voor haatJer158 schreef:Homofobie en transfobie zijn inmiddels een beetje synoniem aan homohaat en transhaat.
Maar goed, ja, angst voor het onbekende/vreemde is zeker een ding. Daarnaast zijn het natuurlijk ook vaak mensen die niet beter weten en niet beter wíllen weten, waardoor ze zich zo blijven gedragen... En dan nog wat figuren in de wereld er bij die dit soort gedrag aanmoedigen... ja.
meerdere zakken met zaagsel