Nathan90 schreef:Niet geheel waar, hetzij het wel pas mogelijk is wanneer je stopt met de testosteron.
Ik weet van een Zweedse jongen die zelf zwanger wilde worden, hij zat al twee jaar aan de hormonen en had de dubbele mastectomie gehad met goed resultaat. Nadat hij stopte met de hormonen en op den duur zwanger werd zorgde de overmaat van vrouwelijke hormonen ervoor dat hij weer borstvorming kreeg. Dit is natuurlijk een extreem geval, maar overmaat van vrouwelijk hormoon kan ook bij ons na de mastectomie wel degelijk zorgen voor borstvorming. Pas als alle weefsel verwijdert zal worden, wat zelden gedaan wordt, aangezien een mannelijke borst ook niet volledig plat is, zal hier geen volume meer bij kunnen komen door lichamelijke processen.
Hoi Nathan,
Idd, zeeeeeeeeer extreem en zeeeeeeer onverantwoord ( en toch totaal iets anders, dan eventueel: een wat hoge testo waarden kennen, als trans-man zijnde) voor zichzelf en voor zijn ongeboren baby. Maar ook zeeeeeeer respectloos

t.o.v. je eerdere GD behandelingen, ingrepen, trans-wereld en dergelijke.
Zoals ik al eerder liet kennen, indien je een eigen kinderwens kent ( kende ik persoonlijk ook ): Doe het dan a.u.b. in de eerste plaats uit respect, voor je ongeboren kindje, jezelf, en de GD-wereld, voor je transitie ( deed ik toch, maar kende jammer genoeg, twee miskramen). Doe dit toch niet, tijdens je transitie en zeker niet, na een testo-behandeling en bepaalde ingrepen, der trans-man zijnde/man ( er kan trouwens, al jammer genoeg zoveel fout lopen

tijdens de gewenste zwagerschap, laat staan op deze onverantwoorde manier

).
Wat zijn eventuele, latere gevraagde nieuwe borst-correcties betreft, hij zou : Naar die correcties, van mij als GD chirurg, kunnen,.....
Grtz Nick.