Gendervriendelijke taxi

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Re: Gendervriendelijke taxi

Bericht door Jeste »

Maak het gewoon wat later, zodat je weer met de trein of bus naar huis kan gaan. Of kijk of er ook 's nachts ook OV gaat.
Verder zijn er ook allerlei nieuwe innovatieve taxibedrijven die via apps werken. Ervaring heb ik er niet mee, want bij mij rijdt de bus gelukkig 24 uur per dag, maar daar schijnen andere mensen te werken dan de "klassieke" taxichauffeur.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Alice

Bericht door Alice »

Kan ook zo zijn dat de voorgestelde taxirit te kort is en daardoor niet interessant voor de taxichauffeur om haar mee te nemen en dat geldt zeker voor nachtritjes.
Mag niet, maar wordt wel gedaan.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Gelukkig wordt er soms wel tegen wangedrag opgetreden: www.parool.nl/amsterdam/mytaxi-verbanne ... ~a4375115/. Maar het gaat in dit geval over andere vormen van wangedrag.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Dylana

Bericht door Dylana »

Josephine schreef:Dan stap maar eens in eindhoven stratum in dan heb ik zelf al meegemaakt tijdens stappen en van een taxi gebruik maakten hij door zijn mobilifoon riep naat de centrale " hee ik heb een omgebouwde in de auto"
Hey josephine,

Ik kom zelf ook uit eindhoven ik snap wel wat je bedoelt hoor.
Ik ben nu nog maar blauwe maandag uit de kast gekomen en sta nu nog voor aan in mijn traject.
Omdat er bij ons nog al wat taxi bedrijven stratum bij brugetje of bij de stadhuisplein staan waar je liever niet in stapt en de boel oplichte of voor de gek houden.
Daarom denk ik wel dat goed is om te weten dat er vrouwen taxi rond rijd maar dus nu ook transgender vriendelijke taxi.
Ik gebruik zelf altijd cibatax omdat fiets mee in de kofferbak mee terug mag.
Het is geen slecht bedrijf maar er werkt best veel volk die ik ken als je achtergrond kent stap je liever niet in meer.
Daarnaast zou ik met ander taxi nog rijden omdat ik bij hun voor mijn huidige behandeling mee rij maar nadeel ze hebben in het wiekent maar 1 taxi rijden dus altijd vol geboekt.
Maar ik heb wel oren naar je kaartje voor de toekomst hoor.

Groetjes Dylana
Josephine

Bericht door Josephine »

Dankje Dylana
En inderdaad als ik bij het bruggetje aan het wachten ben dan denk ik echt wat een engerds.
Ik begrijp niet hoe ze ooit een taxiexamen hebben afgelegd en een bewijs van goed gedrag hebben gekregen.
Zeker als ik daar al aan het wachten ben wat voor opmerkingen ik naar mijn hoofd krijg van de wachtende taxichauffeurs
Jessielopez

Bericht door Jessielopez »

Na al die verhalen loop ik wel.
Verschrikkelijk dat zulke dingen nog in Nederland gebeuren.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Idd, zielig allemaal, regelmatig hoor men, jammer genoeg dergelijke verhalen ook nog in België.

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jessielopez

Bericht door Jessielopez »

Nick schreef:Idd, zielig allemaal, regelmatig hoor men, jammer genoeg dergelijke verhalen ook nog in België.

Grtz Nick.
Had nooit geweten dat het zo ernstig was hoor zelf allemaal positieve verhalen maar kan natuurlijk ook met een roze bril gezuen worden.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Jessielopez schreef:
Nick schreef:Idd, zielig allemaal, regelmatig hoor men, jammer genoeg dergelijke verhalen ook nog in België.

Grtz Nick.
Had nooit geweten dat het zo ernstig was hoor zelf allemaal positieve verhalen maar kan natuurlijk ook met een roze bril gezuen worden.
Hoi Jessie,

Ik kende er persoonlijk zelf gelukkig nooit echt last van ( neem niet veel de taxi, ken gelukkig zelf een persoonlijke wagen), maar hoor dit nog steeds en vooral van vrouwelijke lotgenoten, zowel in het verleden als op heden , jammer genoeg.

Na min/meer 20j leven als transseksuele man, in deze maatschappij, hoor ik deze verhalen, jammer genoeg nog steeds. Verhalen die mij eerder doen denken aan mijn verleden jaren 1980- 1990, en niet aan :fpalm: het heden 2016!

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Het kan ook anders...
Een aantal jaren geleden stond ik plotseling zonder vervoer op een industrieterrein in Putten. Ik wilde naar huis, in Amersfoort, maar binnen redelijke afstand was geen busverbinding. De accu van mijn telefoon was bijna leeg, dus langdurig overleg werd riskant. Ik belde met een taxibedrijf in Amersfoort, waar ik niet helemaal onbekend mee was en we kwamen snel een prijs overeen.
Later sprak ik de man die daar de ritten verdeelt. Zijn verhaal was ongeveer als volgt:
Ik dacht, ik stuur Frits erop af. Ik dacht al dat hij dat niet zou durven, zoiemand als jij in de auto en ja hoor, hij scheet plaggen. Met tegenzin heeft hij je opgehaald en bekende later dat je helemaal niet eng was en echt geen gekke dingen deed. We hebben helemaal in een deuk gelegen!
Tja, een beetje verbaasd ben ik eigenlijk nog wel...,
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)