Help bruiloft!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Nisss

Help bruiloft!

Bericht door Nisss »

Hoi hoi,

Aanstaande zaterdag heeft mij neef waarmee ik ben opgegroeid een bruiloft. Ik weet niet of ik moet gaan. Ik presenteer zo drie maanden als mezelf en ben verhuist.

Hij geeft aan dat ik dan alleen voor die avond als man moet komen.

Zijn reden is dat hij mijn situatie respecteert en persoonlijk niet erg vindt maar de rest van de mensen zullen anders enorm enorm moeite hebben (turkse cultuur).

Heel veel mensen van mijn geboorte plaats in nederland weten dat ik transseksuele vrouw ben en heel veel hebben nog steeds (nadat ik fulltime ben) moeite hiermee. Vandaar dat ik ook ben verhuisd.

Hij geeft wel aan dat het niet erg is als ik niet kom maar dat hij wel enorm baalt als ik niet kom.
Ik wil mensen niet pleasen en ik wil eigenlijk wel bij zijn mooiste moment aanwezig zijn. Ik baal dat ik gevoel heb dat ik tien stappen voor ben op de rest.

Wat kan ik het beste doen? Gewoon niet gaan? of wel en dan als man en bidden dat ik het overleef.

Bedankt voor jullie reacties.

Ps mijn vader die mij dreigde te vermoorden gaat ook. Ondanks deze dreiging denk ik dat hij niks kan maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
andreagen

Re: Help bruiloft!

Bericht door andreagen »

Lieve Niss . je zit in een moeilijke situatie. Als je een goede band met je neef hebt, zou ik wel gaan. Hij vraagt jou om als man te komen, tegelijkertijd baalt hij als je niet komt. Voor je eigen betekent, dat je als man gaat, een aantal stappen terug. Daarbij als je verder als vrouw wilt leven, zal het voor de overige mensen toch eens een eerste keer zijn, tenzij je met die mensen breekt. Wees zelfverzekerd, neem een beslissing die met je gevoel overeenkomt. Ik wens je veel sterkte.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Nisss...

Als je denkt na de bruiloft weinig tot geen contact meer te hebben met je familie zou ik er persoonlijk voor kiezen om dan maar niet te gaan. Accepteren zullen ze het toch nooit, ook niet al zou je als man gaan, en de kans dat het escaleert lijkt me vrij groot, denk niet dat je neef en zijn partner daar op zitten te wachten...

Sinds ik omgegaan ben heb ik ook geen contact meer met mijn familie en vermijd ik alle familiefeesten vanwege onze eigen 'Pater Familias' (mijn oudste broer). De rest van de familie durft niet tegen hem in te gaan maar met een aantal daarvan heb ik weer contact nadat ik ze op straat tegen het lijf was gelopen, dan durven ze namelijk wel voor hun eigen mening uit te komen...

Maar ik sluit me aan bij Andreagen dat je je eigen gevoel moet volgen en wens je daarbij heel veel sterkte en wijsheid...

grts Daniéla
Danielle

Bericht door Danielle »

Je neef zou het fijn vinden. Laat ik dat omdraaien: voegt het aan jouw gevoel iets positiefs toe als je naar de bruiloft gaat? Als dat zo is, dan kan je gaan. Als je denkt dat het meer energie gaat kosten dan dat je eruit haalt, dan zou ik lekker thuis blijven.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Cait

Bericht door Cait »

Ik zou mij zo onzeker en raar voelen als ik als man zou moeten verkleden, ook totaal niet realitisch
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Lijkt me niet moeilijk jij bent daar niet welkom als jezelf dus ben je gewoon niet welkom!
Het was voor mij persoonlijk niet eens een keuze geweest .
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Je neef wil graag dat je erbij bent maar niet als jezelf. Begrijp ik dat goed?
Voor mij persoonlijk zou dat een dealbreaker zijn.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Nisss

Bericht door Nisss »

@Sigy klopt dat is precies wat hij zegt. Hij werd wel emotioneel over de toestand

Nisss

Bericht door Nisss »

@tanisha @Cait ik denk dat het mij ook niet zou lukken. Om als man te presenteren.

Nisss

Re: RE: Re: Help bruiloft!

Bericht door Nisss »

Daniéla schreef:Hoi Nisss...

Als je denkt na de bruiloft weinig tot geen contact meer te hebben met je familie zou ik er persoonlijk voor kiezen om dan maar niet te gaan. Accepteren zullen ze het toch nooit, ook niet al zou je als man gaan, en de kans dat het escaleert lijkt me vrij groot, denk niet dat je neef en zijn partner daar op zitten te wachten...

Sinds ik omgegaan ben heb ik ook geen contact meer met mijn familie en vermijd ik alle familiefeesten vanwege onze eigen 'Pater Familias' (mijn oudste broer). De rest van de familie durft niet tegen hem in te gaan maar met een aantal daarvan heb ik weer contact nadat ik ze op straat tegen het lijf was gelopen, dan durven ze namelijk wel voor hun eigen mening uit te komen...

Maar ik sluit me aan bij Andreagen dat je je eigen gevoel moet volgen en wens je daarbij heel veel sterkte en wijsheid...

grts Daniéla
Bedankt voor je reactie. Brengt me wel aan het denken.