Vrouwlijke winter kleding

Make-up, kleding, en zo voort
Emma1981

Vrouwlijke winter kleding

Bericht door Emma1981 »

Hoi,

Even een suffe vraag. Wat doen mensen met vrouwelijke kleding en de winter? Nu ga ik volgende week naar denenmarken met een groep vrienden van internet, 1 daarvan is ook trans mtf, en ik wou in ieder geval 1 vrouwelijke outfit mee nemen voor het geval ik genoeg moed weet op te rapen om het de anderen te vertellen en een avond uit te gaan in vrouwen kleren.

Nu ben ik door mijn bouw meer van de rokjes en jurken dan van broeken, ik heb erg dikke bovenbenen en moet mijn mannen broeken ook bestelen bij een speciaal zaak. Nu heb ik wel een legging die zit, maar dat is behoorlijk dunne stof, dus als het daar een graadje of -5 is en we moeten een stuk lopen, nee bedankt. Nu heb ik al wel gekeken naar leggings met voering maar tussen de leggings, maillotes, panties en treggings ben ik een beetje de weg kwijt.

Dus wat zijn de steek woorden/naam voor legging varianten die je in de winter kan dragen, of wat doen andere mensen voor been bedekking in de winter?
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Vrouwlijke winter kleding

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als je een maillot onder een wat langere rok draagt met laarzen eronder ben je behoorlijk warm gekleed, dat kan ook prima bij vriesweer.
Irene
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Er is zelfs wel thermoskleding die je als maillot of legging kunt dragen :) Kun je bij de meeste zaken wel krijgen rond deze tijd, ik geloof dat zelfs de Hema en Action ze wel eens hebben.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Ik zelf heb omdat de damesbroeken welke ik draag niet van super dikke kwaliteit zijn bij de Zeeman 2 thermo leggings gekocht..
Zijn heerlijk warm en niet zo heel erg dik zodat mijn broek er boven niet vreemd gaat opbollen of krullen..
Was voor 2 stuks nog geen 5 euro kwijt en zijn van een redelijke kwaliteit.
Eva
Beheerder

Bericht door Eva »

Bij Hema kún je geluk hebben met maillots, maar ze zijn niet altijd op voorraad. Om de indruk te wekken dat ze met hun tijd meegaan gebruiken ze vaak de naam Tights.
Ik vond nog wel heel mooie warme bij Otto, maar hun levertijden zijn niet helemaal van deze tijd.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Cait

Bericht door Cait »

Top met poncho, alles met poncho, of een trui over een top (gebreid). Alle winterkleding kan daarmee gecombineerd. En jurken
Jessy

Bericht door Jessy »

Als ik 's winters naar een gelegenheid ga waar ik graag een rok of jurk draag, doe ik er gewoon een dikke maillot onder. Tot nu toe was dat voor mij genoeg. Desnoods kun je er nog twee over elkaar doen. Winterjassen bestaan ook in leuke damesmodellen, evenals sjaaltjes.
Ik ben zelf niet echt een liefhebber van broeken maar wegens kou of praktische redenen kan het soms toch een betere keuze zijn. Ligt er ook beetje aan hoe kougevoelig je bent natuurlijk.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Anon20230219

Bericht door Anon20230219 »

Bij de Bristol zijn komende de week vrouwen winterjassen voor 40% korting, ik ga overmorgen zeker even kijken want een lekkere warme jas heb ik wel nodig nu ik elke dag 16 kilometer fietsen moet..
Emma1981

Bericht door Emma1981 »

Dank voor de reacties. Dus maillots/tights zijn toch wel de warme variant, of termo ondergoed. Naja, wehkamp heeft helaas beide niet in mijn maat. (Sowieso maar 3 varianten maillot) (en wehkamp omdat die behoorlijk vlot zijn met leveren. )

afijn, voor trip denemarken worden het waarschijnlijk maar gewoon leggings en hopen dat het niet te koud is of voorstellen om met taxi te gaan :P
Elise

Bericht door Elise »

Ik lees vol belangstelling en herkenning mee :techie-computer: